Kratek test: Hyundai i30 1.4 CVVT Style (5 vrat)

21. 2. 2011 | Tomaž Porekar
Deli

Oznaka sicer ne pomeni veliko, res pa je, da je Hyundai s tem modelom začel svojo novo nomenklaturo. V nižjem srednjem, 'Golfovem' razredu pa se je i30 že prebil med peterico najuspešnejših.

Pet sedežev in pet vrat je pravzaprav tisto, kar mora imeti vsak avto, da prepriča večino slovenskih kupcev. Drugo je odvisno od osebnih potreb. Enim več pomeni ugled, drugim videz, tretjim – seveda – nizka cena. Na seznamu tega, kar še mora imeti 'moj' avtomobil, je sicer lahko še marsikaj. Precej pomembna sta seveda tudi dober motor in primerna prostornost. Vse to ima veliko avtomobilov, ki jih pri nas ponujajo. Tudi Hyundai i30.

Zakaj se je torej po številu prodanih lani v svojem razredu prebil na peto mesto? Pred Peugeota 308, Forda Focusa, Toyoto Aurisa, Citroëna C4 ali Seata Leona!

Izčrpno na to vprašanje v našem kratkem testu ne bomo mogli odgovoriti, vsekakor pa je i30 avtomobil, s katerim smo z vsakim kilometrom, ki ga prepeljemo, bolj zadovoljni.

Videz je napol nemški, kar navsezadnje ni čudno, saj je šef Hyundaievega evropskega oblikovalskega oddelka Nemec Thomas Bürkle, ki je pred tem avtomobile oblikoval pri BMW. Zaradi tega (ali pa zaradi resnega pristopa) je tudi notranjost 'pospravljena', armaturna plošča preprosto oblikovana, merilniki pregledni, upravljavski gumbi na svojih mestih. Če bi bil še vzvod smernikov prirejen tako, da bi smernik ob nežnem dotiku tri- ali štirikrat samodejno posvetil in nato ugasnil, bi bili res prepričani, da sedimo v 'nemcu'.

Seveda tudi Hyundai svoje kupce privablja z ugodnimi cenami. Ta je že za povsem osnovnega i30 (z opremo Classic) kar privlačna, čeprav takšnega Hyundaia pri nas najbrž le malokdo kupi. Naš testni primerek je imel opremo Style, četrto stopnjo razkošja, ki si ga lahko privoščimo, en sam doplačljiv dodatek in tempomat oziroma uravnalnik stalne hitrosti. Ta je v času vse strožjih kazni zaradi prekoračevanja hitrosti kar uporaben pripomoček. Oprema Style ima v primerjavi z nižjo Comfort pravzaprav le tri dodatke, dva pa sta zelo pomembna: 16-palčna platišča z 205 milimetrov širokimi gumami in elektronski stabilnostni nadzor (ESP). Pravzaprav je simpatično, kako so pri Hyundaiu varnost in videz povezali v zanimiv paket!

1,4-litrski bencinski motor je seveda osnovni, a je za večino razmer na naših cestah povsem primerna rešitev. S 109 'konji' je tudi eden najmočnejših s to prostornino sploh. Zmogljivost, prožnost in zmerna poraba goriva so kar v primernem sožitju. To velja za bolj zmerno uporabo motorja, če pa hočemo biti hitri in ga silimo v visoke vrtljaje (s petstopenjskim menjalnikom), tudi Hyundaiev motor za delovanje porabi zmerno več. Vrednosti porabe se gibljejo nekje od sedem in pol do devet litrov, za doseganje normnega povprečja (6,1 l) pa se moramo kar precej zadržati pri pritiskanju na plin.

Naš Hyundai je bil opremljen z zimskimi gumami Goodyear Ultragrip in v ovinkih se je kombinacija izkazala z zanesljivim občutkom in dobro vodljivostjo. Na splošno lahko za tega i30 zapišemo, da je tudi glede udobja in lege na cesti Hyundai našel zelo dobro nastavitev podvozja. Nekoliko več pa smo pričakovali od zavornih zmogljivosti. Te so ravno še na meji tistega, kar lahko imenujemo – povprečje.

Hyundaiev i30 si je svoje mesto med uspešneži zagotovil z uravnoteženostjo vsega, kar ponuja. Nikjer posebno ne odstopa. A tudi to je lahko prednost – ali pa vsaj zagotovilo, da mu lahko uspe.

Tomaž Porekar, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.290 €
Cena testnega modela: 13.570 €
Moč: 80kW (109 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,7 s
Največja hitrost: 187 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.396 cm3 – največja moč 80 kW (109 KM) pri 6.200/min – največji navor 137 Nm pri 5.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 T (Goodyear Ultragrip 7 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 187 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – poraba goriva (ECE) 7,5/5,3/6,1 l/100 km, izpust CO2 142 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.268 kg – dovoljena skupna masa 1.720 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.280 mm – širina 1.775 mm – višina 1.480 mm – medosna razdalja 2.650 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 53 l.
Prtljažnik: 340–1.250 l.
Naše meritve
T = 4 °C / p = 1.010 mbar / rel. vl. = 68 % / Stanje kilometrskega števca: 4.165 km
Pospešek 0-100km: 12,4s
402m z mesta: 17,6s ( 126km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,6s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 19,4s (V.)
Največja hitrost: 187km/h (V.)
poraba na testu: 8,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,6m
AM meja: 42m
Ocena
  • Komur je vseeno za prestiž uglednejših znamk, se bo v i30 vozil zgledno in brez težav.

Hvalimo in grajamo
prijeten videz
bogata oprema
prilagodljiva prostornost
odlagalni prostori
ugodna cena
široko jamstvo
povprečen prtljažnik
povprečen motor