Fiat Doblo 1.6 16V SX

6. 2. 2003
Deli

Denar je ves čas okvir, iz katerega ne moremo. Sanje so dovoljene, resničnost pa je včasih grenka. Ste mladi, polni energije, s številnimi konjički, morda z majhno, mlado družinico. Kako visoko sežete?

Trije milijončki?

Ničesar novega ne odkriva takšen Dobló, je pa Fiat preskušen recept na novo obdelal in sestavil prijazen avtomobil. OK, na lepotnem tekmovanju ne bo zmagal, ni pa tiste vrste kot njegova večja sestra Multipla, ki ne uspe prepričati povprečnega človeka. Za Doblója se je stoječ pred prodajnim salonom laže odločiti.

Še laže gre, ko se mu približate na razdaljo dolžine roke. In najlaže je, kot pri Multipli, ko se z njim zapeljete. Dolgo je namreč Fiat ponujal le slabotne motorje za takšen osebni tovornjaček, zdaj pa se lahko odločite tudi za dovolj zmogljiv bencinski motor sodobne gradnje. Motor poznamo tudi iz drugih Fiatov, ima pa korenine v začetku sedemdesetih.

Pa vendar je spretno posodobljen in nadgrajen, da leta prepričljivo skriva; navora je dovolj, da je Dobló živahen pri speljevanju, moči pa je dovolj, da se lahko tudi delno napolnjen avtomobil spodobno hitro premika na avtomobilski cesti. In pri tem je precej nezahteven, saj mu več kot 12 litrov bencina v stotih kilometrih nismo uspeli izmeriti, pa še takrat je šlo za zahtevnejšo vožnjo med meritvami zmogljivosti.

Dobló je tudi sicer takšen, kot so današnji Fiati: z ne preveč žlahtnimi notranjimi materiali, s kakim čričkom, z veliko odlagalnimi mesti, z neuporabnim potovalnim računalnikom, z grobo sintetiko na sedežih, z nekaj nespretno postavljenimi stikali, z dobro vidljivostjo naprej. Ampak Dobló je še več kot le to: ima odličen, natančen in (skoraj dirkaško) neposreden volan, visoka (a za malenkost preozka) zunanja ogledala, natančno ročico menjalnika iz sredine armaturne plošče, ogromno notranjega prostora, tiho delujoč motor (dobra zvočna izolacija motornega prostora) in njegova velika notranjost je tudi uporabno zasnovana.

Nad prednjo šipo je velik predal, različnih predalov je v kabini precej, že kar dostavniško velik pa je prtljažnik. Njegovo dno je obloženo s sintetično tkanino, zaradi česar predmeti v njem med normalno vožnjo mirujejo, manjka pa mu nekaj trikov, kako pripeti manjše kose prtljage.

Prtljažnik lahko tudi povečamo, toda Dobló pri tem ne ponuja ničesar novega. Zadnja klop je po tretjini deljiva, ampak zložite lahko le eno tretjino ali celo klop; dvotretjinskega (desnega) dela ni mogoče podreti samostojno.

No, prostorsko navduši tudi potniški del, pa ne le višina. Celo zadnji sedeži ponujajo nekaj bočnega oprijema, predvsem veseli pa bodo tisti, ki iščejo dolg sedalni del in veliko oddaljenost sedeža od dna avtomobila. Dobló menda pri tem nima prave konkurence.

Z nekaj privajanja in z nekaj tolerance vam lahko takšen Dobló pomaga pri marsikaterem opravilu, povezanem z vožnjo. V mestu ne deluje gromozansko, dopusta se - vsaj s prostornino prtljažnika - ne brani. Tudi otroški voziček je hitro pospravljen. Vam pravim, dnevi so lahko čisto veseli.

Vinko Kernc

Foto: Vinko Kernc, Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 11.182,85 €
Cena testnega modela: 12.972,01 €
Moč: 76 kW (103 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,6 s
Največja hitrost: 168 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 86,4 × 67,4 mm - gibna prostornina 1581 cm3 - kompresija 10,5 : 1 - največja moč 76 kW (103 KM) pri 5750/min - največji navor 145 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,8 l - motorno olje 4,5 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 4,270; II. 2,240; III. 1,520; IV. 1,160; V. 0,950; vzvratna 3,909 - diferencial 4,400 - gume 175/70 R 14 T
Zmogljivost: največja hitrost 168 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,6 s - poraba goriva (ECE) 11,1/7,2/8,6 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator - zadaj toga prema, listnate vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1295 kg - dovoljena skupna masa 1905 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1100 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4159 mm - širina 1714 mm - višina 1800 mm - medosna razdalja 2566 mm - kolotek spredaj 1495 mm - zadaj 1496 mm - rajdni krog 10,5 m
Notranje mere: dolžina 1650 mm - širina 1450/1510 mm - višina 1060-1110/1060 mm - vzdolžnica 900-1070/950-730 mm - posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: prtljažnik (normno) 750-3000 l
Naše meritve
T = 5 °C, p = 1011 mbar, rel. vl. = 85 %, Stanje kilometrskega števca: 2677 km, Gume: Pirelli P3000
Pospešek 0-100km: 14s
1000m z mesta: 36s ( 143km/h)
Prožnost 50-90km/h: 16,4 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 25,6 (V.)s
Največja hitrost: 168km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,0l/100km
poraba na testu: 10,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 75,1m
Zavorna pot pri 100km/h: 44,3m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 68dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Fiat Dobló 1.6 16V je dobro motoriziran avtomobil, ki meri na mlade, dinamične družine. Za še sprejemljivo ceno ponuja ogromno prostora, dobre vozne lastnosti in dovolj poskočen motor. Vseeno pa velja poskusiti tudi različico JTD!

Hvalimo in grajamo
notranja prostornost
prtljažnik
motor
vodljivost
rajdni krog
notranji materiali
zadnji brisalnik
potovalni računalnik