Na elektriko skoraj tako daleč, kot obljubljajo pri BMW-ju

Na vsakih koliko kilometrov se z dizlom ustavite na črpalki? Približno tisoč? Če vestno polnite baterijo BMW-ja 530e, bodo ta ustavljanja še redkejša.

Marsikdo bo rekel, da priključni hibridi niso za vsakogar. A to ni res. Zakaj? Ker se večinoma vozijo tako kot vsak avto. Če bi nekoga z zavezanimi očmi posedli v tak avto, bi težko ugotovil, kakšna tehnika se skriva v drobovju. V celoti izkoristiti potencial priključnih hibridov? No, tega ne zmore vsakdo. Priključni hibridi zahtevajo vestno in redno polnjenje ter preudarno in pametno izrabo ponujene električne pomoči. Sicer zgolj vozimo odvečno težo električnega pogonskega sklopa.

BMW 530e je točno to, kar nekdo zahteva od priključnega hibrida v tem razredu. Ne, ne pričakujte oblike avta Jetsons, ki bi na kilometer daleč izdajala, da se pod pokrovom skriva nekaj drugačnega. Tisti resnično 'drugačni' so že pobegnili k Tesli, drugi, ki si želijo zgolj potipati tehnologijo prihodnosti, pa ne želijo kričečega neonskega napisa “jaz vozim na elektriko”.

Želijo ostati v okvirih običajne mobilnosti, a vseeno vidijo nekaj prednosti tudi v alternativnih oblikah pogona. Nekaj teh prednosti je BMW 530e ponudil že v svoji prvi izvedenki, saj je pogonski sklop sestavljen iz dvolitrskega turbobencinskega štirivaljnika in elektromotorja ustvarjal 252 'konjev' skupne moči.

Videz ne nakazuje, kakšna tehnika se skriva pod pokrovom.

Ob 9,2 kWh bateriji je tak BMW lahko zgolj na elektriko prevozil okrog 30 kilometrov, kar je bilo malce malo, da bi nekoga resnično prepričal, da se splača vsakič vtikati kabel v vtičnico. No, zdaj, v svoji drugi izdaji, je pogonski sklop ostal enak, le da so mu vgradili večjo, 12 kWh baterijo, ki je varno spravljena pod zadnjo klopjo in tako zgolj minimalno posega v prostor sicer 410-litrskega prtljažnika.

Električno avtonomijo so mu na ta način povečali na 57 kilometrov po meritvah WLTP, kar pa ni daleč od resničnih podatkov, saj je 530e na našem normnem krogu zgolj na elektriko prevozil 51 kilometrov.

Niso pa to vse izboljšave, ki pripomorejo k boljši avtonomiji. Novincu so izboljšali tudi 'možgane', ki upravljajo optimalno učinkovitostjo hibridnega sistema. Da bi namreč izboljšali učinkovitost, zna BMW proaktivno uporabljati navigacijske podatke za določanje idealnega načina delovanja. Tako zna popolnoma sam izbrati primernost pogona glede na specifikacijo poti, na vas ostane zgolj to, da s polno baterijo vnesete naslov v navigacijo.

Avto vas bo do končnega cilja pripeljal s popolnoma prazno baterijo, ob tem pa bo sam določal, kje je primerno voziti in s kakšnim pogonom.

Tudi sicer, tako kot pri zunanji obliki, BMW ni presenetil z drugačnostjo v notranjosti. Znano notranjo arhitekturo bo prepoznal vsak, ki je vajen BMW-jev. Tudi delovanju priključno hibridnega sklopa je namenjeno zgolj eno stikalo, s katerim po želji sami narekujemo, kako naj avto izrablja baterijo.

Med digitalnimi komponentami prevladujeta dva velika zaslona, in sicer osrednji 10,2-palčni ter večji, 12,3-palčni, ki je nameščen na položaj merilnikov. Poleg standardnih prikazov (ki so pri BMW-ju v primerjavi s konkurenco dokaj grafično skopi), ima 530e nekaj dodatnih elementov, ki nas oskrbujejo s podatki o električnem dosegu, stanju polnjenja ter o lokacijah javnih polnilnih postaj.

Kompromisov pri udobju ni: ogromna baterija je dovolj zmogljiva za vse porabnike.

Če se boste s takim BMW-jem vozili umirjeno, bo tudi pri vožnji komaj zaznaven skoraj 200-kilogramski prirastek teže. Bolj bo do izraza prišlo delovanje elektromotorja, ki pomaga pri pospeševanjih ter tihih in umirjenih speljevanjih. Tudi lega je nastavljena na nevtralno, zato ne pričakujte divjega odziva zadka. Bolj boste cenili udobje, ki ga ponuja mehko nastavljeno vzmetenje v kombinaciji z dolgo medosno razdaljo.

Če povzamemo: BMW 530e je avto za vsakogar, ki si želi 'okusiti' alternativne pogonske metode, a se jim ne želi podrediti. Ko zmanjka baterije, še vedno ostane dobra, klasična Petica.

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena testnega modela: 93.635 €
Cena osnovnega modela s popusti: 63.550 €
Cena testnega modela s popusti: 93.635 €
Moč: 185kW (252 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,2 s
Največja hitrost: 250 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 2,3 (NEDC)l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.237 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – vrstni – turbobencinski - gibna prostornina 1.998 cm3 – največja sistemska moč 185 kW (252 KM); največji navor 420 Nm – bencinski motor: največja moč 135 kW/184 KM pri 5.000–6.500/min; največji navor 290 pri 1.350–4.250/min – elektromotor: največja moč 83 kW/113 KM; največji navor 250 Nm.
Baterija: 9,2 kWh – čas polnjenja pri 3,7 kW 2,9 ure.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 235 km/h – pospešek od 0-100 km/h 6,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (NEDC) 2,3 l/100 km, izpust 53 g/km – poraba elektrike 13,9 kWh. 
Mase: prazno vozilo 1.845 kg – dovoljena skupna masa 2.500 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.936 mm – širina 1.868 mm – višina 1.483 mm – medosna razdalja 2.975 mm – posoda za gorivo 46 l
Prtljažnik: 410 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 3,8 l/100km
Hvalimo in grajamo
Ergonomija
Pogonska tehnika
Diskreten videz kljub napredni tehniki
Grafika digitalnih merilnikov