Honda CR-V 2.0i VTEC

Kakšna je razlika med avtomobili in filmi? Preprosto: ko dobi nadaljevanje film, gre ponavadi za slabšo različico izvirnika, polno že videnih štosov in oguljenih fraz. Pri avtomobilih je ravno nasprotno - nadaljevanja so (z redkimi izjemami) boljša od originalov. To velja tudi za Hondo CR-V.

Prenesi PDF testa
5. 9. 2002

Osnovna misel je ostala enaka: v višino raztegnjen karavan, primerno dvignjen, da trebuh ne nasede na vsako večjo neravnino, in s štirikolesnim pogonom, ki zagotavlja mobilnost tudi v snegu ali blatu. Toda pri Hondi so z novim CR-V-jem naredili še korak naprej, vsaj pri obliki. Medtem ko je bil prvi CR-V res le na terenca spominjajoč karavan, je novi CR-V na videz pravi terenec.

Tudi vstopanje v notranjost je podobno kot pri terencih - v sedež se torej ne usedete, ampak nanj zlezete. Ker je CR-V malenkost nižji od pravih terencev, je sedalna površina sedeža v ravno pravi višini, da le zdrsnete vanj. Nobenega plezanja v ali iz avtomobila, kar mu lahko štejemo le v dobro.

Za volanom se bo večina voznikov počutila dobro. Izjema so tisti, pri katerih telesna višina presega 180 centimetrov. Ti bodo hitro ugotovili, da so načrtovalci zadnje podatke o telesni višini populacije tega planeta prebrali vsaj pred desetimi leti. Pomik prednjih sedežev je tako kratek, da je lahko sedenje za volanom izredno utrujajoča in sčasoma za spodnje okončine boleča reč.

Morda pa za to niso odgovorni inženirji; vse skupaj je lahko zakuhal tudi marketinški oddelek, ki si je želel, da bi bilo zadaj veliko prostora za noge in zato zahteval kratek pomik prednjih sedežev.

Ostanek ergonomije ni problematičen. Armaturna plošča je pregledna in očem všečna, sedeži sami so sicer udobni in zaradi nastavljivosti naklona sedalnega dela dobrega položaja za volanom ni težko najti. Volan je malo preveč položen, prestavna ročica pa je sicer dokaj dolga, a kljub temu priročna. Med prednjima sedežema je zložljiva polica, na kateri sta vdolbini za odlaganje pločevink ali plastenk s pijačo. Poleg njiju sta še dva plitva prostorčka, ki bi z nekaj dodatnimi centimetri globine pridobila precej uporabnosti. Polica je zložljiva, tako da med sedežema ostane dovolj prostora za lezenje na zadnjo klop. In kje je ročica ročne zavore? Na sredinski konzoli, tam, kjer bi v Civicu našli (približno) prestavno ročico. Namestitev je dokaj praktična, le da je zaradi nerodne oblike varovalnega gumba njeno popuščanje, če je zategnjena do konca, prenerodno.

Na drugi strani sredinske konzole je držalo za sovoznika, da se ima med terenskimi podvigi česa oprijeti. Podobno, vodoravno držalo je še nad predalom pred njim. Terenski podvigi? Potem v kabini nekaj manjka. Seveda, ročica za upravljanje s štirikolesnim pogonom in reduktorjem. Te ne boste našli, razlog za to pa je preprost: kljub zunanjemu videzu in držalom v notranjosti CR-V ni terenec.

Zadaj se sedi udobno, z obilico (seveda) prostora za kolena in glave. Še večje je veselje v prtljažniku, saj je pravilnih oblik, prilagodljivo povečljiv in z že v osnovi 530 litri več kot dovolj velik. Dostop vanj je mogoč na dva načina: ali odprete celotna zadnja vrata vstran, če pa je prostora premalo, lahko odprete le steklo na njih.

Pohvaliti velja tudi gumbe za uravnavanje samodejne klimatske naprave, ta pa je, kot smo tega pri večini Hond že vajeni, rahlo skregana z natančnim nastavljanjem. Sredinskih zračnikov se namreč ne da zapreti (razen če hkrati izključite tudi stranske), enako velja za zračnike, ki skrbijo za odroševanje stranskih stekel - in tako okoli ušes stalno vleče.

Štirikolesni pogon tako kot pri predhodniku upravlja računalnik. V osnovi sta gnani prednji kolesi in le če računalnik zazna njihov zdrs, v akcijo stopi tudi zadnji kolesni par. Pri starem CR-V-ju je bilo delovanje sistema sunkovito in izza volana zelo opazno, tokrat je nekoliko bolje. Da sistem ni popoln, pa dokazuje dejstvo, da pri ostrejšem pospeševanju prednji gumi s cviljenjem oznanita, da je noga na stopalki za plin pretežka, volan pa postane nemiren.

Ob tem se karoserija precej nagiba in sopotniki vam bodo hvaležni, če se tovrstnih podvigov ne boste lotevali. Na spolzki podlagi je vse skupaj še izrazitejše, enako velja za pospeševanje v ovinkih, kjer se CR-V obnaša kot avtomobil s prednjim pogonom. Zaradi vsega opisanega velja nasvet, da se s CR-V ne gre kar tako podajati v blato

ali globok sneg, saj delovanje njegovega štirikolesnega pogona terja nekaj privajanja.

Zasnovi CR-V-jevega štirikolesnega pogona tudi motor ni najbolj naklonjen. Dvolitrski bencinski štirivaljnik zmore uglednih in živahnih 150 konjev, na ukaze s stopalke za plin pa se odziva trenutno in z največjim veseljem. Zato je dober družabnik na asfaltu, še posebej v mestu in na avtocesti. V prvem primeru se izkaže z živahnim pospeševanjem, v drugem z velikimi potovalnimi hitrostmi, kar sicer za tovrstne avtomobile ni ravno značilno.

Poraba je primerna lastnostim voznikove desne noge. Če je ta umirjena, se lahko suka okoli ali nekaj nad 11 litri (kar je za tako velik avtomobil s 150 »konji« ugodno), ob zmerno živahnem vozniku bo kak liter večja, ob priganjanju pa se povzpne k 15 litrom na 100 prevoženih kilometrov. Tu bi bil dobrodošel dizelski motor.

Manj je motor doma na spolzkih podlagah, kjer utegne biti kar preživahen, tako da ima štirikolesni pogon precej dela, da njegovo moč zanesljivo spravi na cesto, saj je odziv že na najrahlejši dotik stopalke takojšen in odločen - to pa ni lastnost, ki bi v blatu ali snegu prišla najbolj prav.

Zavore so tako kot podvozje zanesljive, a ne pretresljive. Zavorne razdalje so primerne razredu, enako velja tudi za odpornost na pregrevanje.

Novi CR-V je torej lepo zaključena celota, ki sicer ne bo všeč vsakomur - za marsikaterega bo preveč terenski, za marsikoga premalo limuzinski. A za tiste, ki iščejo tak tip avtomobila, je odlična izbira - tudi glede na ceno, ki je v primerjavi s konkurenco ugodna.

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Honda CR-V 2.0i VTEC

Osnovni podatki

Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 24.411,62 €
Cena testnega modela: 24.411,62 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,0 s
Največja hitrost: 177 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,1l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 kilometrov splošne garancije, 6 let garancije za prerjavenje, 3 leta garancije za lak

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Obvezno zavarovanje: 560,01 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 867,55 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 86,0 × 86,0 mm - gibna prostornina 1998 cm3 - kompresija 9,8 : 1 - največja moč 110 kW (150 KM) pri 6500/min - srednja hitrost bata pri največji moči 18,6 m/s - specifična moč 55,1 kW/l (74,9 KM/l) - največji navor 192 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (PGM-FI) - tekočinsko hlajenje 7,0 l - motorno olje 4,2 l - akumulator 12V, 47 Ah - alternator 95 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: samodejno priklopljiv štirikoleni pogon - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,533; II. 1,769; III. 1,212; IV. 0,921; V. 0,714; vzvratna 3,583 - prestava v diferencialu 5,062 - platišča 6,5J × 16 - gume 205/65 R 16 T, kotalni obseg 2,03 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 33,7 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 177 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,0 s - poraba goriva (ECE) 11,7/7,7/9,1 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) ; Terenske zmogljivosti (tovarna): premagovanje vzpona ni podatka - dovoljen bočni nagib ni podatka - vstopni kot 29 °, prehodni kot 18 °, izstopni kot 24 ° - dovoljena globina vode ni podatka
Voz in obese: terenski kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx - ni podatka - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, prečna vodila, poševna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, mehanska ročna zavora na zadnja (ročica na armaturni plošči) - volan z zobato letvijo, servo, 3,3 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1476 kg - dovoljena skupna masa 1930 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 600 kg - dovoljena obremenitev strehe 40 kg
Zunanje mere: dolžina 4575 mm - širina 1780 mm - višina 1710 mm - medosna razdalja 2630 mm - kolotek spredaj 1540 mm - zadaj 1555 mm - najmanjša razdalja od tal 200 mm - rajdni krog 10,4 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1480-1840 mm - širina (komolci) spredaj 1500 mm, zadaj 1480 mm - višina nad sedežem spredaj 980-1020 mm, zadaj 950 mm - vzdolžnica prednji sedež 880-1090 mm, zadnja klop 980-580 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 480 mm, zadnja klop 470 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 58 l
Prtljažnik: prtljažnik (normno) 527-952 l

Naše meritve

T = 20 °C, p = 1005 mbar, rel. vl. = 79 %, Stanje kilometrskega števca: 6485 km, Gume: Bridgestone Dueler H/T
Pospešek 0-100km: 10,2s
1000m z mesta: 32,0s ( 160km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,5 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 17,8 (V.)s
Največja hitrost: 177km/h (V.)
Najmanjša poraba: 10,8l/100km
Najvišja poraba: 15,1l/100km
poraba na testu: 12,1 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 74,7m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,5m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 67dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (334/420)
  • Nikjer ne izstopa pretirano, a hkrati tudi ne trpi zaradi izrazitih slabosti. Tehnika je še vedno v samem vrhu, motor je (kot se za Honde spodobi) odličen in poskočen, menjalnik uporabniku dokaj prijazen, ergonomija standardno japonska, kot je tudi kakovost izbranih materialov. Dobra izbira, le cena bi lahko bila malo bolj ugodna.

  • Zunanjost (13/15)

    Deluje precej terensko, izdelava pa je Hondino vrhunska.

  • Notranjost (108/140)

    Spredaj je pretesno za dolgine, sicer pa je na zadnjih sedežih in v prtljažniku veliko prostora.

  • Motor, menjalnik (36 /40)

    Dvolitrski bencinski štirivaljnik sicer ni najboljša izbira za »terenca«, na cesti pa se odlično izkaže.

  • Vozne lastnosti (75 /95)

    Na terenu ne gre pričakovati čudežev, v asfaltnih ovinkih se nagiba: CR-V je klasičen mehki terenec.

  • Zmogljivost (30/35)

    Dober motor pomeni dobre zmogljivosti, še posebej glede na težo in veliko čelno površino.

  • Varnost (38/45)

    Zavorna pot bi bila lahko krajša, sicer pa je občutek ob zaviranju dober.

  • Gospodarnost

    Poraba glede na tip avtomobila ni previsoka, vseeno pa bo čez kako leto dizel dobrodošel. Garancija je vzpodbudna

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 2/5
Hvalimo in grajamo
dvojno odpiranje vrat prtljažnika
videz
uporabnost
natančen menjalnik
zmogljiv motor
prostor na zadnjih sedežih in v prtljažniku
premalo prostora za drobnarije
premalo prostora na prednjih sedežih (vzdolžni pomik)
namestitev ročne zavore
pomanjkljivo upravljanje z zračniki
preglednost nazaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri