Alfa Romeo Alfa GT 2.0 16V JTS Distinctive

8. 7. 2004
Deli

Autodelta se ji je reklo. Blagovna znamka, ki je Alfam v šestdesetih letih prejšnjega stoletja pomenila nekaj podobnega kot Abarth Fiatu. Potem se je pričela izgubljati, nekaj časa je ostala le še značka, pa še ta je izginila. Ampak alfisti vedo, za kaj gre. Če ne, niso pravi alfisti, ampak si to le domišljajo.

Sprašujejo: »Je to 147 Coupé ali 156 Coupé? « Je to sploh pomembno? Načelno je sicer oboje: ker sta obe, 147 in 156, postavljeni na zelo podobni osnovi, le da je prva krajša od druge.

Morda je GT bolj 147: ker je približno njenih (zunanjih) mer in ker je armaturna plošča prav takšna. Mehanika pa je tako ali tako pri vseh treh podobna. In šteje edino imidž. Zatorej: vas še vedno zanima?

Še tisti, ki so se oklenili Audijev, so (verjetno namerno rahlo prikrito) ’firbčni’. Uau. čedna stvarca. Mulcu tam okoli dvajsetih, ki sedi na zadnjem sedežu krvavordečega Pola, iz ust razberem: »Uau, poglej tole Alfo! «

Res je - ta Alfa ne more biti nič drugega kot Alfa. Nataknite ji kako drugo značko! Khm . . Ne gre? Niti Fiat ne more biti, kaj šele Renault, Volkswagen, Rover ali Hyundai. Tale GT je lahko le Alfa, čeprav je črkovna kratica že precej obrabljena in še bolj zlorabljena.

Je pa zato prav tak logotip, kot ga videvate na tej Alfi, verjetno najlepši GT v tem trenutku. Nič posebnega, vendar si ga lahko mirno zamislite na lepi usnjeni denarnici ali na vratih spalnice. Zakaj ne? Prav takšno privrženost imajo pri Alfi Romeo najbrž ves čas v mislih.ž

Zaljubiti se vanjo ni posebej težko, kolikor se pač v pločevino in druge materiale sploh lahko. Rdeča. ROAL, »Rosso Alfa«. Tista barva, v kateri si Alfo Romeo najprej predstavljate, čeprav še zdaleč ni nujno, da je takšne barve.

Je pa rdeča, z veliko kroma, še posebej okrog vse bolj impozantnega trikotnika na nosu, z dolgimi bočnimi vrati, z nizko streho in šipami pod njo, s kratkim, a značilno zaobljenim zadkom ter z diskretnimi lučmi na njem, takšna, da se kot lastnik zjutraj raje zbudite deset minut prej. Da le razmišljate o njej pred napornim dnevom ali da se ji približujete zelo zelo počasi. S pogledom na njej, seveda.

Koketa! Iščete uporabnost? Nikar. Lepi sta tudi petvratna 147 ali 156 Sportwagon. Nekaj posebnega? Brez dvoma. Koketira z mladimi in malo manj mladimi, z nežnim in z nenežnim spolom.

Z deteljico ali brez nje: možnost, da ujamete na pločevino in na vse, kar sodi zraven, mahnjeno zajčico (tudi Playboyevo), se s takšno Alfo bistveno poveča. Ni pa seveda nujno in če že, vam tega ni treba izkoristiti. Je pa lepo vedeti.

Lahko ste le ponosni lastnik in voznik. Lastnik: ker vam je všeč. In voznik: ker je (tudi to) Alfo prijetno voziti. Ni nujno, da je znotraj oblazinjenje oker, je pa (spet) modno. Tudi ni nujno, da je usnjeno, a ji usnje pristoji. Ne glede na barvo in material pa sedete v odlične, še posebej v naslonu čvrsto oprijemljive sedeže, pred vami je lep in ergonomski volanski obroč in za njim so merilniki z zanimivo, predvsem pa športno grafiko.

Kaj sploh manjka? Uh, vsaj merilnik tlaka motornega olja, pa analogna ura, ki bi jo poleg voznika videl še kdo drug, ampak preskočite malenkosti. Obrnite ključ: štirivaljnik vas hoče z zvokom prepričati, da je šestvaljnik. Pa ni. Res je, da ima ravno toliko moči kot motor v stari Alfi 155 2.5 V6, a ima le dva litra in neposredni bencinski(! ) vbrizg. Pa ne zaradi varčnosti - izključno zaradi boljših zmogljivosti.

Tudi to Alfo je precej bolj prijetno poslušati znotraj kot zunaj. Zamolkel, športen motorni zvok z nizkih frekvenc prehaja z naraščanjem vrtljajev v visoke in po njem sodeč se motor najbolje počuti med 5 in 7 tisoč vrtljaji v minuti, kjer ga elektronika nežno, nezaznavno prekine.

Res je, da je vsak JTD bolj brutalen zaradi navora in pomoči turbopuhala, ampak prav takšnega si kot športen (bencinski) motor predstavljamo: s sicer dovolj navora v nizkih vrtljajih, a z željo po visokih vrtilnih hitrostih. In če zapišem, da je to trenutno eden redkih tako ’majhnih’ bencinskih motorjev, ki si ga človek prav zaželi voziti, to seveda nima nikakršne zveze s precej veliko žejo po bencinu. Pri Alfi Romeo so namreč odkrito in naglas priznali, da je njihov neposredni vbrizg namenjen najprej in predvsem dobrim zmogljivostim.

Seveda zajklje najbrž ne boste navdušili z motorjem te Alfe; morda tudi ne bo opazila, da se zdijo luknje za kolesa kljub 17 palcem lepih platišč še vedno rahlo prevelike; padla bo na celoten vtis: barvo, celoten videz, podrobnosti. čudovit trikotnik pred motorjem, ves v kromu!

Dooolga vrata z nizko šipo! Skoraj miniaturna zadnja bočna šipa! Športni kupejevski kratek zadnji del karoserije s položno zadnjo šipo. Kdo bi si sploh mislil, da so na njem (tretja) vrata in da je spodaj čisto spodobno velik, predvsem pa lepo oglat in povečljiv prtljažnik?

Zajčica ne bo opazila, da je zadaj klop s tremi sedeži, upajte, da je ne bo zmotil piš vetra, ki se pri hitrosti nad 160 kilometrov na uro pojavi okrog šip na vratih, in zaželite si, da opazi zapeljivo, staromodno, a kljub temu zelo dobro tanko v krom odeto prestavno ročico z okroglo ’bunko’ na vrhu.

Menjalnik ima pet prestav; motor šeste ne potrebuje, a bi jo bilo lepo imeti, če ne zaradi drugega, zaradi bolj športnega občutka med vožnjo. Sicer pa boste tudi brez nje uživali: natančen in neposreden (okrogla dva zavrtljaja med obema skrajnima točkama! ) volan še vedno nima prave konkurence in vodljivost je vrhunska.

Vožnja ’na milimeter’ v ovinkih ob cestni ograji je lahkotna in izzivalna. Za več svobode lahko izklopite ASR, elektroniko, ki sicer preprečuje zdrs pogonskih koles, žal pa se VSC (stabilizacijska elektronika) ne pusti izklopiti, zato bo težko izvedeti, kako se GT obnaša, kadar vsa kolesa zdrsnejo. Škoda. Za tovrstne igre boste prikrajšani.

Če pa vam bo uspelo ujeti motor med 5 in 7 tisoč vrtljaji v minuti in če boste na lepo zaviti cesti sukali dobro oprijemljiv volanski obroč brez preprijemanja, vas utegne vožnja toliko zamotiti, da lahko pozabite na sopotnike.

Velika motorna moč in dobra vodljivost zagotavljata tudi lahkotno vožnjo po avtomobilskih cestah, neutrujajoče potovanje, seveda le, če vas nekoliko športno togo podvozje, ki je takšno predvsem zato, da se karoserija v ovinku ne nagiba močno in da imajo kolesa čim dlje dober stik s podlago, ne moti.

Premagovanje velikih razdalj lahko olajša tudi dober zvočniški sistem (Bose), oteži pa (pregovorno) pomanjkanje mest za drobnarije. In četudi sta dve mesti za pločevinke, sta obe - ena na armaturni plošči pred radijskim sprejemnikom in druga pod(! ) osrednjo komolčno oporo - le pogojno uporabni.

Pri vožnji v mestu boste spoznali tudi nadaljnje slabosti pravih kupejev, na primer zajetna mrtva kota (kjer majhni zunanji ogledali bolj malo pomagata) ali velika oddaljenost varnostnega pasu.

Ampak še vedno velja, da morajo vozniki pravih športnih avtomobilov vsaj malo trpeti. Takole, za okus, da se zavedajo, da krotijo stroj. Z Alfo GT je takšno trpljenje nedvomno v užitek.

Drugo mnenje

Matevž Korošec

Alfini oblikovalci so ponovno dokazali, kako mora izgledati pravi kupe. Pa ne le navzven, tudi v notranjosti najdete vse, kar mora ponujati športni kupe - odlična sedeža, neposreden volan, vrhunsko lego, ročni menjalnik, športno uglašen zvok motorja … Pravzaprav moram priznati, da že dolgo nisem tako užival kot v tej Alfi. Ko bi vsaj še motor zmogel vse, kar obljublja tovarna.

Aljoša Mrak

Lepotec, ki si ga ne bi sramoval noben avtomobilski navdušenec. Če lahko pohvalim položaj za volanom (predvsem sedeže), motor in podvozje, pa me še vedno motijo dolgi hodi prestavne ročice. Tole črno točko bi pri lahko pri Alfi kot čistokrvni športni avtomobilski znamki končno le odpravili, kajne?

Dušan Lukič

Če ne bi vedel, da je nastala na osnovi Alfe 156, iz njene vozne dinamike tega ne bi ugotovil. Podvozje je resnično športno, lega na cesti dolgo nevtralna, nadležnega podkrmarjenja Alfa GT skorajda ne pozna. In dizel je (začuda) precej boljša izbira od bencinskega motorja JTS, to vem še s predstavitve tega avtomobila po zavitih cestah v okolici Monaka. Res je, sliši se čudno, a vseeno: izberite dizla!

Vinko Kernc

Foto Vinko Kernc, Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 28.371,72 €
Cena testnega modela: 30.207,81 €
Moč: 121kW (165 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,7 s
Največja hitrost: 216 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,7l/100km
Garancija: 2 leti brez omejitve prevoženih kilometrov splošne garancije, 8 let garancije za prerjavenje, 1 leto mobilne garancije FLAR SOS
Menjava olja vsakih 20.000 km
Servisni pregled na 20.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 156,07 €
Gorivo: 12.286,81 €
Gume (1) 3.565,35 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): (6 let) 22.533,80 €
Obvezno zavarovanje: 4.083,63 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.408,11 €
Skupaj 48.448,26 € (strošek na km: 0,48 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 83,0 × 91,0 mm - gibna prostornina 1970 cm3 - kompresija 11,3 : 1 - največja moč 121 kW (165 KM) pri 6400/min - srednja hitrost bata pri največji moči 19,4 m/s - specifična moč 61,4 kW/l (83,5 KM/l) - največji navor 206 Nm pri 3250/min - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - večtočkovni vbrizg.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,909; II. 2,238; III. 1,520; IV. 1,156; V. 0,946; vzvratna 3,909 - diferencial 3,733 - platišča 7,5J × 17 - gume 215/45 R 17 Y, kotalni obseg 1,89 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 32,0 km/h.
Zmogljivost: največja hitrost 216 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,7 s - poraba goriva (ECE) 12,3/6,8/8,7 l/100 km
Voz in obese: kombikupe - 3 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, po dve trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, prečna vodila, vzdolžna vodila, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1320 kg - dovoljena skupna masa 1800 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1300 kg, brez zavore 400 kg - dovoljena obremenitev strehe 60 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1763 mm - kolotek spredaj 1524 mm - zadaj 1510 mm - rajdni krog 11,5 m.
Notranje mere: širina spredaj 1450 mm, zadaj 1400 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 530 mm, zadnja klop 520 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 63 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 L): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (68,5 l)
Naše meritve
T = 20 °C / p = 1000 mbar / rel. vl. = 50 % / Gume: Goodyear Eagle F1 / Stanje kilometrskega števca: 3007 km
Pospešek 0-100km: 10,0s
402m z mesta: 17,3s ( 132km/h)
1000m z mesta: 31,5s ( 166km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,1 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 14,1 (V.)s
Največja hitrost: 200km/h (V.)
Najmanjša poraba: 11,7l/100km
Najvišja poraba: 17,8l/100km
poraba na testu: 14,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 67,8m
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 39m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 67dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 72dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 69dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 67dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (334/420)
  • V tem, nekoč precej bolj zastopanem razredu klasičnih kupejev, je Alfa GT nedvomno oblikovalski biser in po zmogljivostih (motor, podvozje, lega na cesti) odličen avtomobil. Nosi dober imidž in se zna postaviti tudi z uporabnostjo, boljšo od pričakovane.

  • Zunanjost (13/15)

    Na obliko ni pripomb, všeč je veliki večini. Izdelava je nekje nad povprečejem, a še vedno z rahlimi odstopanji karoserijskih delov.

  • Notranjost (107/140)

    Za kupeja je precej bolj prostoren, kot bi utegnili pomisliti. Zelo dobri materiali, a premalo mest za drobnarije.

  • Motor, menjalnik (37 /40)

    Odličen motor, morda mu na trenutke zmanjka navora. Zadnja tehnika bencinskih strojev. Zelo dober menjalnik tudi pri večejih zahtevah.

  • Vozne lastnosti (87 /95)

    Eden najboljših volanov na trgu, odličen pri športni vožnji. Zelo dobra lega na cesti, dober občutek na stopalki zavore.

  • Zmogljivost (24/35)

    Športne zmogljivosti, a ne najboljša prožnost pri vrtljajih, nižjih od 3000 v minuti. Vsekakor pa odličen v vožnji.

  • Varnost (26/45)

    V dežju pogrešamo zadnji brisalnik in mrtvi koti so zaradi značeilno kupejevske karoserije precejšnji. Tudi zunanji ogledali sta premajhni.

  • Gospodarnost

    Motor je precej požrešen ne glede na režim delovanja. Cena je glede na dobljeno dokaj ugodna, garancijski pogoji pa so zelo dobri.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
počutje za volanom
vožnja, vodljivost
videz: celota, podrobnosti
motor pri višjih vrtljajih
lega na cesti
volan
sedeža
mrtvi koti
VSC ni izklopljiv
malo prostora za drobnarije
nerodno nastavljanje naklona sedežev
slabo uporabni mesti za pločevinke
piš vetra pri večjih hitrostih