Elektrika v Sloveniji: država spodbuja javnost k prehodu, sama deluje nasprotno. Takšna je njihova flota

Pod njihovim okriljem le dva električna avtomobila, v protokolarni floti zgolj vozila s klasičnimi termičnimi motorji.

Elektrika v Sloveniji: država spodbuja javnost k prehodu, sama deluje nasprotno. Takšna je njihova flota (foto: Mercedes-Benz) Mercedes-Benz
1. 12. 2022

Slovenija se dandanes v primerjavi z drugimi evropskimi državami težko kosa po prodaji električnih avtomobilov, saj ta še vedno ostaja pod povprečjem. Vseeno pa se številke na tem področju izboljšujejo iz meseca v mesec. Letos je bilo do konca oktobra v Sloveniji prodanih 1843 novih vozil, kar je 471 več kot v enakem obdobju lani. Najbolje prodajan je bil Tesla Model 3, sledijo pa Škoda Enyaq, Renault Twingo in Volkswagen ID.4.

Elektrika je sicer, kot je dobro znano, gorivo, ki si ga Evropa najbolj želi v prihodnjih letih, kar dokazuje tudi s programom Fit for 55, ki po letu 2035 proizvajalcem ponuja le malo možnosti prodaje neelektrično gnanih avtomobilov. In med glasnejšimi zagovornicami tega projekta je tudi Slovenija. Kar nikakor ni presenetljivo, še posebej pri aktualni oblasti.

Preberite še: Imamo nove podrobnosti o avtocestni policiji: enota se ne poslavlja, športnih avtomobilov BMW bo še več, kot smo napovedovali

Kot je znano, je velik privrženec električnih vozil tudi predsednik vlade Robert Golob, ki je pred časom razkril, da tudi sam za osebne potrebe uporablja elektrificirano vozilo, Volvo XC-90, ki ga žene priključni hibrid. A medtem ko oblast spodbuja javnost k nakupu oziroma uporabi elektrificiranih vozil, sama tovrstnim vozilom še ne namenja prav velike pozornosti.

Kot so nam razkrili v skopem odgovoru, ima Generalni sekretariat Republike Slovenije v lasti zgolj dve električni vozili, niso pa nam razkrili, za kateri vozili gre - kot smo izvedeli neuradno, naj bi šlo v enem primeru za Renault Zoe. Za kakšne namene ga uporabljajo, na generalnem sekretariatu ne povedo.

Za protokolarne prevoze v voznem parku še vedno uporabljajo klasično gnane avtomobile – v njem ni mogoče najti niti električnega niti hibridnega avtomobila. In tako bo verjetno ostalo še nekaj časa, saj naj bi o predlogih ukrepov za zeleni prehod na področju prometa v državni upravi razglabljali šele na eni izmed prihodnjih sej. Ni še znano kdaj.

Medtem ko vlada torej odkrito podpira prehod državljanov na električni pogon (s čimer kima in pritrjuje zahtevam Evropske unije), sama na tem področju še vedno ostaja na bolj ali manj istem mestu kot doslej.