Čeprav smo se najraje zabavali z vgrajeno kamero, je novi C3 veliko več kot le snemalni avto.
Se spomnite prvih reakcij na Citroenovega C4 Cactusa? Precej začudenja, dosti prikritega simpatiziranja, nekaj logičnega odobravanja, tu in tam smo ujeli kak 'fuj', a nekaj je zagotovo: Citroen je šel edinstveno pot k iskanju ultimativnega mestnega avta. Vse pozitivne dražljaje so zdaj prenesli na novega C3, hkrati pa ohranili lastnosti, pri katerih je bil Citroen v svojem razredu tako ali tako v ospredju. Če se konkurenca osredotoča na malčke s pridihom športnosti, je novi C3, čeprav so se pri Citroenu z istim modelom odločili nastopati na svetovnem prvenstvu na reliju, ubral drugo smer: v ospredju je udobje, za premagovanje mestnih zagat pa so mu dodali ščepec lastnosti križancev.
Posnemanje Cactusa je vidno že pri nosu avtomobila, saj so se tudi pri C3 odločili ustvariti 'trinadstropni' prednji del. Tako so dnevne luči postavljene visoko na pokrovu motorja, žarometi delujejo pravzaprav kot nekakšni zajemalci zraka, le meglenke so obdržale tisto klasično postavitev. SUV-ovska linija je najbolj vidna z boka: avto je malce višje nasajen, kolesa pa so obdana z zaščitno plastiko ter porinjena v skrajne robove karoserije. Še največ deljenih mnenj se je pri Cactusu kresalo okoli plastičnih bočnih zaščit, angleško simpatično poimenovanih Airbumps. Ali skazijo ali prispevajo k lepšemu videzu, je stvar posameznika. A nekaj je zagotovo: gre za sila uporabno zadevo, ki absorbira vse bojne rane, ki jih avto dobi z butanjem vrat na ozkih parkirnih mestih. Pri Citroenu še vedno dopuščajo možnost izbire, tako da so plastični 'žepki' na voljo kot dodatna oprema pri nižji stopnji opreme ali pa enostavno kos, ki se ga da prečrtati pri višjem nivoju opreme. Tudi sicer novi C3 dopušča precej osebnosten način izbire opreme, še posebej, ko govorimo o izbiri različnih barvnih odtenkov ter dodatkov na karoseriji. Tako lahko prilagodimo barvo strehe, vzvratnih ogledal, pokrovov meglenk ter obrob zaščitne plastike na vratih.
Manj barvnega usklajevanja je na voljo v notranjosti. Tu imamo na izbiro tri barvne različice, a še vedno bo dovolj, da popestri sicer oblikovno precej zadržano vsebino potniške kabine. Tako kot pri Cactusu je tudi pri C3 uporabljene veliko plastike, ki nekako daje vtis, da je v imenu oblikovalskih not bila zanalašč nekako slabše obdelana in kot da hoče delovati ceneno. A da ne gre za varčevanje, nas tu pa tam opomni kak detajl, kot je usnjen ročaj za vrata. Sicer pa je tudi C3 podlegel trendu pospravljanja opravilnih gumbov v večopravilne multimedijske sisteme. Tako so na sredinski konzoli ostali vsega štirje gumbi ter vrtljiv gumb za nastavitev glasnosti zvočnikov, ki ga na srečo niso umaknili, kot so se recimo ušteli pri katerem od konkurentov. Nekatere stvari morajo ostati preproste. Dokaj preprosto pa je tudi upravljanje s sedempalčnim zaslonom na dotik, ki je prevzel večino opravil. Tako poleg za naloge, ki so nekako samoumevne za multimedijske naprave, osrednji zaslon deluje tudi kakor konzola za nastavitev gretja in hlajenja v kabini. Dovolj je le dotik bližnjice ob strani in že smo v meniju za omenjeno opravilo. Tehnično manj vešči bodo torej hitro osvojili sistem, tisti bolj zahtevni pa bodo svoje zadovoljstvo poiskali v povezovanju s pametnimi telefoni, naj si bo to klasično prek Bluetootha ali bolj napredno prek MirrorLinka ter Apple CarPlaya. Za slednjega lahko rečemo, da deluje izvrstno, sploh ko govorimo o preslikavi navigacijske aplikacije na zaslon.
Sicer pa C3 v notranjosti ponuja precej prostora. Voznik in sovoznik bosta deležna obilice prostora pa tudi velike mere udobja na račun dveh sedežev, ki v stilu Citroenov iz nekaterih drugih obdobij delujeta precej 'foteljsko'. Mularija na zadnji klopi bo sicer z nogami dosegla hrbtni stranici sedežev, a pritoževanja nad pomanjkanjem prostora ne bi smelo biti. Prtljažnik se ponaša s 300 litri prostora, kar je za ta avtomobilski razred pohvale vredno.
Tudi v smislu varnostno-asistenčnih pomagal ter drugih elektronskih trendov je C3 v koraku s časom. Sistema, kot sta opozorilnik za zapuščanje voznega pasu in opozorilnik za vozilo v mrtvem kotu, bosta pazila na vas, samodejna zavora pri speljevanju v hrib in kamera za vzvratno vožnjo pa bosta lajšali vozniške muke. Slednja je sicer slabo zaščitena in tako podvržena nenehnemu pacanju leče, sploh v zimskih dneh.
Poseben 'sladkorček' pa je kamera za snemanje vožnje, imenovana Connected Cam, ki je vgrajena v sprednje ogledalo in s 120-stopinjskim kotom zajema vse dogajanje pred avtom. Samo upravljanje je sila preprosto oziroma je popolnoma avtomatizirano. Sistem bo sam shranjeval vse posnetke, nastale v obdobju zadnjih dveh ur vožnje, in jih bo v dvominutnih intervalih brisal za nazaj. Če želite kaj shraniti, je dovolj le kratek pritisk na gumb pod ogledalom. Za prenos datotek ter morebitno nadaljnje deljenje po medmrežnih družabnih sferah, je potrebna aplikacija na telefonu, ki pa jo je sila lahko upravljati. Velja omeniti še, da v primeru trka sistem samodejno shrani posnetek dogajanja pred nesreči in po njej. Pri višjem nivoju opreme bo Citroen za Connected Cam zahteval dodatnih 300 evrov.
Testnega C3 je poganjal 1,6-litrski turbodizel s 100 'konji', ki predstavlja vrh motorne ponudbe. Seveda mu kot takemu težko kaj očitamo. Deluje mirno tudi v mrzlih jutrih, poskočnosti mu ne primanjkuje, na normnem krogu pa je kljub zimskim temperaturam dosegel porabo 4,3 litra na 100 prevoženih kilometrov. Čeprav je s stotimi 'konji' lahko precej hiter, mu bolj ustreza umirjena vožnja. Podvozje je uglašeno na udobno vožnjo, pri požiranju kratkih neravnin pa se precej pozna, da so mu medosno razdaljo povečali za 7,5 centimetra.
Testni primerek predstavlja najbolje opremljeno in motorizirano različico v ponudbi in kot tak je naprodaj za 16.400 evrov. Če prištejemo še nekaj opreme za povrh, cena poskoči na 18 tisočakov. Pričakovati je, da bodo kupci poiskali neko bolj razumno izvedenko, in taka naj bi bila pozneje tudi cena. Sicer pa smo mnenja, da je Citroen z novim C3 nedvomno storil korak v pravo smer, saj so odlično 'utelesili' mešanico udobnega avtomobila (nekaj, po čemer je Citroen že pregovorno dober) z atributi mestne trdoživosti, zanimivega videza in tehnološke naprednosti.
besedilo: Saša Kapetanovič · foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 16.400 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 18.000 € |
Moč: | 73kW (99 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,9 s |
Največja hitrost: | 185 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,3l/100km |
Garancija: | 2 leti splošne garancije, 3 leta jamstva na lak, 12 let jamstva na prerjavenje, mobilna garancija. |
Servisni pregled na | 25.000 km ali enkrat na leto. km |
Redni servisi, delo, material: | 1.022 € |
---|---|
Gorivo: | 5.065 € |
Gume (1) | 1.231 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 7.470 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.110 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 4.550 € |
Skupaj | 21.439 € (strošek na km: 0,21 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 75,0 × 88,3 mm – gibna prostornina 1.560 cm3 – kompresija 18 : 1 – največja moč 73 kW (99 KM) pri 3.750/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,0 m/s – specifična moč 46,8 kW/l (63,6 KM/l) – največji navor 233 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (jermen) – po 2 ventila na valj – neposredni vbrizg goriva. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,455; II. 1,866; III. 1,114; IV. 0,761; V. 0,574;– diferencial 3,47 – platišča 7,5 J × 17 – gume 205/50 R 17 V, kotalni obseg 1,92 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 185 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,9 s – povprečna poraba goriva (ECE) 3,7 l/100 km, izpust CO2 95 g/km. |
Voz in obese: | kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavo- re spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.090 kg – dovoljena skupna masa 1.670 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 600 kg, brez zavore: 450 kg – dovoljena obremenitev strehe: 32 kg |
Zunanje mere: | dolžina 3.996 mm – širina 1.749 mm, z ogledali 1.990 mm – višina 1.474 mm – medosna razdalja 2.540 mm – kolotek spredaj 1.474 mm – zadaj 1.468 mm – rajdni krog 10,7 m. |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 840–1.050 mm, zadaj 580–810 mm – širina spredaj 1.380 mm, zadaj 1.400 mm – višina nad glavo spredaj 920–1.010 mm, zadaj 910 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, zadnji sedež 460 mm – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 42 l. |
Prtljažnik: | 300–922 l |
T = 2°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 57 % / Gume: Bridgestone Blizzak LM-32 300 205/50 R 17 V / stanje kilometrskega števca: 1298 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,6s |
---|---|
402m z mesta: | 18,1s ( 124km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,8s (IV.) |
Prožnost 80-120km/h: | 14,0s (V.) |
poraba na testu: | 5,7 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 4,3 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 73,8m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 44,5m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 61dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 68dB |
-
Pri mehaniki, čeprav nismo imeli na testu najnovejšega litrskega motorja, ni bilo večjih pripomb, smo pa pogrešali malce več opreme. Zato velja biti pozoren, kaj dobite v osnovnih paketih.
-
Zunanjost (14/15)
Čeprav je videz povzet po nekoliko nenavadnem Cactusu, je C3 precej lepše dodelan.
-
Notranjost (95/140)
Nekaj točk zgubi pri materialih, a precej doprinese na račun udobja, prostornosti in velikega prtljažnika.
-
Motor, menjalnik (51 /40)
Motor je dovolj poskočen, tih in varčen ter lepo sodeluje s sicer le petstopenjskim menjalnikom.
-
Vozne lastnosti (52 /95)
Lega na cesti je predvidljiva, čeprav podvozje ni naravnano na poskočnejšo vožnjo.
-
Zmogljivost (27/35)
Zmogljivosti so zadovoljive, kar je bilo pričakovati pri motorju, ki je vrh ponudbe.
-
Varnost (37/45)
Precej opreme je serijske, precej pa tudi na seznamu doplačilne. Podatkov o Euro NCAP testu še nimamo.
-
Gospodarnost (46/50)
Precej opreme je serijske, precej pa tudi na seznamu doplačilne. Podatkov o Euro NCAP testu še nimamo.