Ford Fiesta 1.25 16V GHIA

25. 8. 2000 | Peter Kavčič
Deli

Je lahko majhen avtomobil eleganten? Vsekakor! Ford Fiesta 1, 2 16V s prestižno značko Ghia je lep dokaz, da centimetri niso nujno potrebni, da se v avtomobilu počutite malce bolj uglajeno.

Fiesta je sicer že dobro znan avtomobil, saj je na Fordovi paleti pestre ponudbe med najstarejšimi, če ne celo najstarejši model. Oblikovalci so jo namreč le popravljali in prilagajali modnim muham vedno bolj razvajenih kupcev.

Fiesta je že kar nekakšna klasika in morda ji tudi zaradi tega nevede pripisujemo vsaj malo elegance. Ima nekaj v sebi.

Saj veste, kako gre pri ljudeh - starejši si, bolj uglajen postajaš. Leta naredijo svoje in tiste moteče stvari, ki štrlijo iz celostne podobe, se kar nekako odbrusijo. Fiesta se v vseh svojih letih obstoja vsekakor je! Lepo zaobljena skuša skriti svoja leta, kar ji resnici na ljubo tudi kar dobro uspeva. Najbolj navdušujoče pa je, da dobrih lastnosti niso pokvarili s kakšno »brihtno« novotarijo.

Podvozje je namreč še vedno tisto pravo. Lega na cesti pa odlična, saj mala Fiesta dobro ohranja smer, predvsem pa se hitro in natančno odziva na ukaze volana. Skupaj s sodobnim motorjem, ki iztisne 75 »konjev«, tvori poskočen paket, ki nikakor ni dirkaški (za ta namen imajo pri Fordu močnejši motor), a ravno dovolj, da je vožnja tekoča in prijetna.

Tista značka na armaturni plošči in boku Fieste pa poskrbi, da je vožnja tudi udobna. Ghia pri Fordu namreč pomeni prestiž, bogato in lično opremljenost avtomobila. Vse to se odraža tudi pri tej Fiesti. Elektrika, ABS, osrednja ključavnica, prevleke sedežev, klimatska naprava, varnostni blazini, imitacija lesa na armaturi, lična platišča, … vse je nekako na svojem mestu.

Če ne boste preveč zahtevni, bo to tudi dovolj. Torej je Fordu uspelo. Za bolj razvajene pa so ponudili malce premalo. Morda bi bila dovolj že samo malenkost, »jagoda na vrhu torte«, ki popravi celoten vtis. Ghia je namreč preslavno ime, da bi se zadovoljilo tako hitro.

Peter Kavčič

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena testnega modela: 12.059,17 €
Moč: 55kW (75 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,1 s
Največja hitrost: 167 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4 -valjni - 4-taktni - vrstni, bencinski, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 71,9 × 76,5 mm - gibna prostornina 1242 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 55 kW (75 KM) pri 5200/min - največji navor 110 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Siemens) - tekočinsko hlajenje 6,0 l - motorno olje 3,4 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,580; II. 1,930; III. 1,280; IV. 0,950; V. 0,760; vzvratna 3,620 - diferencial 4,060 - gume 185/55 R 14 (Continental Super Contact)
Zmogljivost: največja hitrost 167 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,1 s - poraba goriva (ECE) 8,7/5,8/6,9 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, zadaj - dvokrožne zavore, spredaj kolutne, zadaj bobnaste, ABS, servo, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 922 kg - dovoljena skupna masa 1460 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 900 kg, brez zavore 450 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 3828 mm - širina 1634 mm - višina 1320 mm - medosna razdalja 2446 mm - kolotek spredaj 1429 mm - zadaj 1384 mm - najmanjša razdalja od tal 140 mm - rajdni krog 9,9 m
Notranje mere: dolžina 1660 mm - širina 1340/1400 mm - višina 930/890 mm - vzdolžnica 880-1050/800-630 mm - posoda za gorivo 40 l
Prtljažnik: (normno) 250-929 l
Naše meritve
T= 23 °C, p= 1012 mbar, rel. vl.= 62 %
Pospešek 0-100km: 11,8s
1000m z mesta: 34,3s ( 147km/h)
Največja hitrost: 165km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,9l/100km
poraba na testu: 9,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,1m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 55dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Prikupen avtomobilček, ki ne skriva svojih let. Je nekakšna klasika in neobičajnost hkrati. Nenavadnost pripisujemo predvsem notranjosti, ki je nekaterim zelo všeč, drugi pa se je ne morejo privaditi. Navdušuje z dobro lego na cesti in poskočnim motorjem. Z opremo Ghia skuša biti eleganten, kar mu do neke mere tudi uspeva, če niste prezahtevni.

Hvalimo in grajamo
podvozje
motor
vodljivost
natančen menjalnik
preglednost
zastarela oblika
utesnjenost notranjosti
pomanjkanje uporabnih predalčkov za drobnarije