Na kratko: BMW 530e iPerformance - hibrid je lahko boljša izbira od dizla

1. 12. 2017
Deli

BMW je na začetku leta predstavil novo generacijo serije 5, ki je dobila tudi priključnohibridno različico 530e iPerformance. Ta je že šesta predstavnica bavarske ponudbe priključnohibridnih modelov, ki nastopajo pod skupno oznako iPerformance.

Priključnohibridni pogonski sklop zmore sistemsko moč 252 'konjev' in navor 420 njutonmetrov, tvorita pa ga dvolitrski turbobencinski štirivaljnik z močjo 184 'konjev' in navorom 320 njutonmetrov in elektromotor z močjo 113 'konjev' in navorom 250 njutonmetrov. Moč pogonskega sklopa se na zadnji kolesi prenaša prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika Steptronic, ki je vgrajen za elektromotorjem, zato lahko voznik prestavna razmerja izkoristi tudi v električnem načinu.

Ne le po zmogljivosti, primerljiv je tudi po varčnosti

Po domače: 530e se lahko primerja vsaj z modelom 525d, če že ne 530d – tako po zmogljivostih kot po varčnosti. Ob tem je seveda jasno, da zna biti pri zelo veliko zelo hitrih avtocestnih kilometrih malo manj varčen od dizla, se pa po drugi strani za veliko varčnejšega izkaže po mestu in okolici – že če voznik ni ravno vesten s polnjenjem baterije. Če je, zna biti (glede na to, da samo na elektriko prevozi tam okoli 25 kilometrov, lahko pa ob zelo varčni nogi tudi kakšnega več) dneve in dneve popolnoma električen, ne da bi se bencinski motor sploh prižgal.

In cenovno? 530e se začne pri 60 tisočakih, tako kot manj zmogljivi 525d (530d je še 6 tisočakov dražji). A ker je 530e priključni hibrid, je od te cene treba odšteti še štiri tisočake in pol subvencije. Potem je cenejši od dizla, varčnejši od dizla in prijetnejši za vožnjo od dizla (tako po navoru in uglajenosti kot po količini hrupa).

Lahko torej zamenja dizelske modele? Če niste med tistimi, ki veliko večino časa preživijo na dolgih avtocestnih poteh, zlahka!

Dušan Lukič
foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 60.600 €
Cena testnega modela: 94.072 €
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.233 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.998 cm³ – največja moč 135 kW (184 KM) pri 5.000–6.500/min – največji navor 290 Nm pri 1.350–4.250/min. Elektromotor: največja moč 83 kW (113 KM) pri 3.170 – največji navor 250 Nm pri 0–3.170. Sistem: največja moč 185 kW (252 KM), največji navor 420 Nm. Baterija: Li-ion, 9,2 kWh
Prenos moči: motorja poganjata zadnji kolesi –8-stopenjski samodejni menjalnik– gume 255/55 R 17 Y.
Zmogljivost: Zmogljivosti: največja hitrost 235 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,2 s – največja hitrost električno 140 km/h – kombini- rana povprečna poraba goriva (ECE) 1,9 l/100 km, izpust CO 2 44 g/km – električni doseg (ECE) 50 km, čas polnjenja baterije 2,9 h (3,7 kW/16 A).
Mase: prazno vozilo 1.770 kg – dovoljena skupna masa 2.420 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.936 mm – širina 1.868 mm – višina 1.483 mm – medosna razdalja 2.975 mm – prtljažnik 410 l – posoda za gorivo 46 l.