Kratki test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo 16v 280 AT8 Q4 First Edition

Morda se bo na popolnem prehodu k električnim avtomobilom zgodil vmesni korak, ko bodo avtomobile večinoma poganjali bencinski motorji. Tako se bomo vsaj za hip nekako vrnili h koreninam.

22. 5. 2018

In če se bo to res zgodilo, ker se deloma sicer v precej primerih že je, bodo največ pridobile športne znamke oziroma njihovi kupci. Že res, da sta racionalizacija in predvsem zdrav razum dobra izgovora za nakup avtomobila z dizelskim motorjem, a po drugi strani med avtomobile, ki so ustvarjeni za to, da vznemirjajo srce in dušo, sodijo bencinski motorji.

Takšni, glasni in močni.

Testna Alfa bi to že lahko bila. Dobro, potem ko preizkusiš 500-'konjsko' različico QV, se zdi vsak avto podhranjen, pa vendarle tudi 280 'konj' ni mala malica. Pri tem je zanimivo, da se je testni Stelvio med vožnjo obnašal kar nekoliko preveč sramežljivo. Pospeševanje je zelo zmerno pa tudi občutek hitrosti je dobro zakrit. A ko pogledaš številke, tiste na merilniku, nato še tiste v tehničnih podatkih, je hitro jasno, da je avto zelo hiter. Z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v le 5,7 sekunde, največja hitrost pa je okroglih 230 kilometrov na uro. Sploh če upoštevamo, da pišemo o avtomobilu, težkem več kot 1.700 kilogramov. Hkrati pa je ob tem treba povedati, da je Stelvio kljub omenjeni teži eden od lažjih v svojem razredu.

Tudi zato se ne moremo pritoževati nad njegovo lego. Zibanja karoserije med ovinki je bore malo, na avtocesti, pri višjih hitrostih, sploh nič, in tako bi lahko rekli, da je Stelvio dober približek vožnji z osebnim avtomobilom. Seveda se fizikalnih zakonov (še) ne da ugnati, in tako pretiravanje v ovinku postreže s siljenjem nosu izven smeri vožnje, a vseeno lahko pohvalno govorimo o vožnji trenutno najmočnejšega Stelvia. Vendar ali pa predvsem takrat, ko je vožnja hitra in dinamična. Med umirjeno in tudi sopotnikom bolj prijazno vožnjo se zdi Stelvio premalo uglajen. Pa je že tako, da se uglajene avtomobile išče pri drugih znamkah, a dušo in srce lahko potolaži tudi Alfa Romeo.

Dobro opremljen

Pri tem seveda pomaga, če je avto dobro opremljen. S končno ceno dobrih 53.000 evrov Stelvio vsekakor ni poceni avtomobil, a v primerjavi s konkurenti ponuja veliko. Vseeno pikolovci pogrešamo Apple CarPlay, ki ga Stelvio QV že ima in ga bodo posledično imele tudi preostale različice; a še vedno rak rana Stelvia in seveda tudi njegove predhodnice Guilie ostaja osrednji informacijski zaslon. Upravljanje je prek vrtljivega gumba včasih (pre)zahtevno, tudi ponudba je preskromna, a nad tem smo se že pritoževali pri dizelski različici, zato te juhe ne bomo pogrevali. Kar zadeva preostalo opremljenost, je z različico First Edition dobro poskrbljeno za voznikovo počutje in sopotniki se prav tako ne morejo pritoževati.

Zato naj velja tudi tokrat: Stelvio (še) ni na ravni premium tekmecev, a je po drugi strani krepko pred njimi. Vendarle je najprej Alfa Romeo in šele nato SUV, in to zagotovo nekaj šteje. Tako pri povprečnem poznavalcu, pri ljubitelju te italijanske znamke pa sploh. Kakršenkoli že je, Stelvio je vseeno prijetna popestritev.

Preberite še:

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel 16v 210 AT8 Q4 Super

Primerjalni test: Alfa Romeo Stelvio, Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC, Porsche Macan, Volvo XC60

Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo 16v 280 AT8 Q4 First Edition

Osnovni podatki

Cena osnovnega modela: 54.990 €
Cena testnega modela: 53.420 €

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.184 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 206 kW (281 KM) pri 5.250/min – največji navor 400 Nm pri 2.250/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 255/45 R 20 V
Zmogljivost: največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 7,0 l/100 km, izpust CO2 161 g/km
Mase: prazno vozilo 1.735 kg – dovoljena skupna masa 2.300 kg
Zunanje mere: dolžina 4.687 mm – širina 1.903 mm – višina 1.648 mm – medosna razdalja 2.818 mm – posoda za gorivo 64 l
Prtljažnik: 525 l

Naše meritve

T = 1 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 22.319 km
Pospešek 0-100km: 5,7s
402m z mesta: 14s ( 159km/h)
poraba na testu: 13,2 l/100km
Poraba na normnem krogu: 8,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 7. prestavi 59dB
Ocena
  • Verjetno nismo daleč od resnice, če zapišemo, da Stelvio ni za vsakogar. Tako kot pravzaprav že znamka Alfa Romeo ni za vsakogar. Zagotovo moraš biti v njo malo (ali pa precej) zaljubljen, šele tako si popolnoma zadovoljen. Posledično si pripravljen odpustiti ali vsaj skleniti kakšen kompromis in potem je končni rezultat pravi. Verjetno precej od tega zahteva tudi Stelvio z dvolitrskim turbo motorjem. Če gledamo porabo, bi ta sicer lahko bila manjša, a po drugi strani srce vznemirjeno tiktaka, ko pohodiš plin. In spet smo pri kompromisih ...

Hvalimo in grajamo
oblika
motor
lega na cesti (pri dinamični vožnji)
poraba goriva
počutje v notranjosti