Test: Kia Stonic 1.0 T-GDi Motion Eco

Glede na to, da se razred manjših križancev še vedno prodaja najbolje, je za kateregakoli predstavnika iz tega razreda jasno, da se bo prodajal dobro. Ampak ali je Stonic sploh križanec?

Zdaj se že ponavljamo, ampak tudi pri Kii so uvideli, da ne morejo več ignorirati razreda manjših križancev. Še več, izračunali so, da se bo prodaja takšnih avtomobilov med letoma 2015 in 2020 dvignila za več kot 200 odstotkov. To pa so, jasno, številke, ki se ne morejo niti ne smejo ignorirati. Zato je bila prva misel pri izdelavi novega avtomobila ta, da mora biti predstavnik prav zgoraj omenjenega razreda. Vseeno se zdi, da so pri Kii ubrali bližnjico – oblikovno se Stonic res uvršča med manjše križance, a njegova oddaljenost od tal je le malenkostno višja kot pri običajnih avtomobilih srednjega razreda. To seveda ni nič slabega, če se avto uporablja za vsakdanjo vožnjo. Druga pesem je, ko se z njim zapodimo v hrib. A roko na srce, križanci se tako zelo dobro ne prodajajo zato, ker jih kupujejo avanturistični kupci, ampak predvsem zato, ker so ljudem všeč. Takim je malo mar za terenske zmogljivosti, so pa toliko bolj veseli, če se avto dobro pelje. Predvsem po utrjeni, še najraje asfaltni podlagi. Po tisti, po kateri se tako ali tako vozijo večino časa.

A v poplavi novih manjših križancev kljub priljubljenosti razreda uspeh ni takoj zagotovljen. Ponuditi moraš nekaj več, poleg dobrih voznih lastnosti mora biti avto tudi všečen. Čedalje bolj se zato avtomobilistične znamke odločajo za prijetnejšo barvno podobo, ki jo začinijo z dvobarvnostjo karoserije. Tudi Stonic ni izjema. Na voljo je pet različnih barv strehe, posledično pa so kupcem na voljo številne barvne kombinacije. Seveda pa to ne pomeni, da si avtomobila ne morete zaželeti v tradicionalni enobarvni podobi. Prav takšen je bil namreč tudi testni Stonic in z njim ni bilo pravzaprav nič narobe. Ob predpostavki seveda, da vam je všeč rdeča barva. Pri tem mu dodatno pomagajo črne plastične obrobe, ki avto vizualno dvignejo in zaradi katerih je videti bolj mogočen. Svoje dodajo še zajetni strešni nosilci in podoba manjšega križanca je zagotovljena.

Drugače je v notranjosti. Čeprav je bila podoba notranjosti v testnem avtomobilu v črno-sivi kombinaciji, ni delovala preveč monotono, navkljub temu, da si pri Kii želijo tudi v notranjosti ponuditi več živahnosti. A kakorkoli, počutje v potniški kabini je dobro, tudi osrednji zaslon, ki je po novem bolj izpostavljen, je dovolj blizu voznika, da ravnanje z njim ni prezahtevno. Čeprav zaslona ne moremo uvrstiti med največje v razredu, štejemo Stonicu v plus to, da so njegovi snovalci vendarle ohranili nekatere klasične gumbe okrog zaslona, občutljivega za dotik, s tem pa olajšali splošno ravnanje. Zaslon deluje dovolj dobro in je tudi spodobno odziven.

Ena izmed boljših komponent v testnem vozilu je bil zagotovo volanski obroč. Ob ogrevanih prednjih sedežih si je gretje voznik lahko prižgal tudi za roke – gretje volanskega obroča je nekaj, kar lahko v avtomobilu sicer brez težav pogrešamo, a če ga avto ima, je to zelo dobrodošlo. Precej dobro razporejeni in dobro delujoči pa so tudi številni gumbi na volanskem obroču. Že res, da so relativno majhni, kar lahko povzroča težave tistim voznikom, ki vozijo z rokavicami, a če vemo, da je volanski obroč ogrevan, ni več potrebe po rokavicah. Tudi sicer je z gumbi potrebne malo vaje, a ko jih voznik usvoji, lahko večino stvari v avtu voznik upravlja, ne da bi odmaknil roke z volanskega obroča. Ta je bil navsezadnje tudi primerno odebeljen in oblečen v prijetno usnje, kar ni v navadi pri korejskih avtomobilih.

Nekaterim je sicer dovolj, da je avto všečen, drugim je pomembno dobro počutje v notranjosti, vseeno pa se razlike ustvarjajo predvsem pri vožnji. Litrski turbobencinski motor(ček) ne zmore čudežev. Ponuja okroglih 100 'konjev', pri čemer se motor ob zmerni vožnji pretirano ne oglaša z značilnim zvokom trivaljnih motorjev. Jasno, ob priganjanju pač podleže. A to mora kupec vzeti v zakup, takoj ko se odloči za tak motor. Je pa slednji še vedno tišji od dizelskega motorja, a – jasno – ni varčnejši. Čeprav Kia Stonic tehta le 1.185 kilogramov, motor za 100 prevoženih kilometrov porabi precej več, kot obljubljajo v tovarni. Že norma poraba je krepko presegla obljubljeno tovarniško porabo (ta je neverjetnih 4,5 litra na 100 kilometrov), testna pa je bila še precej višja. Vendar je pri slednji pač vsak voznik svoje sreče kovač, zato niti ni tako zelo merodajna. Bolj zbode v oči normna poraba, ki jo z umirjeno vožnjo in ob upoštevanju cestnoprometnih predpisov lahko doseže bolj kot ne vsak voznik. Je pa po drugi strani motor kljub svoji majhnosti sposoben pognati avto vse do hitrosti 186 kilometrov na uro, kar nikakor ni mačji kašelj.

Tudi sicer je vožnja ena od boljših strani Stonica. Že zaradi omenjene ne previsoke oddaljenosti od tal se Stonic pelje bolj kot osebni avtomobil, in če si ga želite omisliti za klasično uporabo avtomobila, vas bo po tej plati prej navdušil, kot razočaral.

Pravzaprav je s Stonicom tako: glede na njegovo poreklo, izdelavo in navsezadnje ceno gre za popolnoma povprečen avtomobil. A takšne avtomobile tudi sicer kupujejo povprečni kupci. In če nanj pogledamo s tega, torej povprečnega stališča, ga brez težav lahko označimo za nadpovprečnega. Skozi njegova merila, seveda.

Je pa treba upoštevati tudi to, da se cena premo sorazmerno dviguje s stopnjo opremljenosti avtomobila. In pri količini denarja, potrebnega za Stonic, je izbor že precej velik.

Osnovni podatki
Prodaja: KMAG d.d.
Cena osnovnega modela: 15.990 €
Cena testnega modela: 18.190 €
Moč: 88,3kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,7 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Garancija: 7 let oz. do 150.000 km splošne garancije (prva tri leta brez omejitve kilometrov).
Servisni pregled na servisni interval na 15.000 km ali eno leto. km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 733 €
Gorivo: 6.890 €
Gume (1) 975 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 7.862 €
Obvezno zavarovanje: 2.675 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4.985 €
Skupaj 24.120 € (strošek na km: 0,24 €)
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 71,0 × 84,0 mm – gibna prostornina 998 cm3 – kompresija 10,0 : 1 – največja moč 88,3 kW (120 KM) pri 6.000/ min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,8 m/s – specifična moč 88,5 kW/l (120,3 KM/l) – največji navor 171,5 Nm pri 1.500–4.000/min – 2 odmični gredi v glavi– po 4 ventili na valj – neposredni vbrizg goriva.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,615; II. 1,955; III. 1,286; IV. 0,971; V. 0,794; VI. 0,667 – diferencial 4,563 – platišča 6,5 J × 17 – gume 205/55/R 17 V, kotalni obseg 1,87 m.
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,3 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,0 l/100 km, izpust CO2 115 g/km.
Voz in obese: križanec – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,5 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.185 kg – dovoljena skupna masa 1.640 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.110 kg, brez zavore: 450 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p.
Zunanje mere: dolžina 4.140 mm – širina 1.760 mm, z ogledali 1.990 mm – višina 1.520 mm – medosna razdalja 2.580 mm – kolotek spredaj 1.532 mm – zadaj 1.539 mm – rajdni krog 10,4 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 870–1.110 mm, zadaj 540–770 mm – širina spredaj 1.430 mm, zadaj 1.460 mm – višina nad glavo spredaj 920–990 mm, zadaj 940 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 460 mm – prtljažnik 352–1.155 l – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
T = 10 °C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Continental Conti Eco Contact 205/55 R 17 V / stanje kilometrskega števca: 4.382 km
Pospešek 0-100km: 10,7s
402m z mesta: 17,8s ( 129km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,2/12,0s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,2/15,9s (V./VI.)
poraba na testu: 8,0 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 57,2m
Zavorna pot pri 100km/h: 38,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 63dB
Napake med testom: Brez napak.
Ocena skupaj (313/420)
  • Zanimivo je, da so Korejci za Stonica dejali, da bo njihov najbolje prodajan model, še preden so ga sploh začeli prodajati. Zagotovo jim gre pri tem na roko dejstvo, da so ga uvrstili v najbolje prodajan avtomobilski razred (križanci), po drugi strani pa so se potrudili tudi z izdelavo.

  • Zunanjost (12/15)

    Težko bi se zaljubili na prvi pogled, po drugi strani pa tudi težko kaj oporekamo.

  • Notranjost (94/140)

    Notranjost je drugačna kot pri starejših Kiah, pa vendar bi lahko bila še bolj živahna.

  • Motor, menjalnik (53 /40)

    Nobena komponenta ne izstopa, kar pomeni, da so dobro uglašene.

  • Vozne lastnosti (59 /95)

    Glede na (pre)majhno oddaljenost od tal dobra lega na cesti ne čudi.

  • Zmogljivost (30/35)

    Od litrskega motorčka ne gre pričakovati čudežev.

  • Varnost (29/45)

    Tudi Korejci ponujajo vse več varnostno-asistenčnih sistemov. Pohvalno.

  • Gospodarnost (36/50)

    Če se bo Stonic dobro prodajal, se bo zagotovo dvignila tudi cena rabljenih primerkov?

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
oblika
motor
počutje v kabini
glasno podvozje
osnovna opremljenost
cena testne različice