Trije proizvajalci so vsak s po dvema nagradama slavili na jubilejni 20. podelitvi nagrad.
Avtomobilski svet pozna številne avtomobilske izbore, ki jih novinarji spremljamo in smo del njih tako doma kot po svetu. Pri številnih sodeluje tudi ekipa Avto magazina, ki je današnji dan namenila izboru Best Cars, Najboljši avtomobili. To je tisti izbor, ki v avtomobilski industriji velja za enega najbolj neodvisnih, saj o zmagovalcih za razliko od vseh drugih odločajo izključno bralci sodelujočih medijev.
In teh je precej. V letošnjem jubilejnem 20. izboru je namreč sodelovalo kar 19 medijev iz skupno 17 držav, tako kot zadnja leta pa so tudi letos bralci izbirali najboljše avtomobile v skupno 11 avtomobilskih razredih. Od majhnih mestnih avtomobilov do velikih limuzinskih kombijev, med katere pa se je letos vrinil tudi en zgolj petsedežnik. A če smo bili lani priča precej izenačenim rezultatom, so bile razlike letos, kot smo lahko videli na današnjem dogodku, organiziranem s pomočjo Centra mobilnosti Špan, vseeno nekoliko večje.
Nagrajenci
Razred mestnih avtomobilov: v segmentu A je letos povsem dominiral koncern FCA, ali kar Fiat, ki je - pogojno rečeno - zasedel kar prvi dve mesti. Na prvo mesto se je namreč tako kot lani uvrstil Abarth 595/695, tik za njim pa ste bralci postavili njegovega krotkega brata, Fiata 500.
- Abarth 595/695
- Fiat 500
- Renault Twingo
Razred manjših avtomobilov: segment B je letos precej svež, saj sta na prvih treh mestih kar dve novi imeni.
- Renault Clio
- Volkswagen Polo
- Peugeot 208
Spodnji srednji razred: še bolj kot v segmentu B so rezultati premešani v za številko večjem razredu, v katerem so vrh lestvice zasedla kar tri imena, ki jih tam še lansko leto ni bilo.
- Mazda3
- Volkswagen Golf
- Honda Civic
Zgornji srednji razred: če je imel razred srednje velikih limuzin še lani po zaslugi Škode (in povezave s Volkswagnom) vsaj še kanček nemškega pridiha, je ta letos povsem izginil. Dobil pa je še nekoliko bolj romanski pridih.
- Peugeot 508
- Alfa Romeo Giulia
- Volvo S60
Višji razred: na vrhu v višjem razredu letos ni prišlo do sprememb – Volvo še vedno zaseda prestol. Se je pa zato poslovila zvezda enodnevnica, Kia Stinger, katero je na najnižji stopnički zamenjal letošnji novinec na trgu.
- Volvo S90/V90
- Audi A7
- Porsche Taycan
Luksuzni razred: leta 2019 so razred prestižnih limuzin na vrhu zaznamovali trije povsem klasični in tudi najstarejši predstavniki razred. Letos se je situacija močno spremenila.
- Mercedes-Benz AMG GT 4-Door Coupe
- Tesla Model S
- Audi A8
Športni avtomobili: na vrhu povsem brez sprememb, prav tako pa tudi na tretjem mestu.
- Porsche 911
- Mercedes-Benz AMG GT
- Ford Mustang
Kabrioleti: avtomobili brez strehe v zadnjih letih predstavljajo po prodaji najmanjši avtomobilski razred, kar posledično pomeni tudi najmanj modelov. Ne glede na to je veter letos odpihnil kar dva od treh lani najbolje uvrščenih predstavnikov.
- Mazda MX-5
- Ferrari Portofino
- Lamborghini Aventador
Razred manjših križancev: razred manjših križancev je v zadnjih letih postal najpomembnejši tržni segment tako doma kot v Evropi, zato prvo mesto v tem razredu pomeni še dodatno čast.
- Audi Q3 Sportback
- Mazda CX-30
- Volvo XC-40
Razred večjih križancev: tako kot lansko je tudi letos prvo mesto v razredu večjih križancev zasedel novinec, kar pomeni, da je Touareg prvo (in drugo) mesto prepustil Audiju Q8 in Alfa Romeo Stelviu.
- Audi Q8
- Alfa Romeo Stelvio
- Volkswagen Touareg
Razred limuzinskih kombijev: multivan in razred V ostajata nesporna prvaka tega razreda, tokrat pa je vseeno Mercedes prevladal. Letos se jima je pridružil precej manjši novinec na lestvici, Mercedes-Benz razred B
- Mercedes-Benz razred V
- Volkswagen Multivan
- Mercedes-Benz razred B
Tudi letošnja raziskava, ki je potekala v sklopu samega izbora, je pokazala kar nekaj zanimivih rezultatov. Tako smo recimo opazili vse večje zanimanje predstavnic nežnejšega spola za avtomobilizem, saj so prispevale kar 18 odstotkov vseh glasov. Hkrati gre med glasovalci večinoma za posameznike med 30. in 50. letom starosti (povprečna starost glasovalcev je bila letos 43 let), dve petini izmed njih pa namerava v prihodnjih dveh letih zamenjati svoj avtomobil. Med glasovalci sicer nekoliko narašča zanimanje za elektrificirane avtomobile in pa (ponovno) tudi za dizle.
Letošnja podelitev je hkrati prinesla tudi nekaj več zmagovalcev kot v letu 2019. Zgolj Audi, Mercedes-Benz in Mazda so namreč slavili zmago v več kot enem razredu: Audi s Q3 Sportback in Q8, Mazda z modeloma Mazda 3 in MX-5 ter Mercedes-Benz z razredom V in AMG GT 4-Door Coupe. Poseben dosežek je uspel Fiatu, saj je, kot smo že omenili, skupaj z Abarthom uspel slaviti dvojno zmago. Izjave udeležencev si lahko ogledate v spodnjem videu.
Preberite še:
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del