Kratek test: Peugeot RCZ 1.6 THP VTi 200

21. 10. 2012 | Sebastjan Plevnjak
Deli

V severnoameriški poklicni košarkarski ligi s kratico MVP označijo najkoristnejšega igralca. Ni nujno, da doseže največ točk, ni nujno, da podeli največ blokad in da ima največ skokov – MVP je skupek vsega po kar največ.

No, Peugeot RCZ nima prav nič s severnoameriško košarko, a če ga pogledamo in analiziramo podrobneje, seveda skozi prizmo avtomobilizma, bi si nagrado MVP povsem zaslužil. Sploh med predstavniki svoje znamke. Poleg tega so pri Peugeotu ob predstavitvi modela RCZ (pred približno tremi leti) sami dejali, da gre za najboljšega Peugeota. Morda bom koga užalil, ampak s tem naslovom se prav verjetno Peugeot RCZ postavlja še danes. Torej je avtomobilski MVP med Peugeoti.

Seveda pa je zelo pomembno, kako na Peugeota RCZ gledamo. S stališča uporabnosti je neprimeren. Čeprav v njegovem rojstnem listu pod rubriko sedeži piše 2 + 2, je to skoraj (ne)mogoče. Ob ureditvi voznikovega položaja za njegovim sedežem ostane namreč zelo malo prostora ali bolje rečeno nič. Torej je tale Peugeot RCZ za dva potnika, ki uživata, ali za štiri, pri čemer ne uživa noben. Pa še zadnja dva ne smeta biti prav visoka (niti povprečno ne), ker bosta z glavama nenehno butala ob zadnjo šipo.

Čeprav je ta celo precej ukrivljena, višja prav na mestih, kjer bi lahko bili glavi, verjemite, da ni ukrivljena zaradi tega! Ampak na kupeje, sploh na bolj športne, ne gledamo kot na racionalne avtomobile, kajti potemtakem jih ima zadaj dovolj prostora res malo. Zato je najbolje takole: Peugeot RCZ je odličen avtomobil za dva potnika, v nujnih (ampak res nujnih) primerih je sposoben prepeljati štiri. Dva pa bosta uživala! In sicer v vsem francoskem šarmu, ki ga je dodelala avstrijska natančnost – Peugeota RCZ namreč izdelujejo v avstrijski tovarni Magna Steyr v Gradcu. Če smo malce sarkastični: upam, da ni prav zaradi Magne Peugeot RCZ najboljši Peugeot?

Skratka, da ne dolgovezim: oblikovno skladen, kot tak avtomobil mora biti. Nizka strešna in močno zaobljena linija, dolg nos in ne prekratek zadek ter kolesa, potisnjena v konce karoserije. Notranjost je večinoma odeta v usnje, z bogato serijsko opremo in ergonomijo, ki ustreza tudi malce višjim voznikom.

A ni ljubezni brez vznemirljivega srca. Pod pokrovom je sicer le 1,6-litrski bencinski motor, ki pa mu pomaga turbopuhalo v tolikšni meri, da je v končnem seštevku moči okroglih 200 'konj'. To pa je povsem dovolj! Čeprav Peugeot RZC ni prav lahek avtomobil(ček) in tehta skoraj tono in 300 kilogramov, je moči in navora dovolj, da je RCZ za tistega, ki zna, prava igrača. Pospešuje odločno, a zvezno, menjalnik je morda še največja hiba avtomobila, a je v vseh Peugeotih še slabši, lega na cesti je nadpovprečna, zavore odlične.

Torej, na precej področjih je dober, na večini preostalih odličen in rezultat je – MVP! Res pa je, da so MVP-ji v košarki najbolje plačani igralci in tako je jasno, da tudi tale 'Pežojček' ni poceni. Toda za vsak vplačani evro res veliko da!

 

Tekst: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 30.000 €
Cena testnega modela: 34.870 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 147 kW (200 KM) pri 5.600–6.800/min – največji navor 275 Nm pri 1.700–4.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/40 R 19 W (Continental ContiSportContact3).
Zmogljivost: največja hitrost 237 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,6 s – poraba goriva (ECE) 9,1/5,6/6,9 l/100 km, izpust CO2 159 g/km
Mase: prazno vozilo 1.297 kg – dovoljena skupna masa 1.715 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.287 mm – širina 1.845 mm – višina 1.359 mm – medosna razdalja 2.612 mm –prtljažnik 321–639 l – posoda za gorivo 55 l.
Naše meritve
T = 28 °C / p = 1.144 mbar / rel. vl. = 39 % / stanje kilometrskega števca: 4.115 km
Pospešek 0-100km: 7,7s
402m z mesta: 15,6s ( 148km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,0/7,7s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 6,5/9,8s (V./VI.)
Največja hitrost: 237km/h (VI.)
poraba na testu: 11,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38m
AM meja: 39m
Ocena
  • Peugeot RCZ je avtomobil, ki služi svojemu namenu. Vzbuja zavist, krade poželjive nasmehe in očara z obliko. Jasno, kdor ve, koliko stane, je lahko sarkastično nesramen, vseeno pa je globoko v sebi zagotovo – nevoščljiv!

Hvalimo in grajamo
videz, oblika
motor in vozne lastnosti
prednja sedeža
serijska opremljenost
kakovost izdelave
vidljivost nazaj
prostornost na zadnji klopi
dolga in težka vrata
cena