Kratki test: BMW 320d Gran Turismo xDrive

10. 10. 2015
Deli

Mnenja o lepoti BMW-jevih avtomobilov serije Gran Turismo se pogosto krešejo, a vendar je malo tistih, ki občudujejo tovrstne linije.

Se spomnite prvih odzivov na 'napihnjeno' petico? Nekako dvomimo o naključju, da so tistega leta, ko so predstavili serijo 5 GT, obenem odpustili tudi takratnega oblikovalskega šefa Chrisa Bangla. A vseeno, dovolj je bil prvi uporabniški stik z avtomobilom, da so ljudje prepoznali prednost in uporabnost tovrstne zasnove. Čeprav je avto navzven deloval zelo podoben klasični petici, je ob vstopu v notranjost marsikdo izustil 'vauu' in odmev tega 'vauu' je bilo slišati še približno petkrat. Hec. Na naših cestah tega ni opaziti, ampak petica GT se je (predvsem v svoji domovini) zelo dobro prijela. Zakaj torej ne bi uporabili enakega recepta pri manjšem bratu? Na kratko bi lahko rekli, da BMW serije 3 GT ponuja mešanico praktičnosti kombijevske različice z dinamičnostjo, športnostjo in voznostjo limuzinske različice. Sam videz ni tako neproporcionalen kot pri petici.

Avto od spredaj deluje dokaj agresivno, zadek pa ne pada tako strmo, kot smo vajeni pri večjemu bratu. Na zadek so namestili tudi aktivni spojler, ki izskoči pri hitrostih, večjih od 110 kilometrov na uro, lahko pa ga samodejno dvignemo s stikalom v notranjosti. Tisti, ki imajo radi dober pregled nad avtomobilom, bodo zadovoljni, da se v GT-ju sedi šest centimetrov višje ter da so steklene površine precej velike. Tudi prtljažnik je večji od tistega v kombijevski različici, in sicer za 25 litrov ob normalni postavitvi sedežev ter kar 100 litrov, če so sedeži poglobljeni. Nadvse zadovoljni bodo potniki na zadnjih sedežih. Ni bojazni, da bi se njihova kolena drgnila ob hrbtišča prednjih sedežev, pa tudi nad glavami se najde prostor za kak damski klobuk. Seveda nismo pričakovali, da bi nas za volanom dočakalo neko za BMW popolnoma novo okolje.

Armaturna plošča je na račun uporabnega iDriva (zdaj tudi s ploščico Touch Controller) prečiščena množice gumbov, merilniki so pregledni, obvolanske ročice pa izvrstne, tako kot smo v BMW-jih vajeni. Čeprav ima avtomobil možnost izbire voznih profilov, mu vse drugo, kar ni program Comfort, ne pristaja najbolje. Na tem mestu bi lahko celo rekli, da ima Gran Turismo malce pretrdo nastavljeno vzmetenje oziroma da je čutiti pedigre precej bolj športno naravnane limuzinske različice. Treba je vedeti, da je pri dobri dve toni težkem avtomobilu prioriteta peljati se kar se da udobno, zato bi vse nastavitve morale biti naravnane v tej smeri.

Testnega GT-ja je poganjal dvolitrski turbodizel (135 kilovatov), ki je prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika moč prenašal na vsa štiri kolesa. Vreme nam ni ravno omogočalo natančnega preizkusa prednosti štirikolesnega pogona, lahko pa rečemo, da na porabo ni pomembno vplivalo. Ker je motor obdarjen z lepo količino navora, smo na normnem krogu bolj kot ne 'jadrali' na nizkih motornih vrtljajih, tako da je izračun pokazal znosnih 6,2 litra na 100 prevoženih kilometrov. Tudi ko je bilo treba slediti hitrejšemu tempu na avtocesti, dvotonska mrcina ni nikoli zahtevala več kot 7,5 litra na 100 kilometrov. Nekaj je gotovo: tako kot serija 5 bo tudi trojka GT privabila kupce, ki na stvari gledajo bolj s praktičnega vidika. Čeprav oblika malce trpi na račun tovrstnih prednosti, lahko rečemo, da je kompromis dobro uspel.

bese­di­lo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 38.950 €
Cena testnega modela: 56.602 €
Moč: 135kW (184 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,9 s
Največja hitrost: 225 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,1l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 904 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.267 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 135 kW (184 KM) pri 4.000/min – največji navor 380 Nm pri 1.750–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/50 R 18 W (Continental ContiSportContact).
Zmogljivost: največja hitrost 225 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,9 s – poraba goriva (ECE) 6,1/4,5/5,1 l/100 km, izpust CO2 134 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.725 kg – dovoljena skupna masa 2.220 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.824 mm – širina 1.828 mm – višina 1.508 mm – medosna razdalja 2.920 mm – prtljažnik 520–1.600 l – posoda za gorivo 57 l.
Naše meritve
T = 15 °C / p = 1.021 mbar / rel. vl. = 65 % / stanje kilometrskega števca: 7.883 km
Pospešek 0-100km: 7,9s
402m z mesta: 15,7s ( 141km/h)
Prožnost 50-90km/h: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.s
Največja hitrost: 225km/h (VIII.)
poraba na testu: 7,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,0m
AM meja: 40m
Ocena
  • Včasih za nekatere oblikovalske poteze ne vidimo pametne razlage v ozadju, a tokrat nas je BMW serije 3 GT povsem prepričal. Visoko sedenje, preglednost, prostornost in odlična pogonska tehnika so glavni aduti tega avta.

Hvalimo in grajamo
prostornost
sistem vnosa podatkov prek ploščice iDrive Touch
varčen motor
pregled nad avtomobilom
pretrdo nastavljeno vzmetenje