Kratki test: Chevrolet Cruze SW 2.0 D LTZ

13. 5. 2013
Deli

Ni skrivnost, da je Chevrolet s Cruzom dobro zadel, kaj evropski kupec pričakuje od ekonomsko privlačnega avtomobila. Za vse, ki jim je štirivratni premajhen, pa so naredili SW – Cruza z nahrbtnikom.

Vse to seveda močno poveča uporabnost avtomobila, ki mu, ko se sprehodimo okrog njega, nimamo kaj očitati. SW je lepo in z občutkom oblikovan družinski avtomobil, ki s svojimi linijami navduši. Tudi pogled od blizu razkriva, da je sestavljen dovolj natančno, da mu nimamo kaj očitati. Če ima morda kdo predsodek glede Chevroleta, mu pri Cruzu vsekakor dela krivico.

Po velikosti, v dolžino namreč meri dobre štiri metre in pol, je enakovreden konkurenci. Tudi ekonomski kriterij, ko se kupec vpraša, koliko avtomobila dobi za vsak vložen evro, mu ne povzroča preglavic. Zatakne pa se mu, ko je odločilno merilo velikost prtljažnika. S slabimi 500 litri prtljažnega prostora ob pokonci postavljenih sedežih ga vsaj del konkurence prehiti. Nič kaj boljša slika ni, ko podremo sedeže.

Prostora takrat seveda ne primanjkuje, a takemu avtomobilu bi zelo pristajalo, da se recimo naslonjala, ko jih zložimo naprej, poravnajo z dnom prtljažnika. A da ne bo pomote, prtljažnik ima tudi dve zelo pozitivni lastnosti. Rob prtljažnika je raven in dobro zaščiten, tako da vsa prtljaga, ki jo tovorimo, z lahkoto zdrsne v avtomobilov 'nahrbtnik'. V njem najdemo tudi priročne predale in odlagalna mesta, tako da se manjši predmeti ne bodo zoprno kotalili po prtljažniku med pospeševanjem in zaviranjem.

Tudi sicer je v Cruzu vedno dovolj predalčkov in odlagalnih mest za telefone, denarnico, lonček s kavo za na pot, vse je zelo domiselno in pohvalno zasnovano.

Uporabnosti v prid je tudi prostornost na sprednjih sedežih in na zadnji deljivi klopi. Za štiri odrasle potnike nikoli ne bi smelo biti težav z udobjem, nekaj manj udobja bo deležen le peti potnik, ki bo sedel na sredini zadnje klopi. Tam je težava tudi z nogami, saj je sredinska grba precej visoka. Pohvalimo pa lahko tudi višino stropa v zadnjem delu – potniki zlepa ne bodo treščili v strop.

Vsestransko uporabnost Cruze SW kaže tudi v vožnji. Je presenetljivo lahkotno vodljiv in ob zmerni vožnji daje dober občutek. Tudi ovinki na podeželskih cestah mu ne povzročajo preglavic, zaplete pa se, kadar je cesta luknjasta ali polna grbin. Za odtenek več udobja bi mu prišlo prav. Na avtocesti in med vožnjo pri večjih hitrostih lahko pohvalimo spodobno zvočno izoliranost kabine, tako da se lahko potniki povsem sproščeno, brez obremenjevanja glasilk, pogovarjajo med seboj, enako velja za poslušanje glasbe iz za ta razred zelo dobrega avdiosistema.

Če ne bi bili gumbi in vse, kar spada zraven za upravljanje vse podatkovne opreme (potovalni računalnik), nekoliko zahtevni za privajanje, bi si Cruze z najvišjo stopnjo opreme zaslužil lepo petico. Sploh če pomislimo, da gre za ekonomski razred avtomobila, in ne za luksuzni kombi, oprema in dizajn notranjosti človeka nehote zavedeta, da za volanom pomisli, ali res sedi v avtomobilu, ki ga iz salona odpelje za dobrih 20 tisočakov, ali je morda v avtomobilu, ki je, no ja, za skoraj polovico dražji.

Ob vsem tem moramo omeniti še dober šeststopenjski menjalnik. Od njega ne pričakujte športnega značaja, a pri zmerni in na trenutke rahlo dinamični vožnji se bo vedno dobro znašel. Motor, ki je ob opremi in videzu zagotovo tretji močni steber, na katerem sloni prepričljivost Cruza, je živahen, z veliko navora in razumno žejo. Brez obremenjevanja s porabo in ob upoštevanju omejitev hitrosti se bo poraba gibala med šest in pol ter in sedmimi litri. Nekoliko bolj dinamična vožnja pa hitro pokvari do denarnice dokaj prijazno povprečje.

A čeprav obstajajo avtomobili, ki ob podobnih merah in zmogljivostih porabijo manj, je z vsem, kar ponudi (in tega res ni malo), in zanimivo ceno Cruze SW avtomobil, v katerem ekonomija in uporabnost vozita bok ob boku. Ob naj­zmogljivejšem motorju in najvišji stopnji opreme tvori lep paket, ki mu do popolnosti manjka nekaj več udobja in tehnike, ki pripomore k voznosti. A s tem morda že premočno silimo v drug cenovni segment.

Besedilo: Slavko Petrovčič

Osnovni podatki
Prodaja: Chevrolet Central and Eastern Europe LLC
Cena osnovnega modela: 23.399 €
Cena testnega modela: 23.849 €
Pospešek (0-100 km/h): 9,1 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 3.800/min – največji navor 360 Nm pri 1.750–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/50 R 17 H (Kumho I´zen kw23).
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,8 s – poraba goriva (ECE) 6,1/4,1/4,8 l/100 km, izpust CO2 126 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.520 kg – dovoljena skupna masa 2.030 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.681 mm – širina 1.797 mm – višina 1.521 mm – medosna razdalja 2.685 mm –prtljažnik 500–1.478 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 5 °C / p = 1.091 mbar / rel. vl. = 60 % / stanje kilometrskega števca: 11.478 km
Pospešek 0-100km: 9,1s
402m z mesta: 16,7s ( 138km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,3/12,0s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 9,9/13,9s (V./VI.)
Največja hitrost: 210km/h (VI.)
poraba na testu: 7,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,2m
AM meja: 40m
Ocena
  • Lep, bogato opremljen, a ne največji, ko izmerimo prtljažnik. Vsekakor je avtomobil zelo uporaben in všečen. Motor in menjalnik sta dobra, poraba spodobno zmerna, a vse to hkrati ne izstopa iz povprečja. Vsekakor pomeni veliko dobrega avtomobila za dober denar, ki sicer v ničemer izjemno ne izstopa kot tudi ne razočara.

Hvalimo in grajamo
všečna in moderna oblika
uporabnost
bogata oprema
gospodarnost
pogrešamo večji prtljažnik z ravnim dnom ob zloženi zadnji klopi
voznost in udobje po slabem vozišču in ko postane tempo vožnje dinamičen