BMW X1 xDrive20d

16. 3. 2016 | Dušan Lukič
Deli

Križancem smo svoje čase (no ja, nekaterim še zdaj) rekli SUV-i. In S v kratici pomeni 'sport'. Če gre za BMW, pa je športnost tako ali tako pričakovana.

Ne nazadnje gre za znamko, ki je prvo generacijo BMW-ja X5 predstavila na dirkališču – zato je jasno, da sodi X med bolj športne križance. Ampak: ali so lahko preveč športni?

Zakaj takšno vprašanje? Zato, ker je takle X1 precej trd avto. Športna nastavitev podvozja (in neposreden, natančen volan) je super, ko gre za vijuganje po zanimivi cesti ali ko se vozniku zljubi izhod iz avtoceste odpeljati malo hitreje, kot si večina voznikov sploh predstavlja, da je to mogoče. In ker se nastavitve podvozja nagibajo k športnosti, testni X1 pa je imel še 18-palčne gume z nižjimi boki, ki sodijo k oblikovni liniji xLine (ta je bolj 'terenskega' videza, s pragovi in zaščitami v barvi aluminija), je vožnja na slabih cestah pač bolj tresoče sorte. Če želite udobnejšo, bo treba poseči po enem od tekmecev, ki so udobnejši, a tudi manj dinamični, ali pa po kakem izmed tekmecev, k precej dobro zmorejo oboje, vendar na račun zračnega vzmetenja, ki pa ima spet svojo ceno.

Zdaj, ko smo razčistili, kaj pri X1 pomeni športnost, se lahko posvetimo ostanku avtomobila. Novi X1 ima lep kup nove tehnologije. Takole na prvi pogled bi sicer lahko rekli, da so njegovi analogni merilniki malce staromodni in (vsaj merilnik hitrosti) ne najbolje pregledni (no ja, saj so lepo berljivi, le da je vse skupaj zato, ker je skala linearna, tam pri mestnih hitrostih in pri nas najvišjih kaznih enostavno premalo natančno), a je testni X1 na tem področju reševal projicirni zaslon (za katerega pa si boste morali omisliti doplačilno Navigacijo Plus). Ostanek armaturne plošče, torej stikala klimatizacije in radia skupaj s krmilnikom iDrive in velikim LCD-zaslonom na

vrhu sredinske konzole, deluje (na oko in med uporabo) veliko bolj sodobno in ni si težko zamisliti, koliko bolje bi bil X1 videti s popolnoma digitalnimi merilniki (ki pa jih, resnici na ljubo, nima noben od konkurentov). Želeli bi si še več serijskih varnostnih dodatkov, poleg tipala za dež, tempomata z zavorno funkcijo, parkirnega sistema zadaj. Za kaj več bi si bilo treba omisliti vsaj doplačilni paket Pomočnik pri vožnji, ki vključuje tudi samodejno zaviranje pri mestnih hitrostih, samodejni preklop med dolgimi in kratkimi lučmi ter sistem za opozarjanje na zapustitev voznega pasu. Eden boljši delov avtomobila so tudi LED-žarometi – doplačilo zanje vsekakor zelo priporočamo.

Da pri BMW obvladajo sodobno tehnologijo, dokazuje tudi infozabavni sistem s sistemom BMW Connected drive, ki dobro sodeluje s pametnimi mobilniki in zna poleg spletnega radia in podobnih aplikacij ponuditi tudi zelo natančne prometne informacije (pridobljene prek spletne povezave), pa še kup dodatnih storitev, dodate pa lahko tudi nove aplikacije – na žalost pa storitev v Sloveniji še ni popolnoma podprta.

Še beseda ali dve o sedežih: ti so spredaj precej nenavadne oblike, saj je njihov sedalni del na prednjem delu zaobljen, hkrati pa ima precej izražen rob. Pri bolj drobnih voznikih z njimi ni težav, preostale lahko rob tišči v stegna in se jim bo zato zdel sam sedež prekratek. Zanimivo, tega doslej v BMW-jevih avtomobilih nismo opazili.

Zadaj je prostora dovolj, poleg tega pa so sedeži tudi (doplačilno) vzdolžno pomični, in to za lepih 13 centimetrov. Tudi prtljažnik je uporabno velik in v celem lahko zapišemo, da jelahko tak X1 čisto primeren za prvi družinski avto. Zavedati se je treba le, da prostorskih čudežev ni mogoče pričakovati in da zunanje mere omejujejo notranji prostor. Obstajajo tudi prostornejši, a tudi večji in dražji BMW-ji.

Oznaka xDrive20d seveda pomeni štirikolesni pogon, ki je med vsakdanjo uporabo skoraj neopazen (kar je odlično), na zelo spolzki podlagi (to vemo iz izkušenj, testnega X1 pa v kak sneg nismo uspeli zapeljati) pa učinkovit in tudi dovolj zabaven, če voznik tako želi. Doplačilni osemstopenjski samodejni menjalnik lahko le priporočamo – v takšnem avtu bi bil ročni menjalnik povsem odveč. Prestavljanje je hitro, skoraj neopazno, a dovolj odločno. Z izbiro voznih profilov lahko voznik pogonski sistem naredi bolj športen ali ga na čisto drugi strani z načinom Eco Pro naredi čim bolj varčnega. Škoda je, da si sistem ne zapomni zadnje izbrane nastavitve, pa je zato treba način Eco Pro (ta zna biti v devetih desetinah uporabe najboljša izbira) vedno znova vklapljati ročno. Poraba? Na normnem krogu okroglih pet litrov, kar je glede na zmogljivosti in štirikolesni motor dobro – in le za desetinko litra več od uradno deklarirane porabe v mešanem ciklu, kar je ena najmanjših razlik, ki smo jih zabeležili.

Za to je seveda zaslužen predvsem dvolitrski štirivaljni dizel, ki sicer ne sodi med najtišje, je pa dovolj prožen, da je le redko treba, da bi se zavrtel kaj višje kot do dveh tisočakov vrtljajev. Sto štirideset kilovatov oziroma 190 'konjev' je pač več kot dovolj za slovenske vozne razmere, bi mu pa seveda težko rekli športnik. Za kaj takega bi moralo na boku pisati na primer xDrive25i. Ampak potem tudi poraba ne bi bila tako ugodna, kar je pri marsikaterem kupcu izjemno pomemben dejavnik (poleg cene, in ta je pri testnem avtu skočila na okoli 52 tisočakov).

Zato je tudi vprašanje, koliko športno je dovolj (ali preveč) športno, v resnici le vprašanje razumevanja želja kupcev in vprašanje zmožnosti kupca, da izbere avto v skladu s svojimi željami.

Dušan Lukič  foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 39.450 €
Cena testnega modela: 52.663 €
Moč: 140kW (190 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,1 s
Največja hitrost: 219 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,0l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na Servisni interval po dogovoru. km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 0 €
Gorivo: 5.605 €
Gume (1) 2.085 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 11.845 €
Obvezno zavarovanje: 4.396 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 10.100 €
Skupaj 34.031 € (strošek na km: 0,34 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 90,0 × 84,0 mm – gibna prostornina 1.995 cm2 – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 140 kW (190 KM) pri 4000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,2 m/s – specifična moč 70,2 kW/l (95,4 KM/l) – največji navor 400 Nm pri 1.750–2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 5,250; II. 3,029; III. 1,950; IV. 1,457; V. 1,221; VI. 1,000; VII. 0,809; VIII. 0,673 – diferencial 2,955 – platišča 8,0 J × 18 – gume 225/50 R 18 W, kotalni obseg 2,06 m.
Zmogljivost: največja hitrost 219 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,6 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,9 l/100 km, izpust CO2 133 g/km.
Voz in obese: križanec – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.625 kg – dovoljena skupna masa 2.145 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.000 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.439 mm – širina 1.821 mm, z ogledali 2.050 mm – višina 1.598 mm – medosna razdalja 2.670 mm – kolotek spredaj 1.561 mm – zadaj 1.562 mm – rajdni krog 11,4 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 900–1.130 mm, zadaj 620–850 mm – širina spredaj 1.470 mm, zadaj 1.470 mm – višina nad glavo spredaj 970–1.030 mm, zadaj 970 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, zadnji sedež 430 mm – prtljažnik 505–1.550 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 61 l
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 7°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 77 % / Gume: Pirelli Cinturato P7 225/50 R 18 W / stanje kilometrskega števca: 2.110 km
Pospešek 0-100km: 8,1s
402m z mesta: 15,9s ( 141km/h)
poraba na testu: 6,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,0 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 61m
Zavorna pot pri 100km/h: 37m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Ocena skupaj (351/420)
  • Če iščete športni križanec oziroma SUV, bo X1 odlična izbira.

  • Zunanjost (14/15)

    Nova podoba je bolj usklajena in športnejša, avto pa je videti nižji in širši.

  • Notranjost (107/140)

    Merilniki ostajajo anlogni, projicirni zaslon pa je dobro nastavljiv in pregleden.

  • Motor, menjalnik (56 /40)

    Dovolj živahen motor se odlično ujame z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.

  • Vozne lastnosti (31 /95)

    Natančen volan in čvrsto podvozje poskrbita za lego na cesti, ki ji med tako velikimi SUV-i ni para.

  • Zmogljivost (31/35)

    V resnici je takšen X1 živahnejši kot na papirju.

  • Varnost (39/45)

    Želeli bi si več elektronskih asistentov, a na žalost jih večina spada na seznam doplačilne opreme.

  • Gospodarnost (40/50)

    Poraba goriva je nizka, kar deloma odtehta precej visoko ceno.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
motor
poraba
menjalnik
volan
pretrdo podvozje na slabih cestah
preglednost merilnika hitrosti
sedalni del sedežev