Honda Civic 1.4I S (4V)

19. 4. 2001
Deli

Zgodba o uspehu traja že devetindvajset let in se zdaj nadaljuje s sedmo generacijo. Civic je bil Hondin ključni adut in po njegovi zaslugi so Hondini avtomobili postali znani po svetu. Prav s Civicom so zasloveli po svoji zanesljivosti, kakovosti, vzdržljivosti in zmogljivosti. In Civic je že dvajset let Hondin najbolje prodajan model.

Prvi Civic je bil majhen, skromen »hatchback«, nato pa je modelna družina iz generacije v generacijo postajala čedalje bolj raznovrstna. Leta 1995 je s trakov prišel desetmilijonti Civic pete generacije, leta 1996 pa je zapeljal na ceste prvi Civic, narejen v evropski tovarni v Swindonu. Danes jih izdelujejo na Japonskem (tri- in štrivratno različico), v ZDA (dvovratni kupe) in v Veliki Britaniji (petvratno različico in Aerodeck).

Civici so si na pogled precej različni, vendar pa imajo vsi modeli enako zasnovo podvozja. Enake so tudi osnovne karakteristike, čeprav imata modela z dvojimi in štirimi vrati 60 milimetrov krajšo medosno razdaljo. Testni štirivratni Civic torej prihaja iz Japonske.

Izziv za oblikovalce je bil, kako pridobiti večjo notranjost in hkrati ohraniti kompaktno zasnovo. Novi Civic je nekoliko krajši, širši in višji od predhodnika, vendar z več prostornosti v notranjosti. To kaže na povsem novo zasnovo tega avtomobila, kakor pravijo, od znotraj navzven. Značilna je ravna oblika dna brez sredinskega grebena. Nove prednje in zadnje obese ter kompaktnejši motorni prostor pa so posledično prinesli več prostora za potnike in prtljago.

Oblika nove Honde Civic je limuzinska klasika. Štiri vrata in ločen prtljažnik, kar pomeni dober dostop do vseh sedežev z vseh strani. Za večje kose prtljage v sicer dovolj velikem prtljažniku ni prostora, ker ne gredo skozi vrata, čeprav so odprtino nekoliko povečali. In tudi obdelava vrat je pomanjkljiva, brez obloge. Videti je, kakor da bi bil avtomobil nedokončan.

Pa še klasična japonska slabost: odpiranje pokrova prtljažnika le s ključem ali z vzvodom od znotraj. Isti vzvod ob levi strani prednjega sedeža odpre tudi vrata rezervoarja goriva. Osrednja ključavnica deluje le na voznikovih vratih, na sopotnikovih pa zaklepa ali odklepa le ena vrata. Klimatske naprave ni, vgrajena pa je predpriprava zanjo. Zanjo doplačati še skoraj 300 tisočakov. Čudno za japonski avtomobil je tudi to, da nima ure. Vendar bolje brez nje, kakor pa da bi bila slabo vidna, kar pogosto zasledimo.

Paket opreme je po eni strani bogat, po drugi pa kakor da mu nekaj manjka. ABS z EBD je serijski, dve varnostni blazini tudi, elektrifikacija vseh štirih šip je na mestu, servovolan tudi. Na zadnjih sedežih so pritrdilna mesta isofix. Osrednja klučavnica je, vendar deluje le na voznikovih vratih. Manjka recimo danes tako iskana klimatska naprava. Avtomobil je namreč dovolj drag, da bi jo lahko imel že v serijski opremi.

Po drugi strani pa je štirivratni Civic simpatičen avtomobil. Armaturna plošča s priročnimi, dobro vidnimi, logičnimi in dobro dosegljivimi gumbi in stikali je prijetna osvežitev. Nekoliko moti le radijski sprejemnik, saj je cenen. Merilniki so pregledni in simpatično preprosti, vožnja Honde Civic pa lahkotna naloga.

Motor rad vžiga, še boljša lastnost pa je njegovo veselje do vrtenja in zaloga moči. Kljub relativno majhni prostornini je zelo poskočen, avtomobil pa hiter. Tudi pretirano požrešen ni, postane pa kar malce preglasen v visokih vrtljajih. Motor v testnem Civicu je manjši izmed dveh v ponudbi. Je sodoben agregat, narejen iz lahke litine (blok in glava), ena odmična gred pa krmili po štiri ventile nad vsakim valjem. V primerjavi s predhodnikom ima enako moč in rahlo povečan navor, ki ga doseže pri nižjih vrtljajih kot poprej.

Menjalnik je verjetno ena izmed najšibkejših točk novega Civica. Vsaj testni je bil nesramno nenatančen, prestavljanje v vzvratno prestavo pa je bila že prava loterija. Pravzaprav kar nekako nenavadno za Hondo. Prestavna razmerja so preračunana zelo na kratko, tako da se tudi v peti prestavi motor zvrti do konca, merilnik hitrosti pa se približuje številu 190. Če ne bi bilo preglasnega ropota in nenatančnega menjalnika, bi si novi Civic zaslužil precej višjo oceno. Še posebej, če upoštevamo tudi dobro vodljivo podvozje, zanesljivo lego in zanesljive zavore.

Štirivratna Honda Civic je le ena izmed različic v ponudbi, zato je ni treba niti pogledati, če vam ni všeč. Nekateri so pač zaljubljeni v tako obliko in si jo lahko tudi privoščijo. In pri Hondi jo lahko ponudijo. To pa tudi nekaj velja.

Igor Pucihar

FOTO: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena testnega modela: 14.029,30 €
Moč: 66kW (90 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,3 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,4l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 prevoženih kilometrov splošne garancije, 6 let garancije na prerjavenje
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 229,51 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 346,35 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 75,0 × 79,0 mm - gibna prostornina 1396 cm3 - kompresija 10,4 : 1 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 5600/min - srednja hitrost bata pri največji moči 14,7 m/s - specifična moč 47,3 kW/l (64,3 KM/l) - največji navor 130 Nm pri 4300/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Honda PGM-FI) - tekočinsko hlajenje 4,8 l - motorno olje 3,5 l - akumulator 12V, 45 Ah - alternator 70 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,142; II. 1,750; III. 1,241; IV. 0,969; V. 0,805; vzvratna 3,230 - prestava v diferencialu 4,411 - platišča 5,5J × 14 - gume 185/70 R 14 (Yokohama Aspec), kotalni obseg 1,85 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 31,3 km/h - rezervno kolo T125/70 D 15 M (Bridgestone Tracompa-3), dovoljena hitrost 80 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,3 s - poraba goriva (ECE) 8,2/5,4/6,4 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, poševna vodila, zgoraj prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1130 kg - dovoljena skupna masa 1620 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1200 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 50 kg
Zunanje mere: dolžina 4458 mm - širina 1715 mm - višina 1440 mm - medosna razdalja 2620 mm - kolotek spredaj 1468 mm - zadaj 1469 mm - najmanjša razdalja od tal 155 mm - rajdni krog 11,8 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1680 mm - širina (komolci) spredaj 1400 mm, zadaj 1400 mm - višina nad sedežem spredaj 950-1000 mm, zadaj 920 mm - vzdolžnica prednji sedež 860-1080 mm, zadnja klop 690-930 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnja klop 460 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: normno 450 l
Naše meritve
T= 19 °C - p = 1018 mbar - rel. vl. = 34 %
Pospešek 0-100km: 12,1s
1000m z mesta: 33,9s ( 152km/h)
Največja hitrost: 186km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,1l/100km
Najvišja poraba: 10,2l/100km
poraba na testu: 9,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,0m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Kot rečeno, štirivratni Civic prihaja iz Japonske. Verjetno je to glavni razlog za visoko ceno. In cena je poleg menjalnika prav gotovo eden izmed razlogov, ki govori proti nakupu. V nasprotnem primeri bi bil lahko to čisto primeren in simpatičen avtomobilček.

Hvalimo in grajamo
zmogljiv motor
vodljivost
prostornost
zavore
nenatančen menjalnik
cena
pomanjkljiva oprema