Če menite, da je poletni večer najlepše preživeti na plaži ob sončnem zahodu, ste blizu resnici. Vendar poznamo še en, še bolj uživaški in še bolj hedonističen način. Spuščena streha, velik V8 in pot, ki je pomembnejša od cilja.
Tokrat bo beseda v tej rubriki tekla nekoliko drugače. Ne bom se osredotočil na napake točno določenega modela, še manj na tehnične podatke in cene rezervnih delov. Ker gre vendarle za avtomobil, ki je zanimiv in z vidika denarja obetaven za nakup ne glede na letnik izdelave.
Avto za vožnjo v slogu
Poletje je gotovo najprimernejši čas za vožnjo s kabrioletom. Ta karoserijska različica je dolgo veljala za svojevrsten unikum, za razred, kjer so pravila jasno določena in ni odstopanj. Žal se je predvsem po letu 2000 na trgu pojavilo lepo število 'hibridov', ki so v marsičem zgrešili bistvo pravih, klasičnih kabrioletov. Pa saj ni z njimi nič narobe, so odlična izbira za neodločne. Če v vas tli želja, da bi svojo novo pričesko pokazali v avtomobilu z odprto streho, počnite to s stilom. Privoščite si Mercedes Benz SL.
Skozi pet generacij je Mercedes razreda SL (Sportlich Leicht) predstavljal razred GT roadsterjev, najbolje pa se je seveda prodajal tam, kjer je veliko denarja. Največ ljubiteljev tega modela tako najdemo v Ameriki, modeli, izdelani za ameriški trg, pa se v marsičem razlikujejo od tistih, ki so izdelani za Evropo.
Ni za tiste, ki gledajo na vsak tolar
Če ste do zdaj le za hip pomislili na ceno, stroške vzdrževanja in porabo goriva, potem na SL pozabite. Verjemite, ni za vas.
SL z vidika denarja zahteva nekoliko več vaše pozornosti, ko se z njim vozite. Vendar po drugi strani z vidika finančnega vložka pomeni varen nakup. Dober SL nikoli ne bo poceni, zanj pa se bo vedno našel kupec. Če boste rabljenega kupili v pravem trenutku, bo kmalu prišel čas, ko bo SL vsako pomlad vreden več.
Oznaka SL je bila sprva dodeljena športnemu modelu, ki ga vsi poznamo pod imenom Gullwing, zaradi vrat, ki se odpirajo navzgor. V 50. letih je na osnovi tega modela nastal roadster, in tako se je rodila legenda.
Prva generacija (1954–1963)
Modeli prve generacije so danes resnično redki. Če govorimo o modelu 300SL, so cene zanj vrtoglave, nekoliko bolj dostopen, vendar za večino nas še vedno dragocen je model z manjšim, 1,9-litrskim motorjem. Morda se vam zdi za tak avtomobil tak motor preskromen, vendar dejstvo, da je leta 1955 tako majhen štirivaljnik razvil 105 'konjev', govori o tem, da je tudi najskromnejši SL še vedno – gospod Avtomobil.
Druga generacija (1963–1971)
Podobno kot za prvo, velja tudi za drugo generacijo. Model W113, ki ga marsikdo pozna tudi pod imenom Pagoda (po snemljivi trdi strehi), dosega vrednosti manjšega stanovanja v naši prestolnici. Vendar velja za svojevrsten avtomobil, ki ga pripisujejo najuspešnejšim 'plejbojem', prepoznaven pa je tudi po številnih vlogah ob najbolj znanih igralcih v najbolj znanih filmih. Zato je nekaj gotovo. Če se boste na cesti pojavili s tem Mercedesom, bodo dame kar same skakale vanj.
Tretja generacija (1972–1989)
Človeka kar zmrazi ob cenah, ki jih dosegajo modeli prvih dveh generacij, vendar brez skrbi. Tretja, četrta in peta generacija so veliko bolj sprejemljive. Govorimo o zneskih od 10 do dobrih 20 tisočakov. To seveda ni malo denarja za, recimo temu 'hobi avtomobil', a priden, delaven človek bi si to nekako vendarle lahko privoščil. Zanimivo je, da so si cene za povsem soliden primerek zelo podobne. SL tretje generacije je prav tako filmska in medijska zvezda, večina tistih, ki se jih vozi pri nas, pa je uvoženih iz Amerike. Ameriški SL so prepoznavni po okroglih lučeh in predimenzioniranih odbijačih. Tisti izdelani za Evropo so bistveno lepši, največkrat dražji in seveda tudi bolj redki. Kar zadeva mehaniko in vzdrževanje, ste lahko precej brez skrbi, saj s tega vidika to ni zapleten avtomobil. Računajte pa, da gre za star avtomobil. Predvsem bodite pozorni na stanje pločevine, saj pri tem avtomobilu rjavenje obrob blatnikov, pragov in elementov v motornem prostoru dobesedno slišite.
Četrta generacija (1989–2002)
Četrta generacija predstavlja mokre sanje tistih, ki smo avtomobilske revije začeli prebirati v 80. letih. Iskreno, ko bom ta avtomobil zapeljal v svojo garažo, bom sam sebi stresel roko in si čestital. Ta SL razvaja z vsem, kar šteje, videti je fantastično, poganjajo ga odlični in trpežni motorji s šestimi, osmimi ali celo 12 valji. Trenutno se ga lahko kupi za relativno malo denarja, odličnega dobite za okrog 15 tisočakov, za katere pa je dobro, da jih lahko pogrešate. SL namreč ni avto za vsak dan. Če fantazirate o tem modelu, potem bodite pozorni na stanje električnih instalacij, ki pogosto dobesedno preperijo in povzročajo težave. Preostale tegobe, ki jih prav tako ni malo, so z vidika zahtevnosti veliko lažje rešljive. Če izvohate model AMG, tecite na banko in vzemite posojilo, saj ste našli sveti gral. Podatki so različni, a izdelanih naj bi bilo nekje med 300 in 1000 primerkov AMG.
Peta generacija (2002–2012)
Pri peti generaciji upoštevajte, da bo vrednost še nekaj časa padala. Čez 10, morda 15 let pa bo danes uživaški avtomobil postal naložba. Naj vas ne moti, da je ta avtomobil zelo stigmatiziran. Brez skrbi, pod tepihom ne boste našli ocvirkov, pod sedežem pa ne skritega orožja. Časi so se namreč precej spremenili in prestižne Mercedese spet večinoma vozijo gospodje s primernim 'rodovnikom'. Tisti brez so se našli v drugih, bolj uporabnih in večnamenskih karoserijah. Ljubitelji platnenih streh boste pri tem modelu prikrajšani, saj to generacijo v slabem vremenu pokriva trda streha. Vsekakor pa tistim, ki se ozirate za tem modelom, priporočamo, da pri nakupu veliko pozornosti posvetite zračnemu vzmetenju, morebitnemu puščanju vode v prtljažni prostor in luščenju laka. Na splošno pa velja za precej zanesljiv avtomobil.
Mercedes Benz SL je avtomobil, ki v resnici nikoli ni sodil v kategorijo športno lahkih kabrioletov. Prej nasprotno, zaradi prestiža, mogočnih motorjev in zajetnih mer je počutje v njem bolj limuzinsko. V vsakem primeru gre za avtomobil, ki je konstruiran in izdelan za milijon kilometrov. Brezhibna izdelava in trajnost sta tu serijski. Dosegljiv ta avtomobil je, vprašanje je le, ali si ga upate imeti.
besedilo: Matjaž Tomažič
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del