Test: Citroën C3 - PureTech 110 S&S EAT6 Shine

Citroën C3 je avtomobil, ki je zasnovan kot dobro premišljen produkt za premagovanje mestnih kilometrov.

Pravzaprav je bil že Citroënov C4 Cactus pilotni projekt, kako naj bi bil videti ultimativni mestni avtomobil, poln rešitev, ki so primerne za vozilo, namenjeno neusmiljenemu boju z vsemi zagatami, ki jih prinaša vožnja po mestnih ulicah. Vse, kar so uporabniki Cactusov dobro sprejeli, se je pozneje preneslo na Citroëna C3. Predvsem izstopata robustnost in odpornost karoserije, ki pa je tudi malce višje nasajena in avtu daje pridih mehkega križanca. Kolesa so porinjena v skrajne robove, obdana so s plastičnimi blatniki, na boku pa se po željah kupcev lahko namesti dodatna plastična zaščita Airbumps. Mnenja o estetiki te zaščiti se krešejo, a nekaj velja zagotovo: gre za zelo uporabno zadevo, saj 'vsrka' vse bojne rane, ki jih avto dobi z butanjem vrat na ozkih parkirnih mestih. Z 11,3 metra obračalnega kroga C3 ni najbolj agilen v svojem razredu, vendar je preglednost na račun višje nasajenosti in velikih steklenih površin toliko boljša.

Uporabnost in premišljenost pri izkoristku prostora sta dobro preneseni tudi v notranjost. Sprva je zaznati občutno 'prečiščeno' kabino, saj je informacijsko- zabavni vmesnik močno zmanjšal število razmetanih gumbov po armaturki. Voznik in sovoznik se bosta razvajala na 'foteljskih' sedežih, ki ponujata obilico udobja, a malce težje zadržujeta 'živo maso' v ovinkih. Otroci se zadaj ne bi smeli pritoževati nad pomanjkanjem prostora; če boste prevažali tri otroke v otroških sedežih, pa so bili pri Citroënu uvidevni in so priključke ISOFIX namestili tudi na sprednji sovoznikov sedež. Treh vozičkov v prtljažnik ne boste spravili, enega pa bo 'pojedel' kot za šalo. Mogoče je dostop do prtljažnega prostora zaradi nekoliko manjših zadnjih vrat in visokega nakladalnega roba malce omejen, vendar se v notranjosti skriva 300 prtljažnih litrov, kar je za ta avtomobilski segment nadstandardno.

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 18.160 EUR €
Cena testnega modela: 16.230 EUR €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 878 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 5.550/min – največji navor 205 Nm pri 1.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 205/55 R 16 V (Michelin Premacy 3).
Zmogljivost: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,9 l/100 km, izpust CO2 110 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.050 kg – dovoljena skupna masa 1.600 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.996 mm – širina 1.749 mm – višina 1.747 mm – medosna razdalja 2.540 mm – prtljažnik 300 l – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 29 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.203 km
Pospešek 0-100km: 12,4s
402m z mesta: 18,4s ( 121km/h)
Zavorna pot pri 100km/h: 39,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB