Prodaja avtomobilov: Pester slovenski okus

18. 7. 2018 | Tomaž Porekar
Deli

Za Renault na slovenskem trgu je najpomembnejši Clio. Tako je že skoraj od tistega trenutka, ko je ta zamenjal prejšnji slovenski 'ljudski' avtomobil, 'katrco'.

A razlogov za to, da se zanj odloči toliko slovenskih kupcev, je zdaj več kot na začetku, ko se je Clio uveljavil kot malček, ki ima vse, kar imajo tudi veliki, pa še iz slovenske tovarne je prihajal. A da pri prodaji avtomobilov vse vendarle ni tako enostavno, dokazuje letošnji drugi najuspešnejši – Volkswagnov Polo. V zadnjih letih prodaje prejšnjega rodu je ta precej izgubil in lani ob polovici leta pristal šele na petem mestu. Zdaj, ko je nov (in je osvojil tudi naziv slovenski avto leta 2018), je prehitel celo Golfa, kar vsekakor kaže na to, da se večina slovenskih kupcev ozira predvsem po primerni ceni in zelo kompaktnih merah. Tudi Renaultov Captur je namreč dovolj priljubljen, da je Renaultu pri pridobivanju kupcev v veliko pomoč. Pravzaprav je zanimivo tudi to, da so med šesterico najpriljubljenejši trije po merah iz razreda manjših družinskih avtomobilov, trije pa spadajo v nižji srednji razred. 

Seveda se med najpriljubljenejše vse bolj prebijajo tudi križanci in terenci. Navsezadnje v to vrsto prištevamo Capturja, drugi najbolj priljubljen pa prihaja tudi iz francosko-japonske 'alianse' (Renaulta in Nissana). Qashqai se je po lanskem slabšem rezultatu zdaj spet popravil in se prebil pred Tiguana. Najbolj priljubljen iz tretjega svetovnega koncerna (PSA) pa je seveda prav tako križanec – Peugeot 2008. Ampak dokaj uspešnih križancev je kar veliko, skupaj med prvo petdeseterico kar osemnajst.

Lahko bi tudi ugotovili, da slovenskim kupcem mini avtomobili ne pomenijo skoraj nič, če se letos med prvo petnajsterico dobro prodajanih ne bi uvrstila tudi dva mini Fiata, 500 in Panda. Opazno sta si svoj prodajni rezultat od lani močno povečala (za 608 in 448 primerkov). Čeprav uradni rezultati kažejo pač prodajo na slovenskem trgu, se pri teh dveh zdi, da se znova pojavlja praksa, ki ji pravimo sivi izvoz, da gredo avtomobili po prodaji pri nas nekam na tuje.

Prvi večji po priljubljenosti je tako kot že kar nekaj let Volkswagnov Passat, a so se prodajne številke, podobno kot pri drugem, Škodinem Superbu,  precej znižale. Le tretji, Oplova Insignia, je z novim rodom nekoliko popravil priljubljenost.

Pogled na petdeseterico najbolj priljubljenih ponuja marsikaj, a osnova je v tem, da je pestrosti v ponudbi dovolj, resne prodajne številke (z letno tisoč in več prodanimi primerki) pa uspe uresničiti le polovici z omenjene preglednice.

Vir podatkov Jato/Sekcija Vozila TZS

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol