To je to!

Končno so se zganili tudi pri Audiju! Saj ne, da bi bilo z njihovimi avtomobili kaj narobe, a zdaj je končno zanimiva tudi oblika.

Že Audi Q3, ki smo ga pred časom imeli na testu, je korak naprej, a pravo oblikovno revolucijo prinaša novi Q3 Sportback. Oznaka je sicer skoraj nelogična, saj pri Audiju z njo po navadi označujejo tiste modele, ki so bolj družinsko ukrojeni (A3 Sportback) ali manj športni (A5 Sportback). Zdaj pa so enako oznako uporabili še za verjetno najbolj dinamičnega in športnega Audija med vsemi, ki nosijo oznako Q. Je pa po drugi strani res, da bi nova oznaka vnesla še več nemira, saj so že tako težave z oznakami prostornine oziroma moči motorja.

Audi Q3 Sportback bo sicer imel ozek krog privržencev, a tisti, ki ga bodo vozili, se bodo vanj zaljubili do ušes. Zgodbo je že pred več kot desetletjem začel BMW, čeprav je podoben avtomobil pred njimi ustvaril tudi že korejski SsangYong. Ta korejski izdelek je doživel brodolom (vsaj na evropskih tleh), X6 pa je pretresel avtomobilski trg. BMW X6 je bil namreč tako zelo drugačen, po drugi strani pa tudi širši množici nedosegljiv, da so ga za svojega hitro vzeli tisti kupci, ki so si ga seveda lahko privoščili. Opaznost je bila zagotovljena, ta pa v premijskem razredu še kako šteje.

X6 je tako ustvaril povsem nov avtomobilski razred. SAC (Sport Activity Coupe) je bil pravo nasprotje SUV (Sport Utility Vehicle) in je že z imenom nakazal, da so ta vozila sicer resda križanci, a s športnim pridihom in navsezadnje tudi s kupejevsko strešno linijo. Čez čas so potrebo po vstopu v ta razred prepoznale še druge avtomobilske znamke in se zganile, tako da je zdaj izbira precej pestrejša. In končno je v njem tudi Audi.

Če ste privrženec takšnih avtomobilov, potem boste obliki gotovo težko kaj oporekali. Agresiven prednji del, športna stranska linija in všečen zadek. Q3 Sportback naredi vtis, za njim se obračajo glave. Testni avto je bil po vrhu še zanimive (za Audi nove) barve, tako da je bila atraktivnost zagotovljena. Je pa seveda to tudi njegova glavna prednost oziroma razlika v primerjavi z osnovnim Q3. Sicer Nemci pravijo, da je podvozje drugačno, da je tudi celotni Q3 Sportback precej drugačen avto, a vendarle velja, da je glavna razlika njegova oblika.

Tudi notranjost je že znana, le da je športnejša. Enako je bilo s testnim avtomobilom. Športni paket zunaj, športni paket v notranjosti. Vse lepo in prav, a zdi se mi, da paket S line pač ne sodi k vsakemu motorju. Če je pod motornim pokrovom zmogljiv bencinski motor, ki ob zagonu požene kri po žilah, brez njega enostavno ne gre. Če pa je pod pokrovom trenutno osnovni turbodizel, športni paket res ni nujen. To potrjuje že sam zagon motorja, saj je 150-'konjski' turbodizel precej glasnejši kot pri večini drugih hišnih modelov. Tudi zato je izbira močnejšega dizla (prostorninsko enako velikega z močjo 190 'konj') nujna. Razen če vas ropot ne moti.

Audi Q3 Sportback je v nasprotju s svojim bratom Q3 namenjen tistim kupcem, ki želijo biti drugačni in opaženi.

Enako je s podvozjem. Precej trdo je, tudi takrat, ko imate izbran najudobnejši vozni program. Če pa prestavite na Sport, je vožnja seveda še trša, tudi zavoljo 19-palčnih litih platišč, ki k udobju pač ne pripomorejo. Seveda pa prispevajo k videzu avtomobila, to pa je za nekatere največ šteje. Moje osebno mnenje je, da je Audijevo običajno, torej serijsko podvozje dovolj dobro, da si ga kupec omisli brez kakršnihkoli posegov vanj, seveda takrat, ko nima potrebe po krepko močnejšem podvozju. Enako velja za Audi Q3 Sportback. Skoraj prepričan sem, da je običajno podvozje več kot kos osnovnemu dizlu, pa če ga še tako priganjamo. Tudi pri slednjem pa mora biti voznik potrpežljiv – sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik S tronic je namreč živahnejši od motorja, zato kdaj neučakano trzne. Rešitev je seveda močnejši motor.

Ko strnem vtise, moram reči, da je bil testni Audi Q3 Sportback še vedno presežek. A v prvi vrsti oblikovni, tisti, uporabniški del, je bil potisnjen v ozadje. A kot že rečeno, razred, v katerem se vozi, je poseben oziroma so posebni njegovi kupci. Ti si takšne avtomobile omislijo predvsem zaradi oblike, nikakor ne zaradi voznih sposobnosti. Se pa da pri izbiri drugačne opreme, če nič drugega, da malce prihraniti. Če pa denar ni ovira, potem vsekakor priporočam močnejši motor.

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 53.955 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 41.880 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 53.955 EUR €
Moč: 110kW (150 KM KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,3 s s
Največja hitrost: 205 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,7 l/100 kml/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 525 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.233 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500–4.000/min – največji navor 340 Nm pri 1.750–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko.
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,7 l/100 km, izpust CO2 123 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.580 kg – dovoljena skupna masa 2.155 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.500 mm – širina 1.843 mm – višina 1.567 mm – medosna razdalja 2.680 mm – posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 530–1.400 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 5,6 l l/100km
Hvalimo in grajamo
oblika
počutje v kabini
pomična zadnja klop 
motor oz. njegova zvočna izolacija
(pre)trdo podvozje