Hyundai Getz 1.6 GLS Top-K

17. 10. 2002 | Aljoša Mrak
Deli

Pri Hyundaiu so v najbolje prodajani avtomobilski razred v Sloveniji vstopili zelo pogumno, z visoko dvignjenimi glavami. »Naš Getz se lahko povsem enakovredno kosa z najboljšimi avtomobili v tem razredu, « so trdili. Vedeli so, da bo hudo (pokukajte h konkurenci in videli boste, da se je proti povsem novim C3, Fiesti in Polu ali vedno ugodnemu Cliu le težko boriti).

P o našem testu lahko brez kančka dvoma trdimo: uspelo jim je! Četudi je s tem cena avtomobila višja, kot smo pri korejskih avtomobilih navajeni.

»Na prednjih dveh sedežih je toliko prostora za noge, da lahko z mojimi debelimi šapami še telovadim, « bi bil navdušen medvedek, medtem ko so naši potniki na zadnjih sedežih v odobravanje prikimavali in potrdili dobro počutje. Odkrito priznamo, da je prostora res ogromno: spredaj bodo brez težav sedeli tudi visokorasli vozniki, saj je visoka streha Getza kot nalašč za višje nasajene glave, poleg tega pa je pomik prednjega sedeža tako radodaren, da ni težav z nameščanjem nog. Tudi tistega nadležnega tiščanja kolena v sredinsko konzolo v Getzu ni, saj je tudi tam ogromno praznega prostora. A kljub temu sam nisem bil najbolj navdušen.

Getz, ki so ga predstavili že na lanskem ženevskem salonu, ima podobno hibo, kot jo imajo (so jo imeli) francoski avtomobili. Od mojega telesa namreč pričakuje, da ima krajše noge in daljše roke, kar pri uravnavanju položaja za volanom ni najprijetnejše. Seveda govorim o tem, da Getzu manjka vzdolžno nastavljiv volanski obroč. Če trdim, da je v tem majhnem korejskem avtomobilu, ki hoče na evropskem trgu s 15 milijoni prodanih vozil (od tega je kar 26 odstotkov majhnih avtomobilov! ) odtrgati svoj delež kolača, zelo dobro poskrbljeno za voznika (prednja sedeža sta dodatno oplemenitena z bočnimi oporami, voznikov je nastavljiv po višini in naklonu, poleg tega lahko uravnavate tudi trdoto ledvenega dela naslona), pa nikakor nisem uspel naravnati svojega delovnega prostora vsaj blizu idealu. Polo, C3 in Fiesta so v tem pogledu boljši, vozniki Cliov pa se že od nekdaj srečujejo z isto težavo!

Pusta notranjost, prikupna zunanjost

Spet smo pri obliki, ki je nekomu lahko všeč, drugemu spet ne! Če povlečem črto pod seštevkom mnenj o Getzevi obliki zunanjosti in notranjosti, bi dejal, da so z zunanjimi karoserijskimi oblinami zadeli v polno, pri notranjosti pa jim je očitno zmanjkalo časa. Zunanjost je prav igrivo prikupna, z zadnjimi mačjimi očmi pa celo zelo lepa. A glej ga zlomka, na sicer urejeni armaturni plošči pa o oblikovanju, nenavadnih oblikovnih dodatkih, živahnejših barvnih prevlekah … ni ne duha ne sluha.

Avtomobil, ki ga bodo zelo verjetno kupovale tudi naše boljše polovice, nas popelje žejne čez vodo. Toda punce, če vam že oblika notranjosti ni všeč, naj vam prišepnem, da je Getz z opremo GLS TOP-K zelo dobro opremljen avtomobil. Saj veste, gumbki na vratih za električno pomična stekla, bzzzzz za električno nastavljivi vzvratni ogledali, ahhhh za ročno klimatsko napravo v soparnih ali meglenke v turobnih dneh, mmmmm za radio s CD-predvajalnikom in štirimi zvočniki, OK za dvojni čelni varnostni blazini … Kot posladek za razvado lahko štejemo usnjena volanski obroč in prestavno ročico, med obvezno opremo pa - žal zaradi vse pogostejših vlomov - osrednjo daljinsko ključavnico z alarmnim sistemom.

»Novi časi, novi problemi, « pravijo stari ljudje. Toda novi časi pomenijo tudi več opreme za isti denar, zato si lahko pri tem Getzu omislite s spiska dodatne opreme tudi 15-palčna (! ! ! ) aluminijasta platišča z zmogljivejšimi gumami. Uh, kje so časi, ko so imeli 15-palčna platišča samo hudo športni avtomobili? ! ?

Hokus pokus notranjega prostora

Prilagodljivost notranjega prostora je eden od zakonov, ki veljajo pri sodobnih avtomobilih. Seveda ta še posebej velja za limuzinske kombije, vendar pa je pomemben tudi pri manjših avtomobilih. Getz je eden tistih, kjer morate najprej preučiti navodila za uporabo, šele nato pa se poigrati z različnimi nastavitvami. Mali korejček ima po tretjini deljivo zadnjo klop. Nič novega, to imajo tudi tekmeci.

Getz se lahko pohvali z možnostjo izbire treh kotov naslona zadnje klopi. Nekaj novega, četudi mi je pomična zadnja klop pri nekaterih tekmecih veliko ljubša. Hyundaiev novi adut ima možnost nastavitve dvojnega dna v prtljažniku. Ha, to bi bili pred dvajsetimi leti veseli tihotapci kavbojk in cenene kave! Z namestitvijo višjega dna prtljažnika in s preklopljenimi sedeži dobimo povsem raven zadnji del, ki je zelo primeren za prevoz večjih stvari, za mlajše pa pride še kako prav za spanje po prežuranih nočeh. Ni sicer najbolj priporočljivo, je pa vsekakor zelo dobrodošlo, še posebej pri tistih mladeničih, ki gledajo na vsak tolar!

A prtljažnik je v osnovi velik samo 254 litrov, kar ga med konkurenco uvršča v zlato sredino. Zato pa je zelo priročna kljuka na zadnjem delu naslona sovoznikovega sedeža, ki na preprost in eleganten način poskrbi za učvrstitev vrečke iz trgovine. Nanjo lahko obesite največ tri kilograme, zaradi te preproste tehnične rešitve pa vam vrečka ne bo drsela po zadnjem sedežu ali zlezla pod sedež. Dobra zamisel!

Hyundaieva Ahilova peta?

Tudi sam sem bil med tistimi, ki so kritizirali Hyundaieve menjalnike. Trdi, škripajoči in prav nič prijazni do uporabnika so bili prava nočna mora. Imenoval sem jih Hyundaieva Ahilova peta. Toda Hyundai dela velike korake naprej, zato bomo odslej Ahilovo peto pripisovali le še Ahilu.

Menjalnik je v Getzu pravi sladkorček: njegovo delovanje je mehko, tiho, natančno, poleg tega so njegovi zobniki izračunani tako, da poskrbijo za skoraj idealno delovanje motorja. Morda bi mu zameril le, da pri 130 kilometrih na uro motor pri 3500 vrtljajih ni več najtišji (kar bi lahko odpravili z malenkost »daljšo« peto prestavo), vse drugo (pospeški, dinamika, uporabnost) pa zasluži pohvalo.

Motor povsem zadovoljuje potrebe, ki jih imajo kupci majhnih avtomobilov. Zaradi obilo navora pri nižjih vrtljajih ga sploh ni treba priganjati več kot do 3500 vrtljajev, saj na tak način poskrbite za to, da izkoristite najlepše strani motorja. To pomeni majhno porabo goriva, majhno hrupnost in s tem večjo udobnost. Pri priganjanju v višje vrtljaje pa 1, 6-litrski motor postane le za odtenek preglasen in tudi navor se počasi zgubi. Zato velja, da je motor primernejši za umirjene voznike (zato naj vas 16-ventilska tehnika ne zavede, da je to bolj športen avtomobil! ), ti pa so nenazadnje tudi tipični kupci mestnih avtomobilov. Kajne, punce?

Dinamičnejše vožnje ne omogočajo tudi gume, ki so precej glasne (toliko »cviljenja« pri normalni vožnji že dolgo nisem doživel! ), pa tudi zavorna pot (z ABS-om) ni bila prav kratka (45, 5 metra v primerjavi z 41, 4 metra Toyote Yaris, 41 metrov Peugeota 206, 41, 6 metra Forda Fieste itd.). Svetujem vam, da si kupite boljše gume, saj tisti dodatni metri lahko veliko prispevajo k temu, ali se boste naslednjič ustavili pred ali po prehodu za pešce. S pešcem na motornem pokrovu!

Evropski okus!

Hyundaijevi modeli kakovostno in oblikovno napredujejo s tako hitrostjo, da so že zelo velik zalogaj za konkurenco. S tem ne mislimo le na bogato opremo, ki jo dobite serijsko v njihovih avtomobilih, ampak predvsem na evropski okus zunanjosti in notranjosti, kakovost izdelave, vedno boljše udobje in odlično počutje. Začeli so z Elantro, nadaljevali s Coupejem in sedaj nadgradili z Getzem. Le cene so sorazmerno z izboljšavami vedno višje, človek bi rekel kar nič korejske!

Aljoša Mrak

FOTO: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 11.019,61 €
Cena testnega modela: 11.311,39 €
Moč: 77kW (105 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,6 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,5l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 kilometrov splošne garancije, 6 let garancije za prerjavenje
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 338,42 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 341,35 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 76,5 × 87,0 mm - gibna prostornina 1594 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 77 kW (105 KM) pri 6000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 17,4 m/s - specifična moč 48,3 kW/l (65,7 KM/l) - največji navor 143 Nm pri 3200/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 5,5 l - motorno olje 3,3 l - akumulator 12V, 55 Ah - alternator 75 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,615; II. 1,950; III. 1,370; IV. 1,031; V. 0,825; vzvratna 3,250 - prestava v diferencialu 3,650 - platišča 5J × 14 - gume 175/65 R 14 T, kotalni obseg 1,76 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 35,0 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,6 s -poraba goriva (ECE) 8,3/5,4/6,5 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: Kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = 0,33 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1087 kg - dovoljena skupna masa 1500 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1100 kg, brez zavore 450kg - dovoljena obremenitev strehe 70 kg
Zunanje mere: dolžina 3810 mm - širina 1665 mm - višina 1490 mm - medosna razdalja 2455 mm - kolotek spredaj 1450 mm - zadaj 1440 mm - najmanjša razdalja od tal 135 mm - rajdni krog 10,0 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1530 mm - širina (komolci) spredaj 1350 mm, zadaj 1370 mm - višina nad sedežem spredaj 950-970 mm, zadaj 900 mm - vzdolžnica prednji sedež 820-1040 mm, zadnja klop 880-660 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 480 mm, zadnja klop 500 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 45 l
Prtljažnik: normno 254-977 l
Naše meritve
T = 16 °C - p = 1025 mbar - rel. vl. = 57 % - Stanje števca: 1352 km - Gume: Kumho Powerstar 758
Pospešek 0-100km: 10,9s
1000m z mesta: 32,8s ( 155km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,2 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 21,0 (V.)s
Največja hitrost: 181km/h (V.)
Najmanjša poraba: 8,43l/100km
Najvišja poraba: 10,4l/100km
poraba na testu: 9,4 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 75,2m
Zavorna pot pri 100km/h: 45,5m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 67dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (287/420)
  • Getz ni več tipični Hyundaiev model izpred nekaj let z navdušujočo nizko ceno in pomanjkljivostmi, v primerjavi s konkurenco. Hyundai pri tehniki in obliki napreduje z velikimi koraki, toda hkrati s tem se zvišuje tudi cena. Zato ni več poceni, lastnikom Getza pa ni več treba spoštljivo gledati na lastnike konkurenčnih avtomobilov.

  • Zunanjost (13/15)

    Privlačen, a hkrati še vedno malce konservativen.

  • Notranjost (112/140)

    No, razen rahlo neizrazite notranjosti in ne najboljše ergonomije za volanom je Getz v vseh pogledih … velik avtomobil.

  • Motor, menjalnik (26 /40)

    Menjalnik nas je razveselil, 105 »konjev« pod motornim pokrovom pa smo pri višjih vrtljajih malce pogrešali.

  • Vozne lastnosti (65 /95)

    Prvi sklop, kjer so slabe gume odločilno vplivale na lego na cesti, občutek pri zaviranju, stabilnosti …

  • Zmogljivost (25/35)

    Ni najhitrejši, je pa med poskočnejšimi pri pospeševanju v primerjavi s konkurenco.

  • Varnost (25/45)

    Dve varnostni blazini, ko konkurenca ponuja v serijski opremi že štiri? Tudi zavorna pot (spet te gume …) je bila porazna!

  • Gospodarnost

    Dober pri garanciji, slabši pri ceni in izgubi vrednosti.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
navor pri nižjih motornih vrtljajih
menjalnik
prilagodljiv prtljažnik
nastavljiv voznikov sedež
kakovost izdelave
majhna hrupnost pri nižjih vrtljajih
velikost prtljažnika
nima lučke v sovoznikovem predalniku
ergonomija voznikovega delovnega prostora
gume