BMW 320d

19. 3. 2008 | Dušan Lukič
Deli

Kako iz avtomobila, katerega osnovna cena je 32 tisočakov, narediti avto, vreden polovico več? Preprosto. Berite naprej.

Takole: za osnovo vzemite BMW 320d. To pomeni dvolitrski dizelski štirivaljnik, podprt s turbinskim polnilnikom in 177 ‘konji’, šeststopenjski ročni menjalnik ter krmiljenje in lega na cesti, ki sta lahko za vzor večini tekmecev. Verjetno ni treba posebej razlagati, da je notranjost športno utesnjena (zato naj tisti, ki pri avtomobilu iščejo naprej prostor in šele potem vse drugo, na serijo 3 kar pozabijo).

Raje se posvetimo tistemu, kar iz ‘navadnega’ 320d naredi 320d za 45 tisočakov. Levji delež doplačila gre za športni paket M, katerega bistveni del je športno podvozje. Glede na to, da si ga bodo zaželeli le tisti, ki jim je resnično dosti bolj do športne lege na cesti, natančnejšega odzivanja na voznikove ukaze in manjšega nihanja karoserije skozi zaporedne ovinke, ga lahko le priporočimo. Razlika je očitna, a vendarle je vse skupaj še dovolj mehko, da potnike na po slovensko neravni cesti ne pretrese do kosti.

Ostanek M-paketa je bolj optične narave, od platišč do kopice oznak M, izpostaviti pa velja dobra športna sedeža in krajšo, a v tem primeru že kar prekratko prestavno ročico, ki zna ob hitrem in odločnem pretikanju priščipniti kak mezinec. Usnjena notranjost doda k ceni še tisočaka in pol (in je, roko na srce, nepotrebna), parkirna asistenca okoli 800 evrov, samodejna klimatizacija in večfunkcijski volan okoli 160 (in za vse troje velja, da je pravzaprav sramotno, da ne sodi že v serijsko opremo) in potem biksenonski žarometi, pametni ključ, ogrevanje sedežev (zelo dobrodošlo) in še in še.

Pravzaprav je manjkal le en del opreme, ki bi si ga v tej redakciji iz srca želeli, a ga pri BMW-ju sploh ni mogoče dobiti ? to je zadnji diferencial s samozaporno funkcijo. No ja, vsega pač ni mogoče imeti, tudi če k osnovni ceni avtomobila doplačate še polovico te cene.

Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 32.500 €
Cena testnega modela: 45.234 €
Moč: 130kW (177 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,9 s
Največja hitrost: 230 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – dizelski – gibna prostornina 1.995 cm? – največja moč 130 kW (177 KM) pri 4.000/min – največji navor 350 Nm pri 1.750–3.250/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Bridgestone Blizzak LM-25 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,9 s – poraba goriva (ECE) 6,0/4,1/4,8 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.505 kg – dovoljena skupna masa 1.950 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.520 mm – širina 1.817 mm – višina 1.421 mm – posoda za gorivo 61 l.
Prtljažnik: 554-1.745 l
Naše meritve
T = -1 °C / p = 830 mbar / rel. vl. = 77 % / Stanje kilometrskega števca: 7.777 km
Pospešek 0-100km: 9,1s
402m z mesta: 16,6s ( 139km/h)
1000m z mesta: 30,0s ( 179km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,3/12,7s
Prožnost 80-120km/h: 9,2/12,8s
Največja hitrost: 230km/h (VI.)
poraba na testu: 8,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 46,7m
AM meja: 40m
Ocena
  • T = -1 °C / p = 830 mbar / rel. vl. = 77 % / Stanje kilometrskega števca: 7.777 km

Hvalimo in grajamo
motor
lega na cesti
sedeži
volan
poraba
cena
osnovna oprema
prostornost zadaj