Fiat Stilo 1.4 16V Active

24. 6. 2004 | Peter Kavčič
Deli

V življenju nas lahko preseneti marsikaj, tako slabo kot dobro. No, če je to presenečenje prijetno, imamo tistega, ki je to povzročil, radi. Fiat Stilo nas je tokrat prijetno presenetil!

Poglejmo resnici v oči. Fiat s svojim Stilom po prvih prodajnih rezultatih ni prav presenetil. če je Punto paradni konj v večini držav in seveda tudi v domači Italiji, je Stilo tiste vrste avtomobil, ki je pač nujen v prodajni ponudbi, ki si ga znamka, kot je Fiat, mora omisliti, da stopi v korak s konkurenti.

Na naših testih se je Stilo do sedaj odrezal povprečno, nikjer ne izstopa preveč, nima nobene usodne napake, prav veliko hvale pa tudi ni požel. Zato je bilo presenečenje ob srečanju s tem Stilom še toliko večje. Na pogled ni kaj dosti drugačen od ostalih, je skladnih oblik, prepoznaven, solidne izdelave, … pač tak kot vsi Stili do sedaj.

Zakaj se je znašel pri nas na testu? Razlog je nov motor. Že nekaj časa znan 1, 4-litrski bencinski motor s šestnajstventilsko tehnologijo in 95 KM je namreč zapolnil vrzel med preslabotnim 1, 2-litrskim in dražjim ter solidno zmogljivim 1, 6-litrskim bencinskim motorjem.

Motor se je na našem testu izkazal kot zelo primeren pogonski agregat za natančno ta avtomobil. čuti se, da ima le 1368 kubičnih centimetrov delovne prostornine, vendar je za normalno vsakdanjo rabo dovolj. Prva stvar, ki smo jo namreč opazili, je bilo lahkotno vrtenje motorja v višjih vrtljajih.

Povsem na dnu motorne moči se ne more pohvaliti z navorom, ki bi razvajal in omogočal nekoliko bolj lagodno vožnjo tudi tedaj, ko je ročica menjalnika zataknjena v prestavi ali celo dveh prestavah previsoko. Dobro, dobro … zašli smo na področje dizelskih motorjev, zato se raje vrnimo nazaj k bencinskim.

Dejstvo je, da je bilo edino, kar smo resnično pogrešali pri tem motorju, za odtenek premalo navora. Pa še to le na začetku, Stilo 1.4 16V je našo razvajenost hitro pozdravil z živahnim vrtenjem in močjo, ki bi jo brez sramu pripisali tudi po prostornini večjim motorjem. Motor pospešuje gladko in tiho do te mere, da ob vsakem dodajanju plina ne da občutka, da smo sredi dirke. Zmerno, torej! Kar pa bodo kupci takega avtomobila tudi cenili.

V mestu se brez težav premika tekoče, ko pa cesta postane bolj odprta, je nekaj več dela z menjalnikom, vendar ni moteče. Z natančnostjo prestavne ročice menjalnika v tem Fiatu nismo imeli težav. Ta menjalnik je nekaj boljšega, kar je Fiat namenil svojemu Stilu.

Naj vam razkrijemo še to, da je šeststopenjski in tako močno sledi trendom v industriji. Ker so prestavna razmerja dobro izračunana, ni lukenj v moči ali navoru, tako da se za vsak tempo vožnje brez težav najde prava prestava. Ne smemo pozabiti, da motor zmore slabih 100 konjev.

Potovalna hitrost na avtocesti tako za 20 km/h presega zakonsko dovoljeno mejo, njegova končna hitrost pa je bila 178 km/h. To je dovolj za tak (družinski) avtomobil. Športnega duha v tem avtomobilu raje ne iščite, ker ga ne boste dobili. Zato so na tem svetu drugi Stili (kaj pravite na Abartha? ! ), ki pa so dražji, precej dražji!

Kdor išče udobno vožnjo, družinski avto, s katerim ne bo podiral rekordov na vaških ovinkih, lahko pri Stilu s tem motorjem najde veliko avtomobila za zelo dostopno ceno. če se ozremo po konkurenci, ugotovimo, da je od tistih najimenitnejših Stilo precej cenejši (tudi za slab milijon).

Tak avtomobil mirne vesti priporočamo kot dober nakup. S tem avtomobilom boste najhitreje privarčevali za vsaj dva zelo razkošna dopusta v tropskih krajih. Za osnovni model je namreč treba odšteti vsega 2.840.000 tolarjev, za testni model, ki je bil opremljen po vseh današnjih kriterijih dobrega avtomobila (klimatska naprava, ABS, varnostne blazine, elektrika, …) in je nosil oznako opreme Active, pa 3.235.000 tolarjev.

Glede na to, da so Fiatovi servisi po naših izkušnjah in analizah, ki smo jih delali, med cenovno najbolj ugodnimi, je to poštena cena. Ko smo že pri ekonomičnosti: tudi porabo goriva mu štejemo v prid, testno povprečje je naneslo 6, 5 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov. S tem avtomobilom lahko celo varčujete. Pa še sosedi ne bodo tako zavistni, kot če bi domov pripeljali novega Golfa.

Peter Kavčič

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 11.851,11 €
Cena testnega modela: 13.499,42 €
Moč: 70kW (95 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,4 s
Največja hitrost: 178 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1368 cm3 - največja moč 70 kW (95 KM) pri 5800 vrt/min - največji navor 128 Nm pri 5800 vrt/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/65 R 15 T (Continental Conti Winter Contact M+S)
Zmogljivost: največja hitrost 178 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,4 s - poraba goriva (ECE) 8,5//5,7/6,7 l/100 km
Mase: prazno vozilo 1295 kg - dovoljena skupna masa 1850 kg
Zunanje mere: dolžina 4253 mm - širina 1756 mm - višina 1525 mm - prtljažnik 370-1120 l - posoda za gorivo 58 l
Naše meritve
T = 16 °C / p = 1010 mbar / rel. vl. = 43 % / Stanje kilometrskega števca: 4917 km
Pospešek 0-100km: 13,8s
402m z mesta: 18,7s ( 120km/h)
1000m z mesta: 34,4s ( 152km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,0/16,0s
Prožnost 80-120km/h: 23,3/25,6s
Največja hitrost: 178km/h (V.)
poraba na testu: 6,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 53,1m
AM meja: 40m
Hvalimo in grajamo
postornost
udobje (sedeži, vožnja)
pregledna armaturna plošča
šeststopenjski menjalnik
motor se mora precej vrteti, da doseže uporabno moč
zavorna pot