Ford Fiesta 1.25i Comfort Polar Edition

30. 3. 2006
Deli

Upokojeni motor 1.25, ki smo ga v stari Fiesti večkrat pohvalili, so z nedavno prenovo Fieste obudili od mrtvih.

Fordova poteza, da motor, ki so ga pred štirimi leti povsem potiho umaknili iz ponudbe, ponovno uvrstijo v Fiestin nabor motorjev, zasluži zgolj pohvale. Vzrok za naše navdušenje je dejstvo, da motorček po vseh teh letih ’počitka’ ni izgubil številnih dobrih lastnosti, zaradi katerih je bil nad povprečjem.

Tako njegovo delovanje pospremijo še vedno miren tek, dobra odzivnost, dobra prožnost v širokem razponu motornih vrtljajev in veselje do vrtenja. Že res, da od 55 kilovatov oziroma 75 konjskih moči in 110 njutonmetrov ne gre pričakovati dirkaških zmogljivosti, a 1, 25-litrski mlinček z lahkoto sledi tempu poskočnega mestnega prometnega utripa. Zunaj naselij pa pokažejo pri večjih potovalnih hitrostih zobe zajetnejše mere vozila in njegova večja lastna masa v primerjavi s staro Fiestico.

Mali Ford se je pred štirimi leti, glede na predhodnika, v povprečju zredil za 50 do 100 kilogramov (odvisno od vgrajenega motorja). Posledica njegovega prirastka v višino (+13 centimetrov) in širino (+4 centimetri) je tudi večji prečni presek karoserije, zaradi katerega se poveča tudi zračni upor, ki spremlja vožnjo pri večjih hitrostih.

Tako se motorček pri mestnih hitrostnih povprečjih še vedno izkaže s poskočnostjo, a se omejeni zalogi mlinčkovih ’konjev’ in ’njutnov’ občutno postavita po robu povečana obremenitev avta s potniki in njihovo prtljago ter vzpenjanje po strmejših cestnih in avtocestnih klancih. Hitro se namreč lahko zgodi, da bo začela potovalna hitrost, kljub polnemu plinu, upadati. V takšnih primerih vam ne bo ostalo drugega, kot da izberete v menjalniku nižjo prestavo. Glede na to, da so vse Fieste že vseskozi opremljene z enim najboljših menjalnikov in mehanizmov prestavne ročice na trgu, pa se ni za bati, da bi se vam pogosto sprehajanje skozi prestave uprlo.

Ročica menjalnika je tako še vedno nameščena nekoliko višje, kot je običajno, s čimer je dokaj blizu desne roke, katere pot med volanskim obročem in ročico menjalnika je zaradi tega priročno kratka. Tudi sami gibi ročice so še vedno kratki, natančni in po potrebi hitri. Moramo pa pri tem pograjati lastnost, ki spremlja zadnji rod Fieste: med stopalko sklopke in oblogo prednjega stebrička A je znova premalo prostora za nemoten prehod leve noge do njene opore na daljših poteh.

Zaradi že poznane rahlo bolj toge nastavitve vzmetenja je Fiesta še naprej pripravljena na živahnejše preganjanje med ovinki, po drugi strani pa podvozje ni tako trdo, da ne bi bila vožnja v vseh okoliščinah sprejemljivo udobna. Udobje vožnje žal rahlo pokvari ne najboljša zvočna izolacija, ki premalo učinkovito zadrži tako motorni trušč kot številne druge vire hrupa med vožnjo.

Ob številnih stvareh, ki se z osvežitvijo Fieste niso spremenile, pa se človek seveda vpraša, kaj je pravzaprav novega v njej.

Ob prvem stiku z njo boste nedvomno najprej opazili oba preoblikovana odbijača, masko motorja, prednja žarometa, ki ju prekrivata gladki šipi in zadnji luči. V kabini so spremenili tudi armaturno ploščo, vključno z grafično podobo merilnikov, med katerimi sta digitalna merilnika za temperaturo motorja in količino goriva nadomestila običajna analogna prikazovalnika. Za vse, ki si želijo izstopati iz sivega (beri: srebrnega) povprečja, pa so popestrili barvne kombinacije v kabini in zmešali bolj mladostne barve lakov za zunanjost.

Splošno gledano, Ford ni pretiraval z osvežitvijo male Fieste. Na zunaj je dovolj spremenjena, da je ne boste zamenjali za staro različico. V barvni paleti zunanjosti in zunanjosti je toliko novih možnosti, da si bodo lahko mladi po letih in mladi po srcu izbrali kar najbolj ’odštekano’ barvno kombinacijo za svojega jeklenega konjička. Same pogonske tehnike pa ob vsem tem niso spreminjali, kar priča o njeni prepričljivosti že vse od predstavitve pred štirimi leti.

Peter Humar

Foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 9.902,35 €
Cena testnega modela: 10.453,18 €
Moč: 55kW (75 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 14,6 s
Največja hitrost: 163 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1242 cm3 - največja moč 55 kW (75 KM) pri 6000/min - največji navor 110 Nm pri 4000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 175/65 R 14 T (Sava Exkimo S3 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 163 km/h - pospešek 0-100 km/h 14,6 s - poraba goriva (ECE) 8,2/4,8/6,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1030 kg - dovoljena skupna masa 1540 kg.
Zunanje mere: dolžina 3917 mm - širina 1683 mm - višina 1432 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 284-947 l
Naše meritve
T=2 °C / p= 1021 mbar / rel. vl.: 67 % /Stanje km števca: 2788 km
Pospešek 0-100km: 14,6s
402m z mesta: 19,2s ( 115km/h)
1000m z mesta: 35,6s ( 142km/h)
Prožnost 50-90km/h: 15,1s
Prožnost 80-120km/h: 24,9s
Največja hitrost: 159km/h (V.)
poraba na testu: 7,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 47,5m
AM meja: 43m
Ocena
  • 1,25-litrski motorček je kot ustvarjen za mestne potepe. Zaradi poskočnosti, veselja do vrtenja in odzivnosti je tudi po mnogih letih še vedno eden boljših izdelkov motoroznanstva.

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
namestitev prestavne ročice
podvozje
zvočna izolacija
prostor za nogo ob stopalki sklopke
neosvetljeno stikalo za odpiranje prtljažnih vrat
odpiranje pokrova posode za gorivo s ključem