Najboljši odidejo na vrhu

7. 2. 2020 | Jure Šujica
Deli

Nenavadno je preizkušati avtomobil, ki naj bi bil v fazi odhoda in naj torej ne bi dobil naslednika. Pa tako veliko ima pokazati.

Ford Ka+ je v zadnji generaciji doživel popolno transformacijo iz oblikovnega posebneža, ki da veliko na slog, v enega izmed uporabnejših in uporabniku prijaznih predstavnikov iz segmenta A. Z zadnjo posodobitvijo, ki je med drugim prinesla novo prednjo masko hladilnika, so mu sicer nekaj tega sloga vrnili, še vedno pa pride bolj do izraza njegova uporabnost, v veliki meri po zaslugi drugega para vrat. Za njimi bodo namreč, kar je presenetljivo, dovolj prostora našli tudi potniki z nekaj več centimetri v višino.

A kar se dimenzij tiče, ostaja Ka+ enak že vse od predstavitve leta 2016. V notranjosti je kot največjo spremembo treba omeniti nov informacijsko-zabavni sistem Sync 3, ki je v osnovi enak tistemu iz Focusa, a z nekoliko okrnjenim naborom funkcij (med njimi smo pogrešali tudi navigacijsko napravo).

Ob bogatem naboru opreme za večje udobje (ne manjka niti gretje prednjih sedežev, ki deluje naravnost izvrstno) tako Ka+ lahko očitamo le (pre)skromen nabor asistenčnih sistemov. Testni primerek je bil namreč opremljen le s senzorji za vzvratno vožnjo – ne pa tudi spredaj, tempomat je bil klasične zasnove, pa tudi sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu bi vozniku ob ozkih ogledalih pogosto prišel prav. A ob vseh plusih mu tudi ta minus nekako lahko oprostimo.

Nezahteven in (po krivici) spregledan avtomobil, ki bi lahko navdušil več voznikov, kot jih dejansko je.
Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena testnega modela: 15.590 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 12.440 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 14.790 EUR €
Moč: 63kW (85 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,5 s s
Največja hitrost: 169 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,0 l/100 kml/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 357 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 684 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.196 cm3 – največja moč 62,5 kW (85 KM) pri 5.500–6.500/min – največji navor 115 Nm pri 4.250/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 169 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,0 l/100 km, izpust CO2 114 g/km.
Mase: prazno vozilo 980 kg – dovoljena skupna masa 1.510 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.941 mm – širina 1.704 mm – višina 1.524 mm – medosna razdalja 2.489 mm – posoda za gorivo 42 l.
Prtljažnik: 270–1.029 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 5,2 l l/100km
Hvalimo in grajamo
prostornost
dovolj (velikih) odlagalnih mest
poraba
udobje
pomanjkanje asistenčnih sistemov
zastarela grafika merilnikov