Audi

Zgodovina nemške tovarne Audi se je začela z Augustom Horchom, ki je leta 1899 ustanovil avtomobilsko tovarno Horch, leta 1910 pa Audi, ki sta se leta 1931 skupaj z DKW-jem in Wandererjem vključil v koncern Auto Union. Auto Union je izdeloval zelo različne avtomobile, pri katerih je upošteval načela aerodinamike, slovel pa je predvsem po zmagovitih dirkalnikih. Leta 1949 so Auto Unionovi vodilni možje v Ingolstadtu obnovili podjetje Auto Union …

Zgodovina nemške tovarne Audi se je začela z Augustom Horchom, ki je leta 1899 ustanovil avtomobilsko tovarno Horch, leta 1910 pa Audi, ki sta se leta 1931 skupaj z DKW-jem in Wandererjem vključil v koncern Auto Union. Auto Union je izdeloval zelo različne avtomobile, pri katerih je upošteval načela aerodinamike, slovel pa je predvsem po zmagovitih dirkalnikih. Leta 1949 so Auto Unionovi vodilni možje v Ingolstadtu obnovili podjetje Auto Union GmbH. Julija 1950 je na ceste zapeljal DKW F9, najbolj priljubljen pa je bil leta 1959 predstavljeni DKW Junior, ki ga je leta 1963 nasledil sodobno oblikovani F12. Leta 1966 je Auto Union prišel v popolno last Volkswagna, ki je dvotaktne motorje nadomestil s štiritaktnimi in modele preimenoval v Audi. Audiji 72, 80, super 90, 60 in 75 so še bili izpeljani iz DKW-jev, potem pa so se stvari spremenile. Leta 1972 je bil namreč predstavljen sodobni Audi 80, ki mu je leta 1974 sledil Audi 50, obema pa leta 1976 Audi 100. Leta 1980 je prišel sloviti kupe Audi Quattro, ki je predstavil tudi znameniti štirikolesni pogon, ki je bil od leta 1982 na voljo tudi v Audiju 80, od leta 1984 pa v vseh modelih. Z audijem V8 Marca 1994 je Audi A8, ki je uvedel novo poimenovanje. Sledili so mu A4, A6, A3 in A2, športne različice so hkrati dobile oznaki S in RS. Leta 1996 je prišel tudi radikalni športnik Audi TT. Postopna širitev modelnega programa je prinesla limuzinska kupeja A5 in A7), športne terence Q2, Q3, Q5 in Q7, superšportnika R8 in malčka A1, trenutno pa se znamka širi tudi na področje električne mobilnosti.

Testi

Test: Audi Q4 e-tron (2022)

Audi Q4 e-Tron je električni Audi, ki cilja na množice. Pa mu bo to uspelo?

Test: Audi Audi e-tron GT

To je tehnološko najbolj napreden Audi! (test: Audi e-tron GT)

Kratki test: Audi Q5 Sportback 2.0 TDI Quattro S Line (2021)

Pozornost (namenoma) zbuja z videzom. Kaj pa druge kvalitete? (test)

Kratki test: Audi Q5 2.0 40 TDI S Line (2021)

Glajenje gubic …

Test: Audi Q2 35 TFSI S-Line (2021)

Tisti, ki je nekje vmes

Kratki test: Audi A4 Avant 40 TDI Quattro

Po tem ga boste prepoznali (kratki test A4 Avant)

Kratki test: Audi Q3 Sporback 35 TDI S line S tronic -

To je to!

Kratek test: Audi Q3 40 TDI S line S tronic

Svež veter

Test: Audi Q3 35TFSI S line S tronic

Ravno prav odrasel

Test: Audi A1 Sportback 30 TFSI S line S tronic

O stekleničkah in strupu

Ostali članki

Glorija Kotnik najprej v težavah, danes pa vozi takle prestižen avto

Formula 1: koncern VAG v sezoni 2026 del dirkaškega cirkusa

Žan Košir: obožuje stare in nove avtomobile, predvsem pa vozila ene znamke

Audi poziva h koncu proizvodnje termičnih motorjev - konkurenca ugovarja

VOZILI SMO: Prenovljeni Audi A8 - drobne spremembe z velikim učinkom

To je Audi z najprostornejšo notranjostjo doslej

Srebrni olimpijec je velik ljubitelj svobode na dveh (in štirih) kolesih; takšna je njegova garaža

Nujen vpoklic za približno 118 tisoč avtomobilov zaradi nevarnosti požara

Osnovan na Audi Q3, a vendarle ni Audi - čigav križanec se skriva pod prevleko?

Potrjeno: Lamborghini bo nadomestil vse v požaru izgubljene avtomobile. Kaj pa ostali?