Kratek test: Mazda3 Sport 1.6i Mirai

19. 10. 2011 | Matevž Hribar
Deli

Belih ovc je več in jih imamo radi, črne pa so tiste v manjšini (ali celo ednini), ki izstopajo in zato navadno niso preveč priljubljene. Je Mazda3 črna ali bela?

Vtis izza volana je zelo dober: od položaja in kakovosti volana, sedeža, ročice menjalnika in stikal do delovanja vseh omenjenih sklopov: bencinski motor je sicer malce len, a prijetno prožen (proti Zatrniku brez naporov vleče v tretji), menjalnik z mehkimi in natančnimi gibi naravnost odličen, vedenje volanskega mehanizma ter podvozja pa je po mojem mnenju ena boljših kombinacij vsakodnevne uporabnosti in rahle športnosti.

Poudarjam: rahle, da ne bo kdo zaradi napisa 'Sport' v imenu pričakoval cestne rakete. Takšna Trojka je lahko prav prijetno hitra, ob tem pa sploh ni neudobna. Za lažjo predstavo: hiter in z dobrimi povratnimi informacijami je tudi dolgotestni Audi A1, a zato v kabino prenaša veliko več sunkov z neravnin kot tale Mazda, ki voznika navdušuje s prijetno mehkim športnim značajem.

Čudi nas, da bencinsko gnana Trojka ni dobila šeststopenjskega menjalnika, tako kot model s turbodizlom v nosu. Dodatna stopnja bi skrajšala nekoliko razvlečena prestavna razmerja in predvsem zmanjšala porabo goriva.

Pri 130 kilometrih na uro se motor vrti z nekaj več kot 3.600 vrtljaji in ob tem požre približno sedem litrov in pol goriva na sto kilometrov, ko pa avtomobil poženemo še 15 km/h hitreje, potovalni računalnik porabe prikazuje že dvomestno številko. Poraba med povsem običajno vožnjo ni nikoli padla pod osem litrov, kar pa je že številka, ki lahko odvrne od nakupa. Če vas to ne moti, nimate razloga, da bi Mazdino Trojko označili za črno.

Matevž Hribar, foto: Matevž Hribar, Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: MMS d.o.o.
Cena osnovnega modela: 17.890 €
Cena testnega modela: 17.890 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 77 kW (105 KM) pri 6.000/min – največji navor 145 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/50 R 17 V (Goodyear Ultragrip Performance).
Zmogljivost: največja hitrost 184 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,2 s – poraba goriva (ECE) 8,5/5,3/6,5 l/100 km, izpust CO2 149 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.190 kg – dovoljena skupna masa 1.770 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.460 mm – širina 1.755 mm – višina 1.470 mm – medosna razdalja 2.640 mm –prtljažnik 432–1.360 l – posoda za gorivo 55 l.
Naše meritve
T = 22°C / p = 1.010 mbar / rel. vl. = 37 % / stanje kilometrskega števca: 4.211 km
Pospešek 0-100km: 12,8s
402m z mesta: 18,6s ( 122km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,8s
Prožnost 80-120km/h: 17,0s
Največja hitrost: 184km/h (V.)
poraba na testu: 8,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,5m
AM meja: 40m
Ocena
  • Škoda, da je šeststopenjski menjalnik na voljo le z dvolitrskim bencincem in dizelskimi motorji. Sicer k tehniki, izdelavi, počutju in opremi nimamo pripomb.

Hvalimo in grajamo
še vedno sveža oblika
počutje v notranjosti
položaj za volanom
volanski mehanizem
menjalnik
motor
solidna oprema
poraba goriva
ni možnosti šeststopenjskega menjalnika
zapiranje prtljažnih vrat