Kratki test: BMW 530d xDrive Gran Turismo

18. 7. 2015
Deli

Če za kateri avto lahko trdimo, da je ustvarjen za dolga avtocestna križarjenja, je to zagotovo BMW serije 5 GT.

Je že tako, da se kupci razlikujejo, z njimi pa tudi avtomobili. V zadnjih letih je postalo nekako moderno, da si izdelovalci avtomobilov ob predstavitvi novega avtomobila izmislijo tudi nov avtomobilski razred. Nekateri so bolj za lase privlečeni, spet drugi so kar smiselni. BMW je leta 2009 ponudil serijo 5 še v različici Gran Turismo. Seveda, ker je bil avto precej samosvoj, so mu Nemci namenili tudi svoj razred - PAS oziroma Progressive Activity Sedan. Zapletena kratica je kar smiselna, saj Gran Turismo ali krajše GT združuje športno limuzino, križanca in športni kupe.

Da je avto namenjen dolgim potovanjem, priča tudi njegova sedežna razporeditev: zadaj je lahko klasična klop za tri potnike, kupci pa si lahko zamislijo tudi samo dva, a v tem primeru luksuzna in razkošna sedeža. Zadnja prenova oblikovno ni prinesla velikih sprememb, a nekaj jih vendarle je. Nekaterim je všeč, drugim spet ne, toda tudi BMW se poslužuje enotnega oblikovnega pristopa za vse svoje modele, zaradi česar so si končni izdelki precej podobni. Zato je treba kdaj kar dobro pogledati, za kateri model sploh gre. Tudi zato se novi GT ponaša z drugačno prednjo masko in odbijačem z novimi odprtinami za zajemanje zraka. Vidno prenovljen je tudi zadek, za katerega Nemci pravijo, da zdaj deluje daljše in bolj plosko, za 60 litrov pa je večji tudi prtljažni prostor.

Seveda so drugačne tudi luči, tako prednje kot zadnje: serijsko so na voljo ksenonski žarometi, doplačilno pa LED-žarometi, vključno z diodnimi meglenkami. V notranjosti je vidnih sprememb še manj. No, vendarle so novi merilniki, ki spremenijo svojo podobo, ko voznik izbere drugačen režim vožnje (modro za Eco Pro, klasični za Comfort in rdeči za Sport). Pohvalno se povečajo številke na merilniku, ki prikazujejo trenutno hitrost, ob odličnem projicirnem zaslonu pa hvalimo tudi stalni prikaz omejitve hitrosti. Še več novosti je skritih v drobovju avtomobila, predvsem takih, ki skrbijo za varnost, pa tudi udobje in ugodje. Tu je treba izpostaviti sistem BMW ConnectedDrive, ki med drugim zna po nareku napisati tudi SMS-sporočilo ali elektronsko pošto, ponuja spletni dostop in še marsikaj. Nikjer seveda ni zapovedano, da serije 5 GT ne smete uporabljati za vsakdanjo mestno rabo. A skoraj pet metrov dolg in več kot dve toni težak avto v mestu terja svoj davek, s skoraj dvema metroma širine bo zapleteno najti tudi parkirni prostor.

In če ga že najdete, je potem treba odpreti še vrata. BMW serije 5 GT se zato najbolje znajde na podeželskih cestah, še najbolje pa na avtocesti. V testnem avtomobilu je bil trilitrski turbodizelski šestvaljnik, ki je z dvema tonama težkim avtomobilom opravil brez težav. Jasno, pri tem ne smemo pozabiti še štirikolesnega pogona xDrive in osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Čeprav občutek vara, avto z mesta do sto kilometrov na uro pospeši v zgolj 6,2 sekunde, pospeševanje pa se ustavi pri številki 242. Ta je za naše ceste več kot previsoka, a v Nemčiji, na delih, kjer omejitve ni, BMW 5 GT brez težav navduši. Če s pospeševanjem ni težav, je potrebna večja previdnost pri zaviranju oziroma pri dinamični vožnji po ovinkasti cesti. Čeprav je bil tudi testni BMW 5 GT opremljen s skoraj vsemi varnostno-asistenčnimi sistemi, se zakonov fizike ne da ugnati. Zato prehiter prihod v ovinek prinaša več skrbi kot ugodja. Pri vsem je tako najboljša zmernost -- hitrosti, zavijanju in pospeševanju. Ob takšnih razmerah BMW 5 Gran Turismo ponuja odlično zatočišče. In pri tem sploh ni pomembno, na katerem sedežu sedite.

bese­di­lo: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 56.450 €
Cena testnega modela: 96.852 €
Moč: 190kW (258 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,2 s
Največja hitrost: 243 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,2l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.004 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 3.211 €
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.993 cm3 – največja moč 190 kW (258 KM) pri 4.000/min – največji navor 560 Nm pri 1.500–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 245/50 R 18 H (Pirelli Sottozero).
Zmogljivost: največja hitrost 243 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,2 s – poraba goriva (ECE) 7,2/5,6/6,2 l/100 km, izpust CO2 163 g/km.
Mase: prazno vozilo 2.120 kg – dovoljena skupna masa 2.665 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.004 mm – širina 1.901 mm – višina 1.559 mm – medosna razdalja 3.070 mm – prtljažnik 500–1.700 l – posoda za gorivo 70 l.
Naše meritve
T = 7 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 36 % / stanje kilometrskega števca: 1.774 km
Pospešek 0-100km: 6,9s
402m z mesta: 14,9s ( 149km/h)
Prožnost 50-90km/h: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.s
Največja hitrost: 243km/h (VIII.)
poraba na testu: 9,4 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • BMW 530d xDrive je kot ustvarjen za dolge poti, in to ne glede na vremenske razmere, saj za dinamiko poskrbi odličen motor, za dobro trakcijo štirikolesni pogon, za lahkotno vožnjo pa osemstopenjski samodejni menjalnik. Če k temu prištejemo še različne varnostno-asistenčne sisteme, mu težko sploh lahko kaj očitamo. A kot zapisano v uvodu, kupci so različni in njihove potrebe tudi. Zato naj velja, da BMW 5 GT ni za vsakogar, saj bo nekatere brezpogojno navdušil, spet druge, ki si želijo predvsem dinamike in športnosti (ki jo drugi modeli te bavarske znamke brezpogojno ponujajo), pa z velikostjo in težo ne bo povsem prepričal.

Hvalimo in grajamo
motor, zmogljivosti in poraba
štirikolesni pogon XDrive
počutje v kabini
prikaz omejitve hitrosti na merilniku hitrosti
kakovost in natančnost izdelave
okretnost
teža avtomobila
cena
cena dodatne opreme