Ford Mondeo 2.0 16V Ghia

24. 3. 2000
Deli

Mondeo je že kar prileten avtomobil in tudi pri zadnji prenovi pred tremi leti ga niso bistveno spremenili. Predstavitev temeljito prenovljenega naslednika se obeta to jesen. Ker aktualnost ni njegov prodajni adut, so morali pomanjkljivosti nadomestiti z ugodno ceno in bogato opremo.

Ta je bila v našem Mondeu skorajda popolna. Samodejna klimatska naprava, električni pomik vseh stekel, električno nastavljiva ogledala, varnostne blazine in še kaj je skoraj vse, kar se da spraviti v tak avtomobil, le usnja ni bilo na sedežih. Tudi motor je z vrha ponudbe, saj je močnejši le še 2, 5-litrski V6.

Že kar nekaj časa kraljuje pod Fordovimi motornimi pokrovi in je iz serije Zetec, kar pomeni sodobnost v vsem tistem, kar danes vlada v avtomobilski industriji. To se pravi dve odmični gredi v glavi in po štirje ventili na valj, elektronski vbrizg goriva in tako dalje.

Motor je dober, vendar ne odličen, saj bi z dvema litroma lahko zmogel kaj bolj pretresljivega. Ima pa dovolj navora, zato se vozniku ni treba kar naprej ukvarjati s prestavno ročico. Ta ukazuje dobremu menjalniku, vendar pa mu do odličnosti manjka še nekaj natančnosti, toda vozniku ne povzroča glavobolov.

Da so merila za ocenjevanje relativna, dokazuje lega na cesti. Ob nastanku Mondea so bila mnenja o njeni odličnosti soglasna, danes pa je Focus te meje postavil še više. No, kljub temu je Mondeo še zmeraj dovolj suvereno kos ovinkom in ne dela sramote.

Oprema Ghia naj bi dajala nekoliko bolj aristokratski vtis. Vendar so Fordovi možje v zadnjih letih Ghiino značko uspešno razvrednotili, zato ne izvablja več vzdihov občudovanja - tudi imitacija lesa na armaturni plošči, na primer, ni najbolj posrečena. Na armaturni plošči je zelo moteča neergonomska postavitev stikala za vse štiri utripalke za volanski obroč, kar kaže na to, da so to načrtovali že zelo davno.

Besedilo in foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena testnega modela: 19.027,20 €
Moč: 96kW (130 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,9 s
Največja hitrost: 206 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: -valjni - 4-taktni - vrstni, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 84,8 × 88,0 mm - gibna prostornina 1989 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 96 kW (130 KM) pri 5700/min - največji navor 176 Nm pri 3700/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,6 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,417; II. 2,136; III. 1,448; IV. 1,028; V. 0,767; vzvratna 3,460 - diferencial 3,840 - gume 195/60 R 15 (Fulda Gravito)
Zmogljivost: največja hitrost 206 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,9 s - poraba goriva (ECE) 11,5/6,1/8,1 l/100 km (neosvinčeni bencin OŠ 95)
Mase: prazno vozilo 1388 kg - dovoljena skupna masa 1865 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 650 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4556 mm - širina 1751 mm - višina 1427 mm - medosna razdalja 2704 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 61,5
Prtljažnik: (normno) 470 l
Naše meritve
T = -3 °C, p = 1018 mbar, rel. vl. = 60 %
Pospešek 0-100km: 11,2s
1000m z mesta: 33,1s ( 155km/h)
Največja hitrost: 203km/h (V.)
Najmanjša poraba: 12,8l/100km
poraba na testu: 13,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 59,1m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Ocena
  • Javna skrivnost je že, da bo jeseni predstavljen Mondeov naslednik. Nakup takšnega avtomobila je zato dvorezen meč. Serijska oprema je zelo bogata, vendar pa bo cena rabljenega avtomobila po prihodu novega modela precej padla. V prid nakupu naj bi bila torej ugodna cena, vendar pa menim, da je za ponujeno vendarle previsoka.

Hvalimo in grajamo
oprema
velikost prtljažnika in dostop do njega
prostornost
zastarel model
namestitev stikala za varnostne utripalke
premalo odlagalnih predalov