Audi A6 3.0 TDI DPF Quattro Tiptronic

22. 1. 2009 | Dušan Lukič
Deli

Majhno, a pomembno . . Na prvi pogled tega morda ni opaziti, saj je A6 na videz zelo drugačen od predhodnika, a v resnici gre le za drobne spremembe – ki pa niso nepomembne.

Vemo že od prej: A6 je najboljši v kombinaciji s trilitrskim turbodizlom (ali pa vsaj bencinarjem 2.0 TFSI), samodejnim menjalnikom in seveda štirikolesnim pogonom Quattro. Točno takšen skratka, kot je bil testni. Zato so bila pričakovanja, preden smo se usedli v rahlo prenovljenega A6, velika.

Da ne bomo okolišali: ni razočaral. Trilitrski turbodizel je sicer stari znanec, a ga Audijevi inženirji vedno znova dodelajo toliko, da spada med najboljše tovrstne motorje. Zdaj zmore 176 kilovatov oziroma 240 'konjev', po zaslugi šestih valjev, sistema skupnega voda in natančnega uravnoteženja je tih in uglajen, hkrati pa lahko A6, ki ni med najlažjimi avtomobili, poganja zgledno hitro (6, 6 sekunde do 100 kilometrov na uro je podatek, ki se ga ne bi sramoval marsikateri po imenu in namenu športni avto), a hkrati tudi z zgledno majhno porabo.

Testna je bila za las pod 11 litri, po mestu pričakujte liter do dva več (odvisno od sloga vožnje), če se boste odpravili na daljše in ne prehitre (a še vedno hitrejše od naših avtocestnih omejitev) poti, pa bo padla pod deset litrov; tudi krepko pod deset, če ste res zmerni pri hitrosti.

Menjalnik sicer ni zadnji krik tehnike in je zaradi tega na trenutke neodločen, prepočasi pretika navzdol ali nepričakovano pretika navzgor, vsekakor pa je v primerjavi s konkurenco v zlati sredini. Športni način je uporaben, saj višje točke prestavljanja niso moteče (zaradi tihega motorja), omogoča pa tudi ročno prestavljanje z ročico (z narobe obrnjeno kuliso, torej naprej za višjo prestavo in nazaj za nižjo) ali pa z obvolanskima ročicama.

A ker je menjalnik, kot rečeno, dovolj dober, bo, o tem ne gre dvomiti, večino časa preživel v položaju D. Štirikolesni pogon? Je. Deluje. Neopazno, torej odlično.

Tako se bo voznik še bolj sprostil za volanskim obročem in bo lahko opazil, da ima A6 po pomladitvi med merilniki nov grafični zaslon velike ločljivosti (z novo obrobo) in da je v kabini nekaj več aluminijastih in kromanih obrob in poudarkov.

Sedeži so še vedno zgledno udobni (a imajo nove, aktivne vzglavnike), ergonomija še vedno vzorna, prostora dovolj. Navigacija tudi po slovenskih cestah deluje dobro, prenovljeni sistem upravljanja MMI je zdaj dobil gumb na vrhu glavnega gumba za upravljanje, kar upravljanje (recimo) navigacije še poenostavi . .

Še največ pa je sprememb na zunanjosti. Nos zdaj neustavljivo spominja na A8, ksenonski žarometi so dobili dnevne luči LED, oblika zadka je na pogled popolnoma nova, vključno z lučmi. A6 je s temi spremembami še bolj odrasel, eleganten. In s to pogonsko mehaniko in opremo obljube, ki jih da z videzom, tudi izpolni. A ne pozabite: nič ni zastonj . .

Dušan Lukič, foto:? Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 52.107 €
Cena testnega modela: 76.995 €
Moč: 176kW (240 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,8 s
Največja hitrost: 250 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.967 cm? – največja moč 176 kW (240 KM) pri 4.000–4.400/min – največji navor 450 Nm pri 1.400–3.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/45 R 18 V (Bridgestone Blizzak LM-25).
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,8 s – poraba goriva (ECE) 9,3/5,8/7,1 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.785 kg – dovoljena skupna masa 2.365 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.927 mm – širina 1.855 mm – višina 1.459 mm – posoda za gorivo 80 l.
Prtljažnik: 546 l
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 6,9s
402m z mesta: 17,7s ( 155km/h)
Največja hitrost: 250km/h (VI.)
poraba na testu: 10,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,2m
AM meja: 39m
Ocena
  • Audi A6 je z zadnjo pomladitvijo dobil natanko tisto, kar je potreboval: zunanjo obliko, ki že sama po sebi pove, za kako dober avto gre.

Hvalimo in grajamo
motor
ergonomija
sedeži
udobje
MMI
ni smernih žarometov (tudi statičnih)
komande tempomata bi lahko bile na volanu
trdo odpiranje prtljažnika
klimatizacija ima težave z odroševanjem stekel