Kratek test: Peugeot 3008 2.0 HDi (120 kW) Premium Pack

15. 9. 2011 | Tomaž Porekar
Deli

Dobrodošli v svetu križancev! Tja je pred dobrima dvema letoma pokukal tudi Peugeot s svojim 3008. Kupci so ga toplo pozdravili.

3008 ima razen dveh ničel v svojem 'imenu' še več nenavadnosti, a se je vse skupaj izkazalo kot prava osvežitev za kupce. Osnovna drugačnost je seveda videz. Videti je malce zavaljeno in baročno, a njegova višina zagotavlja višje sedenje, ki je danes zelo priljubljeno. Prednja maska z velikima prezračevalnima odprtinama pod sredinskim odbijačem deluje dokaj agresivno, a po svoje dovolj simpatično.

Sicer se 3008 zdi kot nekakšen malo povišan kombi, z vzdolžno predeljenimi zadnjimi vrati, ki se izkažejo za zelo uporabna. Večji del, ki ga odpiramo navzgor, uporabljamo običajno, če pa moramo naložiti še kakšen težji ali večji kos prtljage, si z odprtjem spodnjega dela vrat olajšamo delo. Eden pomembnih razlogov za nakup Peugeota 3008 je zagotovo tudi prostornost prtljažnika.

Tudi potniki na zadnji klopi so lahko zadovoljni s prostorom, manj pa ga je na sedežih spredaj, zato se voznik in sopotnik počutita utesnjena, predvsem zaradi ogromnega sredinskega hrbta.

Upravljanje gumbov tudi povzroča malce težav, preden se voznik navadi na njihovo postavitev in številčnost. V preizkušenem Peugeotu jih je bilo veliko, ker je bila oprema bogata, dopolnjena tudi z zaslonom na armaturni plošči nad merilniki v voznikovem vidnem polju, kamor si po lastni izbiri voznik projicira uporabne podatke o trenutni vožnji (na primer hitrost). Zadeva je zelo uporabna, a ne moremo zapisati, da lahko za vedno nadomesti klasične merilnike, ker včasih (ob sončnih odsevih) podatkov na zaslonu ni mogoče zanesljivo prebrati.

Malo preveč težav za to, da bi lahko zapisali, da je upravljanje odlično, sta skupaj povzročala tudi ročica samodejnega menjalnika in gumb za popuščanje samodejne 'ročne' zavore. Za to, da bi nežnejše speljal z mesta, potem ko je avtomobil samodejno zategnil zavoro, je bilo potrebno kar nekaj spretnosti, da je gumb popustil.

Manj smo lahko zadovoljni s preglednostjo in z možnostjo natančnega upravljanja oziroma parkiranja. Peugeot 3008 je prav toliko zaobljen, da ni dovolj pregleden pri parkiranju, pomoč tipal pomožnega sistema pa se zdi precej nenatančna in tako voznik zelo težko oceni manjše parkirne 'luknje'.

V kombinaciji s samodejnim menjalnikom (Peugeot ga označuje kot sekvenčni Porschejev sistem tiptronic) je tudi nekoliko močnejši dvolitrski turbodizelski motor (163 'konjev'). Pogonski sklop se zdi najboljši del preizkušenega avtomobila, saj je zares močan, menjalnik pa udobno sledi vsem voznikovim željam – v položaju D. Če si zares zaželimo sekvenčnega pretikanja, pa tako in tako kmalu ugotovimo, da podporna elektronika veliko bolje sledi dogajanju na cesti kot povprečen voznik.

Je pa samodejni menjalnik precej vplival na gospodarnost. Da bi lahko dosegel povprečje porabe pod številko osem, je bilo treba kar precej paziti pri pospeševanju in siceršnjem preveč širokosrčnem pritiskanju na plin, tako da je tudi ta samodejni menjalnik potrdil sicer znano dejstvo o slabšem izkoristku goriva.

V preizkušenem 3008 je bil (sicer za doplačilo) tudi navigacijski sistem, ki zelo poveča udobje v vožnji, saj poleg tega, da omogoča iskanje prave poti (slovenski cestni zemljevidi niso bili najnovejši), vsebuje tudi vmesnik bluetooth za preprost priklop mobilnika na prostoročen sistem telefoniranja. Kot dodatek smo lahko uživali tudi v glasbi iz ozvočenja JBL, a razen glasnosti zvok ni dovolj prepričljiv.

Tomaž Porekar, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 29.850 €
Cena testnega modela: 32.500 €
Moč: 120kW (163 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,2 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 3.750/min – največji navor 340 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/50 R 19 W (Hankook Optimo).
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – poraba goriva (ECE) 8,7/5,4/6,6 l/100 km, izpust CO2 173 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.539 kg – dovoljena skupna masa 2.100 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.365 mm – širina 1.837 mm – višina 1.639 mm – medosna razdalja 2.613 mm – prtljažnik.
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: 435–1.245 l
Naše meritve
T = 12°C / p = 1.001 mbar / rel. vl. = 39 % / stanje kilometrskega števca: 4.237 km
Pospešek 0-100km: 10,4s
402m z mesta: 17,5s ( 130km/h)
Največja hitrost: 190km/h (VI.)
poraba na testu: 9,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,2m
AM meja: 40m
Ocena
  • Še vedno drži, da je to najboljši Peugeot doslej. A pri tem najbolje opremljenem in najdražjem 3008 je vprašanje le to, ali je denar vanj pravilno vložen.

Hvalimo in grajamo
udobje
prostornost zadaj in v prtljažniku
motor in menjalnik
oprema
slaba preglednost
poceni videz sredinske konzole
prevelika poraba goriva
pomanjkljiva navigacija
nezadovoljive zavore