Audi

Zgodovina nemške tovarne Audi se je začela z Augustom Horchom, ki je leta 1899 ustanovil avtomobilsko tovarno Horch, leta 1910 pa Audi, ki sta se leta 1931 skupaj z DKW-jem in Wandererjem vključil v koncern Auto Union. Auto Union je izdeloval zelo različne avtomobile, pri katerih je upošteval načela aerodinamike, slovel pa je predvsem po zmagovitih dirkalnikih. Leta 1949 so Auto Unionovi vodilni možje v Ingolstadtu obnovili podjetje Auto Union …

Zgodovina nemške tovarne Audi se je začela z Augustom Horchom, ki je leta 1899 ustanovil avtomobilsko tovarno Horch, leta 1910 pa Audi, ki sta se leta 1931 skupaj z DKW-jem in Wandererjem vključil v koncern Auto Union. Auto Union je izdeloval zelo različne avtomobile, pri katerih je upošteval načela aerodinamike, slovel pa je predvsem po zmagovitih dirkalnikih. Leta 1949 so Auto Unionovi vodilni možje v Ingolstadtu obnovili podjetje Auto Union GmbH. Julija 1950 je na ceste zapeljal DKW F9, najbolj priljubljen pa je bil leta 1959 predstavljeni DKW Junior, ki ga je leta 1963 nasledil sodobno oblikovani F12. Leta 1966 je Auto Union prišel v popolno last Volkswagna, ki je dvotaktne motorje nadomestil s štiritaktnimi in modele preimenoval v Audi. Audiji 72, 80, super 90, 60 in 75 so še bili izpeljani iz DKW-jev, potem pa so se stvari spremenile. Leta 1972 je bil namreč predstavljen sodobni Audi 80, ki mu je leta 1974 sledil Audi 50, obema pa leta 1976 Audi 100. Leta 1980 je prišel sloviti kupe Audi Quattro, ki je predstavil tudi znameniti štirikolesni pogon, ki je bil od leta 1982 na voljo tudi v Audiju 80, od leta 1984 pa v vseh modelih. Z audijem V8 Marca 1994 je Audi A8, ki je uvedel novo poimenovanje. Sledili so mu A4, A6, A3 in A2, športne različice so hkrati dobile oznaki S in RS. Leta 1996 je prišel tudi radikalni športnik Audi TT. Postopna širitev modelnega programa je prinesla limuzinska kupeja A5 in A7), športne terence Q2, Q3, Q5 in Q7, superšportnika R8 in malčka A1, trenutno pa se znamka širi tudi na področje električne mobilnosti.

Testi

Test: Audi A6 RS6 (2022)

Preizkusili smo mešanico kombija ... in rakete!

Kratki test: Audi Q4 etron 50 (2022)

Elektrika je lahko zabavna in uporabna. Q4 je dober dokaz za to

Kratki test: Audi A8 60 TFSI (2022)

Ravno toliko ima sprememb, da se bo brez težav spopadel s konkurenco

Test: Audi Q4 e-tron (2022)

Audi Q4 e-Tron je električni Audi, ki cilja na množice. Pa mu bo to uspelo?

Test: Audi Audi e-tron GT

To je tehnološko najbolj napreden Audi! (test: Audi e-tron GT)

Kratki test: Audi Q5 Sportback 2.0 TDI Quattro S Line (2021)

Pozornost (namenoma) zbuja z videzom. Kaj pa druge kvalitete? (test)

Kratki test: Audi Q5 2.0 40 TDI S Line (2021)

Glajenje gubic …

Test: Audi Q2 35 TFSI S-Line (2021)

Tisti, ki je nekje vmes

Kratki test: Audi A4 Avant 40 TDI Quattro

Po tem ga boste prepoznali (kratki test A4 Avant)

Kratki test: Audi Q3 Sporback 35 TDI S line S tronic -

To je to!

Ostali članki

Kaj bo zares nastalo iz Audijevega koncepta?

Takšne rešitve bodo imeli prihodnji Audijevi modeli SUV

To je jezni hotelski gost, ki je za maščevanje izbral kar svojega Audija

To je še zadnji manjkajoči Audijev člen. A najpomembnejši?

Med najbolj prodajanimi znamkami v Evropi veliko sprememb

Se strinjate z lastnikom tega strupenega Audija? Pravi, da ima dober razlog, da parkira tako ...

V tem muzeju boste spoznali zgodovino (in prihodnost) avtomobilskih luči

Ime tega novega Audija je znano, a vse drugo je povsem novo

Audi v luči ukrajinske krize poziva k omejitvam

Formula 1: govorice okrog usode Sauberja so sedaj tudi uradno potrjene