Na kratko: BMW 640d Gran Coupe

31. 1. 2013
Deli

Pravijo, da največje zvezde vedno zamujajo oziroma pridejo zadnje.

BMW je s prihodom na trg štirivratnih kupejev v primerjavi z Mercedesovim CLS-om zamudil celo večnost. Vajeni smo, da reagirajo hitro, če je odziv trga v določenem segmentu pozitiven. Se spomnite hitre reakcije ob eksploziji trga SUV-ov? Zakaj so torej tako dolgo čakali s štirivratnim kupejem?

Da gre za tehnološko izpopolnjen izdelek, nam verjetno ni treba poudarjati. Pravzaprav na tem področju ni bistvenih razlik v primerjavi z običajnim kupejem in kabrioletom. Tudi pogonski sklopi so enaki. Se pravi, da je bistvena razlika v zasnovi karoserije in prilagoditvi avtomobila na dodaten par vrat in dva udobna sedeža (za silo tri) v drugi vrsti. Enajst centimetrov dodatne dolžine je namenjenih izključno notranjosti. Tudi prtljažnik s 460 litri ostaja nespremenjen v primerjavi s kupejem. Zaradi manjših vrat je dostop do zadnjih dveh sedežev nekoliko otežen. Sedeža sta udobna, z dobrimi bočnimi oporami, in nekoliko nagnjena nazaj. Še enkrat poudarjamo, Gran Coupe je registriran za pet potnikov, vendar je sredinski sedež na zadnji klopi bolj za silo. V nasprotju s kupejem je tu možno tudi podreti zadnjo klop v razmerju 60 proti 40.

Notranjost seveda ne odstopa od tistega, česar smo pri BMW-ju vajeni. To ne pomeni, da si BMW­jevi oblikovalci niso zaslužili plač – večina potez je znanih, a se v njih vendarle skriva toliko prepoznavnega, da bi tudi nepoznavalec hitro dojel, da sedi v enem bolj prestižnih BMW-jev. O tem pričajo že materiali: usnje na sedežih in vratih ter les na armaturni plošči, vratih in sredinski konzoli.

Motor je izjemno uglajen, ima dovolj navora že v najnižjih vrtljajih, tako da nima nobenih težav z zelo hitrim premikanjem tega limuzinskega kupeja. In ker za prenos moči do zadnjega kolesnega para skrbi osemstopenjska avtomatika, se vse skupaj dogaja hitro in brez sunkov.

Nastavljivo podvozje je sicer nastavljeno nekoliko trše kot pri limuzinah te znamke, še vedno pa ne pretrdo in z vzmetenjem v programu Comfort tudi slabše ceste dajejo vtis, da so dobre. Če se odločite za dinamiko, bo vzmetenje, pa tudi volan, otrdelo. Rezultat je bolj športna, zabavnejša lega na cesti, a izkušnje kažejo, da se boste slej ko prej spet vrnili k udobju.

Glede na to, da so pri BMW-ju že nekaj časa imeli na voljo modele, ki bi služili kot osnova za štirivratni kupe, je zanimivo, da so tako dolgo časa 'pilili' Gran Coupeja. Je pa to podobno kot s hrano: dalj ko brbota na štedilniku, boljši so obeti, da nam bo razveselilo brbončice.

Besedilo in foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.993 cm3 – največja moč 230 kW (313 KM) pri 4.400/min – največji navor 630 Nm pri 1.500–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,4 s – poraba goriva (ECE) 6,9/4,9/5,7 l/100 km, izpust CO2 149 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.865 kg – dovoljena skupna masa 2.390 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.007 mm – širina 1.894 mm – višina 1.392 mm – medosna razdalja 2.968 mm –prtljažnik 460 l – posoda za gorivo 70 l.