Kratek test: Mazda5 CD116 TX Navi

13. 1. 2012
Deli

V prometnem dovoljenju piše, da je sedemsedežnik, v resnici pa je prostora samo za šest zadnjic. No, štiri večje. Tam pa ne piše, da ima tudi navigacijo.

Podobno Mazdo5 smo že objavili v letošnji 14. številki, le da je namesto Navi imela končnico GTA.

Zato o osnovni obliki in tehniki le na kratko:

Po lanski oblikovni osvežitvi je spredaj zelo podobna svojim manjšim hišnim modelom (ha, ali bi na prvi pogled uganili, da je na vodilni fotografiji Mazda5, ali bi prej rekli Mazda3?), s strani kraljujejo bočna drsna vrata, zadaj se bohoti velik prtljažnik.

Če bi že moral ožigosati zunanjost, bi dejal, da je še najmanj privlačen zadek z velikimi in težkimi vrati prtljažnika. Aduti? Prav gotovo velikost in prilagodljivost notranjega prostora, dovolj zmogljiv in uglajen turbodizelček ter kakovost izdelave. No, skoraj …

Mazdi5 se seveda ni treba skrivati na polnem parkirišču, ko govorimo o kakovosti. Zmotilo nas je le ropotajoče ohišje navigacije, ki bi ga v starih časih utišali s konico zobotrebca, dandanes pa bi ga že prvi dan odpeljali na servis. Saj poznate tisti zvok tresoče se plastike, ki prav počasi para temelje vašega živčnega sistema? Grrr … Mogoče pa so hoteli le opozoriti na navigacijo TomTom, s katero smo bili več kot zadovoljni?

Grafika je všečna, prilagodljiva (2D ali 3D), zaslon občutljiv za dotik, priročen in neznan cilj preprosto dosegljiv tudi v Sloveniji. Oprema TX pomeni, da smo bili v dobri družbi tempomata, ogrevanih prednjih sedežev, parkirnih tipal, sistema prostoročnega telefoniranja, stabilnostnega sistema DSC, štirih varnostnih blazin in bočnih varnostnih zaves, samodejne klimatske naprave …

Pravzaprav Mazdi5 v notranjosti nič ne manjka, le oblika armaturne plošče ni med najbolj svežimi. Medtem me lahko pri materialih prepričate, da morajo biti iz manj uglednih plastik zaradi družinske tlake (kdor ima otroke, me bo zelo dobro razumel, saj so sposobni v petih minutah zapackati vse, kar ste drgnili celo popoldne), pa je oblika notranjosti zastarela. Že dolgo nisem imel občutka, da bi sedel v avtomobilu, ki bi me spominjal na tiste iz prejšnjega stoletja. Ha, se sliši grozno? No, res so bili enoprostorci taki pred več kot desetimi leti, zato imajo pri Mazdi veliko manevrskega prostora za napredek naslednika v tej smeri.

Skromen, a dovolj poskočen

Turbodizelček je teoretično skromen s prostornino in kilovati, praktično pa dovolj poskočen z navorom, da s premikanjem velike Mazde5 ne bo imel težav. Sicer tako opremljena Mazda5 ne bo najhitrejša, bo pa med bolj varčnimi. S pomočjo dobrega šeststopenjskega menjalnika smo porabili spodbudnih 7,4 litra, kar je celo dobrega pol litra manj kot pred meseci, ko je podobno Petico vozil moj šef … Prej med pohvale kot med graje bi uvrstili tudi uglajenost in zvočno izolacijo.

Čeprav ima veliko sedežev, teoretično sedem, praktično šest, v resnici pa štiri (na zadnja dva lahko stlačite samo otroka, ki bosta grizla kolena), in zaslon za navigacijo, pa Mazda5 še vedno ni domači kino. Se pa lepo sliši, kajne?

bese­di­lo: Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: MMS d.o.o.
Cena osnovnega modela: 24.710 €
Cena testnega modela: 25.196 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 85 kW (116 KM) pri 3.600/min – največji navor 270 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Michelin Energy Saver).
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,7 s – poraba goriva (ECE) 6,4/4,6/5,2 l/100 km, izpust CO2 138 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.415 kg – dovoljena skupna masa 2.125 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.585 mm – širina 1.750 mm – višina 1.615 mm – medosna razdalja 2.750 mm –prtljažnik 426–1.485 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 16 °C / p = 1.012 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 4.124 km
Pospešek 0-100km: 13,8s
402m z mesta: 18,6s ( 116km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,3/13,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,2/15,0s (V./VI.)
Največja hitrost: 180km/h (VI.)
poraba na testu: 7,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,3m
AM meja: 41m
Ocena
  • O prostornosti in uporabnosti Mazde5 samo najboljše, kar nekaj pripomb pa smo imeli k obliki armaturne plošče in kakovosti namestitve navigacije. Hmm, ko bi le bil zadek lepši ….

Hvalimo in grajamo
navigacija
družinska uporabnost avtomobila
poraba goriva
dvojna drsna vrata
prilagodljivost zadnjega dela
nima dnevnih luči
kakovost namestitve navigacije
težka vrata prtljažnika
notranjost (oblika, materiali)