BMW 320d xDrive Touring M Sport

10. 5. 2016 | Tomaž Porekar
Deli

Tudi znamke višjega razreda svoj ugled gradijo na avtomobilih, ki ustrezajo čim več kupcem. Eden takih modelov je pri BMW zagotovo serija 3. Tokratni avtomobil za preskus je nekakšna nadgradnja običajnih 'trojk'.

Običajen BMW serije tri je namreč tisti z limuzinsko karoserijo, sicer solidno zmogljivim motorjem ter seveda s pogonom na zadnji kolesni par. Naš pa je imel še veliko dodatkov, tako da smo lahko uživali v izobilju. Ob misli na tiste, ki se radi odpravijo na rekreacijo v naravo, bi bil kar sprejemljiv. Karavanski zadek (po BMW-jevo torej Touring) in štirikolesni pogon (xDrive) sta ga oplemenitila, potem pa so dodali še paket z oznako M Sport. Seveda se k takšnemu avtu spodobi tudi devetstopenjski samodejni menjalnik Steptronic.

Tudi posebna barva, prilagodljivo podvozje, avdiosistem Harman Kardon, paket Convenience Plus in navigacijski sistem Proffesional so kar zasoljeni plačljivi dodatki. In na koncu še za slaba dva tisočaka vreden 'paket inovacij'. Vsak trgovec, ki se hoče česa naučiti o svojem poklicu, se mora kdaj seznaniti s tem, kaj vse je mogoče dokupiti pri BMW! Od osnovne vrednosti karavanske 'trojke' z odličnim dvolitrskim turbodizelskim motorjem (za dobrih 42 evrskih tisočakov) se je na koncu vrednost avta dvignila na 65 tisoč evrov. Veliko za nakup, a ravno prav, če avtomobil preskušaš. Voznost in uporabnost je res na visoki ravni, s katerekoli strani pogledaš. Večina postavk, omenjenih prej kot doplačljive, dokaže, da vsaj delujejo odlično. Lahko bi zapisali, da je v avtu vse z razlogom. Motor s 190 'konji' je res dizelski, a razen občasno, ko je malce preveč hrupen, tega sploh ne opazimo. Samodejni menjalnik je res označen kot športen, a je odličen tudi ob povsem običajni vožnji.

Štirikolesni pogon je odlično pomagal na spolzkih cestah letošnje zgodnje zime. Prilagodljivo podvozje (v povezavi z izbiro načina siceršnje vožnje) se zdi odlično in res čutimo spremembe med posameznimi stopnjami. Za lastnike takšnega avtomobila zagotovo ni najpomembnejša lastnost varčnost z gorivom, a tale 'trojka' je presenetila prav glede tega. Sklep je torej enostaven: če ste priprav­ljeni voziti BMW, bo sicer treba globlje seči v žep, a znamka ne razočara, o čemer govori njen ugled.

Tomaž Porekar foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 42.700 €
Cena testnega modela: 64.974 €
Moč: 140kW (190 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.366 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 140 kW (190 KM) pri 4.000/min – največji navor 400 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/45 R 18 W (Pirelli SottoZero).
Zmogljivost: največja hitrost 222 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,9–4,5 l/100 km, izpust CO2 129–119.
Mase: prazno vozilo 1.680 kg – dovoljena skupna masa 2.180 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.633 mm – širina 1.811 mm – višina 1.434 mm – medosna razdalja 2.810 mm – prtljažnik 495–1.500 l – posoda za gorivo 57 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 2 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.152 km
Pospešek 0-100km: 8,1s
402m z mesta: 15,9 s ( 140km/h)
poraba na testu: 7,7 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45.9m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Ocena
  • Zares zgrajen na ugledu BMW: dinamičen, varčen, uporaben, bogato opremljen in drag.

Hvalimo in grajamo
dinamika vožnje in odlična lega
zmogljiv in varčen motor
dobra izolacija kabine
vse informacije razvedrilno-informacijskega sistema v slovenščini
petletna garancija in servis
na trenutke glasen motor
nedokončana brezključna rešitev: gumb za zagon, odklepanje na ključ
veliko dodatkov je doplačljivih