Jaguar X-Type 3.0 V6 Sport

17. 4. 2003 | Peter Kavčič
Deli

Ste kdaj razmišljali o Jaguarju, o tej ugledni angleški znamki, ki je bila svoj čas namenjena le bogatim aristokratom? No, sedaj si ga lahko tudi privoščite, in to celo pri slovenskem uvozniku in ne v sosednji Avstriji. Seveda ne vsi. Še vedno je rezerviran za razmeroma petični krog kupcev, ki razmišljajo o BMW-jih serije 3, Audijih A 4 in Mercedesih serije C. Za sedem milijonov in pol namreč že dobite osnovni model Jaguarja X-Type z dvolitrskim šestvaljnikom v nosu.

Zakaj Jaguar? Naj za začetek poudarimo, da z Jaguarjem X-Type ne boste zgrešili, ko gre za imidž in za vašo zunanjo podobo. V redakciji smo se vsi muzali okrog vroče mačke, vsak jo je hotel malo preizkusiti. To lahko pomeni le eno: da je kljub vsem govoricam in zlobnim namigovanjem, da v resnici ni pravi Jaguar, da je le preoblečeni Ford Mondeo, da je štirikolesni pogon žalitev za to angleško znamko … še vedno in predvsem Jaguar!

Tisti pravi, s povešenim nosom in prav tako skladno povešenim zadkom in z dvema izpušnima cevema, ki prilepi poželjive poglede, vzbuja goro zavisti pri sosedih in nekakšno tiho spoštovanje naključnih opazovalcev. Če so ga približali ljudem s pomočjo Mondea, ni s tem nič narobe. Za njim se še vedno obračajo glave! No, sicer se strinjamo z našim šefom, da bi mu bolj pristajala zelena barva »British racing green«, a tudi v kovinski srebrni preobleki ni bil napačen.

Pri Jaguarju so z X-Typom želeli ponuditi svoje avtomobile novemu krogu kupcev. Če so večji modeli namenjeni starejšim gospodom, je ta za mlade, dinamične gospode. Zakaj gospode? Ne pozabite, še vedno govorimo o elegantni limuzini s pridihom športnosti. Prostora je namreč dovolj za štiri odrasle potnike, medtem ko bi se peti počutil malce preveč utesnjenega na srednjem delu zadnje klopi. Še malo o prostornosti: prijatelj, ki ga povabite na partijo golfa, ne bo mogel skriti navdušenja nad prostornostjo prtljažnika, saj gresta vanj brez težav dva kompleta palic za golf.

Športno-eleganten

Zunanja podoba je prepoznavna, klasična in vedno sveža. To je prednost pred tekmeci, za katerimi se danes ne obrne nihče več. Saj vsi vemo, kako se oglašajo, kako so videti. Jaguarjev pa je ravno prav na cesti in ravno prav prepoznavni so, da boste z njim drugačni od drugih. Kdo pa pravi, da morajo vsi, ki vas poznajo, vedeti, da ste dali za vašo mačko malo več kot sedem milijonov, no, ali pa dvanajst, če se odločite za najdražjo in najbolj športno izvedbo, kot smo jo vozili na našem testu.

Avto kar pade v oči, tako je nevsakdanji. Tudi našemu oblikovalcu ni dalo miru, da ne bi sedel vanj in preučil skladnosti zunanjih oblik z notranjostjo. Mmmm, usnje prav lepo diši! »Kako večno, « so bile njegove prve besede. »Ta avto ima pravi šarm, « je nadaljeval, ko je z roko drsel prek večopravilnega, usnjenega volana in ravno prav oprijemljivih in hkrati udobnih športnih sedežev, odetih v žlahtno usnje. Pogled se je ustavil na merilnikih. Skladnost in preglednost krogov, kaj je lepšega od klasike! ? Malce so zgrešili le pri sredinski konzoli, ki nekako ne sodi v elegantno podobo. »Škoda, da niso tudi tu uporabili žlahtnega lesa kot na preostalem delu armaturne plošče, « so bile besede esteta, ki ustvarja ljudem prijazne in zanimive podobe v naši reviji.

Nekaj več klasike bi mački res lahko privoščili. Izbrano usnje in v sivo obarvan furnir ptičjega javorja, kar je rokodelsko delo izkušenih mojstrov, pač veliko bolj pristaja tako uglednemu avtomobilu. Naj poudarimo! Če bi govorili o Mondeu, ki je Jaguarju, kot že rečeno, posodil podvozje, ali o Volvu, če ostanemo pod Fordovo hišo, se ne bi pritoževali. Prej nasprotno, pohvalili bi povsem spodobno ergonomijo, preglednost, uporabnost in oblikovanje. Toda v Jaguarju? Dajte, privoščite nam kaj prijetnejšega za oko!

Razjarjena mačka

Pa pustimo sedaj oblikovalske odločitve, mnogi bodo na neskladnost sredinske konzole z merilniki pozabili že ob zamolklem predenju trilitrskega šestvaljnika z valji v obliki črke V pod kotom 60 stopinj. Zvok motorja je naravnost božanski in ne preglasen tudi, ko ga poženete nad dovoljeno omejitvijo 130 km/h. Kljub športnosti je še vedno udobna limuzina. In ves čas vabi, da ga izdatno nahranite z gorivom. Na našem testu je bila divja zver zelo žejna, saj je poraba nihala med 14 in 17 litri na 100 prevoženih kilometrov. V povprečju pa je znašala 15, 3 litra.

Ne bodimo preveč »škotski« (»gorenjski« v Jaguarjevem primeru ne zveni dovolj aristokratsko), športnik pač porabi veliko energije. Pa mu ne smemo zameriti, saj je čar vožnje z Jaguarjem predvsem v lagodnejšem tempu življenja, ob poslušanju izbrane glasbe iz usklajenega avdio sistema, ki ga dopolnjuje žameten zvok šestvaljnika. X-Type hoče biti predvsem limuzina z voznimi lastnostmi kupeja. To pa vsekakor je, nad športnim podvozjem in voznimi lastnostmi nimamo pripomb. Ne pozna limuzinskega nagibanja v ovinkih, ki so največkrat kompromis zaradi udobja. Ceste se drži po kupejevsko, kot mačka s kremplji, kar najbolj prija na hitrih ovinkih - pravi užitek! Le na grbinah bo malce potreslo, a ne preveč, le toliko, da veste, da sedite v športni limuzini. Kadar gre prehitro, pa vozniku pomaga sistem DSC (dinamični nadzor stabilnosti), kar pripomore k varnosti in brezskrbnemu počutju. V primerih, ko je oprijemljivost na cesti slaba, pa Jaguarju in vozniku pomaga tudi štirikolesni pogon. Varnosti je v X-Typu veliko.

Prav zaradi štirikolesnega pogona in veliko vgrajene varnosti (dodatna teža in slabši izkoristek moči) pa Jaguar ne blesti pri pospeševanju. Vozniki, ki radi vozijo dinamično, bodo nad devetimi sekundami, kolikor smo jih izmerili pri pospeševanju do 100 km/h, kar malce razočarani. Toda če si že drznemo žaliti aristokrata: Mondeo z 2, 0-litrskim dizelskim motorjem TDCi in 116 KM pospeši do 100 km/h v dobrih desetih sekundah. No, ko pa se že razgaljamo, gremo lahko do konca. V nedavno objavljenem testu o Subarujevi Imprezi WRX STi ste lahko prebrali, da pospeši od 0 do 100 km/h v pičlih 5, 8 sekunde. Naj bo dovolj primerjave, saj ne berete primerjalnega testa.

Ljubše mu je enakomerno pospeševanje, brez sunkov in hitenja. Nenazadnje ima samodejni menjalnik to tudi najraje. Sicer pa se, če se znova vrnemo k uglajeni angleški šoli olike, niti ne spodobi, da bi cesto zamenjali za dirkališče. Po tej filozofiji je tudi ta Jaguar še vedno pravi Anglež. Športno ime si je v zgodovini avtomobilizma ustvarjal na največjih dirkah in tega mu ne more vzeti nihče. Nikoli! V kakršnikoli preobleki že, Jaguar bo vedno zveneče ime, ki pri ljudeh vzbudi spoštovanje. Duh preteklih zmag se je za vedno vtisnil v značilno podobo te športno- elegantne limuzine.

Peter Kavčič

Foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 41.019,05 €
Moč: 170kW (231 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,0 s
Največja hitrost: 225 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 15,3l/100km
Garancija: 3 leta brez omejitve kilometrov splošne garancije, 6 let garancije za prerjavenje, 3 leta garancije za lak
Naše meritve
T = 10°C / p = 1020 mbar / rel. vl. = 63 % / Gume: Uniroyal MS plus 55 M+S
Pospešek 0-100km: 9,0s
1000m z mesta: 30,4s ( 174km/h)
Največja hitrost: 225km/h (V.)
Najmanjša poraba: 14,4l/100km
Najvišja poraba: 17,0l/100km
poraba na testu: 15,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 71dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 67dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 66dB
Napake med testom: brez napak