Honda Jazz 1.3 i-VTEC Comfort

14. 1. 2017 | Aljoša Mrak
Deli

Če želite videti, kaj je prostorski čudež med majhnimi avtomobili, kaj pomeni v tem avtomobilskem razredu dober ročni menjalnik ali zakaj boste nad opremo navdušeni, si preberite nadaljevanje.

Honda Jazz tretje generacije je v primerjavi s predhodnikom zrasla za skoraj deset centimetrov. Čeprav je to v bistvu veliko, saj je skupna dolžina avtomobila zdaj že okoli štiri metre, je skupaj z odlično preglednostjo Jazz še vedno obvladljiv tudi (ali bi morali napisati predvsem) v mestnih središčih. Če vas ni zamikala zunanjost, boste vseeno navdušeni nad prostorno notranjostjo. Glede na skromnejše zunanje dimenzije je precej prostora že na prednjih sedežih, še veliko bolj kraljevski pa je na zadnjih ter v prtljažniku. V osnovi Honda Jazz ponuja kar 354 litrov, kar je 17 litrov več kot predhodnik in skoraj toliko, kot se bahajo za razred večji avtomobili. Pri Hondi se radi pohvalijo, da je za kolena zadnjih potnikov prostora za več kot deset centimetrov, zato bodo po tem avtomobilu posegale tudi družine.

Po testu (tudi na zadnjih sedežih) lahko tej hvali le prikimamo. In pohvalimo lahko še prilagodljivost prtljažnika: s preklopom zadnjih naslonov dobimo kar 1314 litrov in ravno dno, lahko preklopimo samo del naslona (in prednji desni sedež) in Jazz omogoči prevoz kar do 2,48 metra dolgih predmetov, lahko pa dvignemo sedalni del zadnjih sedežev in pripeljemo domov iz trgovine tudi škatlo, visoko kar 1,28 metra. Uporabno! Čeprav je škoda, da pri motorju nimate več veliko izbire, pa so kar malce preveč sramežljivi pri pohvali odličnega šeststopenjskega menjalnika. Hiter, natančen, predvsem pa ga lahko upravljamo z dvema prstoma, po športnosti in prijetnosti uporabe malce spominja na tistega iz Honde S2000, nad katerim smo se vsi slinili. Zato mu nikakor ne zamerimo, da je treba zaradi malce krajših prestavnih razmerij večkrat posegati po prestavni ročici, in odkrito priznamo, da nam sploh ne bi prišlo na misel, da bi zapravili dodatnih 800 evrov za neskončnostopenjski samodejni menjalnik CVT.

Menjalniku smo zamerili samo malce prekratko šesto prestavo, ko se pri 130 kilometrih na uro igla na merilniku motornih vrtljajev ustavi že na številki 3.500, kar pomeni malce več hrupa v potniški kabini. Sicer pa svetujemo tekmecem, da ga preizkusijo, in videli bodo, da lahko tudi mestni avtomobili navdušijo z natančno mehaniko. Pri motorju ni velike dileme: namesto 1,2- in 1,4-litrskega motorja lahko zdaj izberete samo 1,3-litrski bencinski štirivaljnik, ki zagotavlja primerno veliko navora pri nizkih vrtljajih. Zato ga v bistvu ni treba priganjati v višje vrtljaje, kjer postane celo malce športen, vendar tudi glasen, saj vso dinamiko vožnje ubijejo ekološko naravnane gume. Zato pa Jazz kar preseneti s porabo goriva, saj smo na testu v povprečju porabili 5,6 litra na 100 prevoženih kilometrov, na normnem krogu pa samo 4,7 litra.

Zelo navdušujoče je prav tako, da se bogata serijska (!) oprema seli tudi med majhne avtomobile. Testni Jazz je imel sistem za prepoznavanje najpomembnejših prometnih znakov, čeprav nekaterih ni prepoznal, sistem samodejnega preklopa med dolgimi in zasenčenimi lučmi, pomoč pri vožnji po voznem pasu, opozorilo pred naletom, da o tempomatu in povezljivosti z vašim mobilnikom (prek info-zabavnega sistema Honda Connect s 7-palčnim zaslonom, ki je tudi za dotik občutljiv) sploh ne govorimo. O teh sistemih bi še pred kakšnim letom govorili samo v povezavi s precej dražjo limuzino ... Če potegnemo črto, lahko potrdimo, da je mehanika (beri menjalnik, motor, podvozje) izvrstna, malce pa smo bili razočarani nad materiali v notranjosti. A ko se navadite na plastičen volanski obroč in plehnat zvok vsakič, ko zaprete vrata, ugotovite, da Honda Jazz ponuja več kot samo neizrazito zunanjost. Zato za prostornost in bogato opremo izberite kar malega!


Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 14.800 €
Cena testnega modela: 17.900 €
Moč: 75kW (102 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,6 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,7l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne garancije, mobilna garancija.
Servisni pregled na Na 20.000 km ali enkrat na leto. km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.023 €
Gorivo: 5.852 €
Gume (1) 1.231 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 4.548 €
Obvezno zavarovanje: 2.110 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4.895 €
Skupaj 19.659 € (strošek na km: 0,20 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni –bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 73,0 × 78,7 mm – gibna prostornina 1.318 cm3 – kompresija 13,5 : 1 – največja moč 75 kW (102 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 15,7 m/s – specifična moč 56,9 kW/l (77,4 KM/l) – največji navor 123 Nm pri 5.000/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva v sesalni vod.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,461; II. 1,869; III. 1,235; IV. 0,948; V. 0,809; VI. 0,688 – diferencial 4,625 – platišča 5,5 J × 15 – gume 185/60 R 15 H, kotalni obseg 1,82 m.
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,3 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,0 l/100 km, izpust CO2 116 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.066 kg – dovoljena skupna masa 1.605 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.000 kg, brez zavore: 450 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p.
Zunanje mere: dolžina 3.995 mm – širina 1.694 mm, z ogledali 1.980 mm – višina 1.525 mm – medosna razdalja 2.530 mm – kolotek spredaj 1.483 mm – zadaj 1.472 mm – rajdni krog 10,8 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 820–1.050 mm, zadaj 700–950 mm – širina spredaj 1.430 mm, zadaj 1.420 mm – višina nad glavo spredaj 950–1.000 mm, zadaj 900 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 470 mm – prtljažnik 354–884 l – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 40 l.
Naše meritve
T = 16°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 77 % / Gume: MIchelin Energy Saver 185/60 R 15 H / stanje kilometrskega števca: 10.945 km
Pospešek 0-100km: 12,6s
402m z mesta: 18,4s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,7/17,0s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 20,0/28,2s (V./VI.)
poraba na testu: 5,6 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 67,1m
Zavorna pot pri 100km/h: 40,4m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 67dB
Ocena skupaj (313/420)
  • Rešujejo jo dobra mehanika, bogata oprema za ta avtomobilski razred in predvsem prostornost, slabše pa se izkaže pri ceni, garanciji in materialih v notranjosti.

  • Zunanjost (12/15)

    Jazz je dobil nekaj Hondinih oblikovalskih potez.

  • Notranjost (98/140)

    Odlično pri prtljažniku, veliko prostora na zadnjih sedežih, bogata oprema, slabši materiali.

  • Motor, menjalnik (50 /40)

    Motor je dovolj dober, navduši pa predvsem menjalnik.

  • Vozne lastnosti (56 /95)

    Lega na cesti je tudi zaradi ekoloških gum povprečna.

  • Zmogljivost (26/35)

    Niti pri pospešku niti pri prožnosti ne boste razočarani.

  • Varnost (31/45)

    Pet zvezdic pri Euro NCAP-u in veliko asistenčnih sistemov (Comfort).

  • Gospodarnost (40/50)

    Zelo povprečna garancija pa tudi cena ni najnižja.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
prostornost, prilagodljivost
poraba goriva
menjalnik
opremljenost
cena
zvok pri zapiranju vrat
materiali v notranjosti