Audi A3 3.2 V6 DSG Quattro

Spomnim se še, kako se je v ustih nabirala slina, ko je VW na ogled (in v salone) postavil Golfa R32. Übergolfa. 250 konjev, štirikolesni pogon, takrat povsem sveži menjalnik DSG.

Prenesi PDF testa
6. 1. 2005

Potem se je med naše testne avtomobile povsem neopaženo prikradel tale Audi. Ker mu je ime A3 (in ne S3), ni nihče niti pravilno dojel, za kaj gre. Da ima 3, 2-litrski 6-valjnik V zasnove, ki si zaradi le 15-stopinjskega kota zasluži oznako VR. Da ima stalni štirikolesni pogon in da ima menjalnik DSG. Kot da bi človek bral tehnične podatke Golfa R32.

Ja, tale A3 nas je malce presenetil. Nič čudnega, saj navzven o tem, kar se skriva pod kožo, ne pove ničesar. Še namigne ne. Dobro, gume so sicer res nataknjene na 17-palčna platišča, ampak njihova širina (225) je povsem vsakdanja. Sicer pa 17-palčna platišča najdemo že na vsakem drugem 100-konjskem dizelskem mlinčku, tako da jih človek res ne more jemati za merilo.

In tudi znotraj tale A3 noče dati z ničemer vedeti, za kakšen stroj gre v resnici. Trikraki športni volan si lahko zaželite tudi v drugih atrojkah, prestavno ročico, ki pripada DSG-ju, pa zlahka zamenjate za ročico kakega samodejnega menjalnika. In štirikolesnega pogona se tudi ne da videti.

Se ga pa toliko bolje občuti. In ostanek tehnike tudi. Že po nekaj sto metrih bo vozniku postalo kristalno jasno, da tale A3 ni A3 kar tako. Naj se zabava začne!

250-konjski motor s svojim zvokom ne da takoj vedeti, kaj se skriva pod motornim pokrovom (in tudi v višjih vrtljajih je preveč tih in civilen), da pa to toliko bolj čutiti. Speljevanje sicer ni vratne mišice trgajoča zadeva, za kar je kriv predvsem DSG, zato pa je ostanek pospeševanja proti 250 kilometrom na uro končne hitrosti eno samo veselje. Motor se rad zavrti vse do rdečega polja, DSG tam pretakne bliskovito, a prav nič sunkovito, hitrost pleza pravzaprav brez prekinitve.

Minusi: DSG pretika navzgor tudi takrat, ko voznik tega ne ukaže, pretikanja navzdol v zadnjem hipu pred vstopom v ovinek pa znajo občasno zamuditi. A ker tudi štirikolesni pogon ni take sorte, da bi kar klical po prehitrih vstopih v ovinek in bočna drsenja skozenj, je bolje uporabiti drugo taktiko: počasnejši vstop in nato izstrelitev s polnim plinom. Štirikolesni pogon v takih razmerah dobro kroti drsenje nosu, čeprav bi lahko tudi zadnjim kolesom privoščil večjo dozo navora in drsenja.

A verjetno ste iz napisanega že uganili: štirikolesni pogon je tu zaradi varnosti, konji pa zaradi visokih avtocestnih hitrosti. Da tale A3 ni ravno odlično orodje za nizanje bolj ali manj drsečih ovinkov, dokazuje tudi njegovo podvozje, ki je naravnano na varno podkrmarjenje in udobno pobiranje neravnin, zato se avto v ovinkih nagiba bolj, kot bi si želeli.

Da ne bo pomote: vse to velja v primerjavi z avtomobili, ki svoje konje, pogon in podvozje izkoriščajo za čim hitrejše nizanje ovinkov, ne za udobje in varnost vsak dan. Če tale A3 primerjamo so tovrstnimi avtomobili (ki pa jih je, resnici na ljubo, zelo malo), je pač slabši. Če pa ga primerjamo z njegovimi cenovnimi konkurenti iz ’civilnega’ razreda (na pamet pade kak BMW1 ali razred A), pa konkurente le težko najde.

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Audi A3 3.2 V6 DSG Quattro

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 37.643,97 €
Cena testnega modela: 43.419,30 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 184kW (250 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,4 s
Največja hitrost: 250 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 13,8l/100km

Tehnični podatki

Motor: 6-valjni - 4-taktni - VR-15° - bencinski - gibna prostornina 3189 cm3 - največja moč 184 kW (250 KM) pri 6300/min - največji navor 320 Nm pri 2500-3000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 6-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama (DSG) - gume 225/45 R 17 Y (Bridgestone Potenza RE 050 A).
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h - pospešek 0-100 km/h 6,4 s - poraba goriva (ECE) 13,8/7,5/9,8 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1525 kg - dovoljena skupna masa 2085 kg.
Zunanje mere: dolžina 4203 mm - širina 1765 mm - višina 1421 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 281-1031 l

Naše meritve

T= 17 °C / p= 1001 mbar / rel. vl.: 67 % /Stanje km števca: 1024 km
Pospešek 0-100km: 7,0s
402m z mesta: 15,1s ( 150km/h)
1000m z mesta: 27,5s ( 193km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,2/8,3s
Prožnost 80-120km/h: 7,8/10,7s
Največja hitrost: 250km/h (VI.)
poraba na testu: 13,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,6m
AM meja: 40m
Ocena
  • Če si želite majhen (relativno), hiter (na vseh podlagah), varen avto, s katerim ne boste že na kilometer razglašali, da je idealen za kršenje omejitev in strašenje ostalih udeležencev v prometu, je tale A3 idealna izbira.

Hvalimo in grajamo
oprema
položaj za volanom
menjalnik
motor
občasno zamujanje štirikolesnega pogona
preveč zadušen zvok motorja
cena

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri