Test: Jaguar F-Pace 2.0 TD4 AWD Prestige

Dinamičen, kot se za znamko spodobi, a vseeno uporabniško dovršen, da upraviči svoj namen.

Jaguar z F-Paceom precej pozno prihaja na tematsko zabavo, imenovano 'križanci so IN'. Seveda, mačka se je morala nalepotičiti, izbrati obleko, čevlje, vmes se je pozanimala, kdo vse je že tam in kaj ima kdo oblečeno. Da ja ne bo ista kot neka tam … In zdaj je tu. Pozno, a tisti, ki so že pijani od nemškega piva, je tako ali tako ne zanimajo. Meri bolj na tiste, ki pri šanku čakajo na damo, da ji naročijo martini. Pretresen. Ne zmešan. Okej, zašli smo. Ampak ste dojeli bistvo? Novi Jaguar F-Pace je lep. To težko zanemarimo, saj avto izžareva eleganco, prepleteno z dinamičnostjo. Še zadek, ki pri križancih ponavadi ni nič drugega kot napihnjen balon, se tu zaključi v ozko, napeto celoto, ki na neki način preslikava ritko športnega F-Typa. Ko avto ne potrebuje nobenih dodatnih spojlerjev, pragov in difuzorjev, da bi bil videti dobro, vemo, da so oblikovalci zadeli v polno. Obvezno pa mu je treba nameniti večja platišča od serijskih 18-palčnih 'balonov', saj sicer deluje kot Usain Bolt v kroksih.

Žal tega navdušenja ne moremo prenesti na notranjost. Če malce karikiramo, je pogovor v Jaguarjevih pisarnah bil videti nekako tako: »Imamo še kakšno armaturo XF-a na zalogi? Ja? Okej, dajmo kar to notri«. Se spomnite, po čem so Jaguarji nekoč sloveli? Ko si odprl vrata kabine, si zavohal usnje, noge so se pogreznile v debele predpražnike, kamorkoli si odložil roko, si začutil gladek lak na leseni ploščici. V F-Paceu tega ni. Nikjer. Gre sicer za ergonomsko dobro naravnano kabino, a presežkov enostavno ni. Seveda lahko pohvalimo odličen zabavno-informacijski vmesnik, pa zdaj že uveljavljen vrtljiv izbirnik delovanja menjalnika, udobna sprednja sedeža, kopico odlagalnih mest, dostopnost sidrišč ISOFIX na zadnji klopi, veliko strešno okno. A vse to so stvari, ki jih od sodobnih križancev nekako tudi pričakujejo, ne le v premijskem razredu. Glede na to, da je testni F-Pace nosil oznako opreme Prestige, ki predstavlja drugo raven opreme, bi lahko pričakovali več plemenitih materialov, elegance in dovršenosti. Takrat bi mu mogoče lahko oprostili tudi to, da je praktično brez asistenčnih sistemov (razen opozorilnika za zapustitev prometnega pasu), da ima analogne merilnike z majhnim, slabo berljivim digitalnim zaslonom v sredini, da je za odklepanje in zaklepanje treba vsakič jemati 'pametni' ključ iz žepa in da je tempomat še vedno tisti klasični, brez radarja.

A ker smo že vajeni nihanj razpoloženja, smo vedeli, da nam F-Pace prinaša še kaj dobrega. To, da smo kot nori iskali košček jekla za pritrditev magnetne antene GPS-sprejemnika naše merilne naprave, je že obetalo. Karoserija je praktično v celoti aluminijasta, le spodnji del zadka je jeklen, pa še to le z razlogom, da se dodobra izenači razporeditev teže po avtu. Skupaj z dobro uravnanim podvozjem, zanesljivim štirikolesnim pogonom, natančnim krmiljenjem in osemstopenjsko avtomatiko tvori enega od boljših paketov v segmentu. Izjema je le vstopni, 2-litrski, 180-'konjski' turbodizel, ki nikakor ne dohaja tega skupka tehnike. Res, da bo zadovoljil vsakdanje transportne potrebe, a ne pričakujte bliskovitih pospeškov in jadranja pri nizkih vrtljajih. Motor zahteva odločne ukaze, je glasen, pri vsakem vžigu po delovanju sistema Start/Stop pa se ves avto dodobra strese. A vseeno, ko ga spravite v dinamično gibanje in zapodite v ovinke, boste videli, da so pri Jaguarju merili na voznike, ki zanjo ceniti agilnost, natančno vodljivost in občutek lahkotnosti. Volan mogoče ima kakšen centimeter odvečne 'zračnosti' v nevtralnem položaju, a je zato izjemno natančen, ko enkrat začnemo 'rezati' ovinke. Tudi podvozje je nastavljeno tako, da dovoljuje malo nagibanja karoserije, a hkrati dovolj udobja pri 'požiranju' kratkih neravnin. Zasluge za dobre vozne lastnosti si lasti tudi odličen štirikolesni pogon, ki sicer v normalnih okoliščinah vso moč prenaša na zadnji kolesni par, 50 odstotkov se prenese naprej le po potrebi.

Dejstvo je, da ima Jaguar kot premijska znamka ogromen potencial kljub lastniškim težavam iz preteklosti. Tako, kot je kitajska finančna injekcija postavila Volvo na pravo pot, so tudi pri indijski Tati dojeli, da je najbolje biti tihi podpornik iz ozadja. F-Pace je odličen primer pravilne usmeritve. Ker je pozen na zasičenem trgu, sta njegova asa videz in vozna dinamika. Torej tisto, kjer so drugi šibki.

besedilo: Saša Kapetanovič · foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: A-Cosmos d. o. o.
Cena osnovnega modela: 54.942 €
Cena testnega modela: 67.758 €
Moč: 132kW (180 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,7 s
Največja hitrost: 208 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,4l/100km
Garancija: 3 leta splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na Servisni interval na 34.000 km ali dve leti. km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.405 €
Gorivo: 7.609 €
Gume (1) 1.996 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 24.294 €
Obvezno zavarovanje: 5.495 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 10.545 €
Skupaj 51.344 € (strošek na km: 0,51 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj vzdolžno – vrtina in gib 83,0 × 92,4 mm – gibna prostornina 1.999 cm3 – kompresija 15,5 : 1 – največja moč 132 kW (180 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 10,3 m/s – specifična moč 66,0 kW/l (89,80 KM/l) – največji navor 430 Nm pri 1.750–2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,71; II. 3,14; III. 2,11; IV. 1,67; V. 1,29; VI. 1,000; VII. 0,84; VIII. 0,66 – diferencial 3,23 – platišča 8,5 J × 18 – gume 235/65/R 18 W, kotalni obseg 2,30 m.
Zmogljivost: največja hitrost 208 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,7 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,3 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Voz in obese: križanec – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamič- ne obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.775 kg – dovoljena skupna masa 2.460 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.000 kg, brez zavore: n. p. – dovoljena obremenitev strehe: 90 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.731 mm – širina 2.070 mm, z ogledali 2.175 mm – višina 1.652 mm – medosna razdalja 2.874 mm – kolotek spredaj 1.641 mm – zadaj 1.654 mm – rajdni krog 11,87 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 880–1.100 mm, zadaj 640–920 mm – širina spredaj 1.460 mm, zadaj 1.470 mm – višina nad glavo spredaj 890–1.000 mm, zadaj 990 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 500 mm – prtljažnik 650 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 0 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 55 % / gume: Bridgestone Blizzak LM-60 235/65/R 18 W / stanje kilometrskega števca: 9.398 km
Pospešek 0-100km: 10,1s
402m z mesta: 17,3s ( 130km/h)
poraba na testu: 7,6 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 61dB
Ocena skupaj (342/420)
  • Jaguar je z modelom F-Pace prišel dokaj pozno na sicer zasičen trg s križanci. A vseeno igra svojo igro ter cilja na kupce, ki iščejo nekaj posebnega. Z močnejšim motorjem in bogatejšim naborom opreme bi bil pravi tekmec nemškim premijcem.

  • Zunanjost (15/15)

    Oblikovno prekaša vse tekmece v segmentu

  • Notranjost (99/140)

    Notranjost je dovolj prostorna in uporabniško dovršena, a je za premijski razred premalo razkošna.

  • Motor, menjalnik (50 /40)

    Motor je preglasen in premalo odziven, je pa preostali skupek mehanike odličen.

  • Vozne lastnosti (62 /95)

    Ustreza mu umirjen način vožnje, a se ovinkov ne ustraši.

  • Zmogljivost (26/35)

    Štirivaljni dizel ga spravi v gibanje, a ne računajte na izjemne pospeške

  • Varnost (38/45)

    Pogrešali smo kar nekaj asistenčnih sistemov, rezultati Euro NCAP testa pa tudi še niso znani.

  • Gospodarnost (52/50)

    Motor je načeloma varčen, garancija povprečna, izguba vrednosti pa precejšnja.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
videz
vozna dinamika
pogonska mehanika
uporabniške rešitve
motor (zmogljivosti, trušč)
pomanjkanje asistenčnih sistemov
slabo berljiv digitalni zaslon med merilniki
monotona notranjost