Kratek test: Opel Corsa 1.4 ECOTEC

25. 10. 2011 | Dušan Lukič
Deli

S črto ... Pravzaprav z dvema. 'Go faster stripes'* nekoliko posmehljivo takim vzdolžnim črtam na avtomobilu pravijo­ angleško govoreči ­ljubitelji pločevine.

'Športni' modeli avtomobilov, ki so športni le na pogled (ali največ pri podvozju), seveda niso redkost. Najdete jih skoraj pri vsaki znamki in igrajo pač na karto videza. Ni namreč malo kupcev, ki v resnici ne potrebujejo zmogljivosti ter tudi porabe in drugih višjih stroškov, ki so povezani z lastništvom 'žepnih raket'.

Želijo si le športnega videza in malenkost športne duše. Recept zanje je preprost: bolj atraktiven videz, nekaj nižje in čvrstejše podvozje, sedeži, ki so na občutek bolj oprijemajoči, po možnosti kak barvni šiv ali perforirano usnje na volanu, morda drugačna barva merilnikov pa še izpuh, ki sicer povsem povprečnemu motorju zagotavlja do ušes prijaznejši zvok.

Taka Corsa ustreza večini navedenih lastnosti. Ja, volan je lepo oprijemljiv in športno sede v dlani, sedeži imajo malo bolj izražene bočne opore, črna barva in lahka platišča skupaj s spojlerjem ­zadaj poudarijo športni videz. Do tu vse lepo in prav (in tudi cenovno povsem sprejemljivo).

Potem pa ... Tisti beli črti od nosa do zadka avtomobila sicer pri nakupu nista obvezni, kar je dobro, saj sta na meji spodobnosti. Nekako sta razumljivi (pa še to v precej manj očitni obliki) na ­kakšnem res športnem avtomobilu, na taki Corsi pa delujeta, nekako ... hmmmm ... infantilno?

In vsemu športnemu videzu navkljub pogonska tehnika ni niti blizu športnosti. 1,4-litrski bencinski mlinček je v spodnjih vrtljajih zaspan, v srednjih znosen, v višjih pa se (kar je očitno tudi po zvoku) muči. Ker je kombiniran z le petstopenjskem menjalnikom, so vse te lastnosti še toliko bolj izražene.

Zato je na športnost treba pozabiti, se sprijazniti z zaspanostjo motorja in ji prilagoditi vožnjo. Potem je hrupa malo, poraba pa ugodno majhna. Ja, oznaka ECOTEC na motorju ni brez razloga. Je pa brez športne črte.

Dušan Lukič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.779 €
Cena testnega modela: 16.020 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.398 cm3 – največja moč 74 kW (100 KM) pri 6.000/min – največji navor 130 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/50 R 17 W (Continental ContiSportContact3).
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,9 s – poraba goriva (ECE) 7,1/4,6/5,5 l/100 km, izpust CO2 129 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.100 kg – dovoljena skupna masa 1.545 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.999 mm – širina 1.713 mm – višina 1.488 mm – medosna razdalja 2.511 mm –prtljažnik 285–1.050 l – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
T = 25 °C / p = 1.150 mbar / rel. vl. = 33 % / stanje kilometrskega števca: 7.127 km.
Pospešek 0-100km: 12,0s
402m z mesta: 17,5s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,1s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 16,2s (V./VI.)
Največja hitrost: 180km/h (V.)
poraba na testu: 7,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,5m
AM meja: 42m
Ocena
  • Športna? Na videz prav gotovo, a v resnici gre za ovčko v volčji koži. In s tem ni, dokler se tega ob nakupu zavedate (ali si celo želite), prav nič narobe.

Hvalimo in grajamo
sedeži
volan
poraba
zaspan motor
le petstopenjski menjalnik
črte ...