Nič več sramežljiv

18. 9. 2020 | Jure Šujica
Deli

Če je prva generacija Dusterja ciljala (zgolj) na uporabnost, druga želi ponuditi še nekaj sloga, nekaj tistega, kar imajo tudi precej dražji konkurenti.

Spominjam se časov pred desetletjem in pol, ko se je Dacia po zaslugi Renaulta pojavila na slovenskem trgu in nagovorila nekoliko manj zahtevne kupce. V času blaginje so jo nekateri gledali postrani, Romuni pa se na to niso kaj dosti ozirali, ampak so le pridno delali in naposled javnost presenetili s prvim, tudi na pogled všečnim terencem Dusterjem. Ta je pred dvema letoma na trg zapeljal v povsem prenovljeni podobi in dokazal, da kljub poreklu ne velja za cenen avtomobil.

Spomnim se novinarskih začetkov, ko mi je nekdanji sodelavec Matevž dejal, da bom avtomobilska testiranja najverjetneje začel s kakšno Dacio, nato pridejo na vrsto 'boljši' avtomobili. A testni Duster je bil drugačen. Boljši. Oznaka Adventure, ki so jo namenili najbolje opremljenemu Dusterju, namreč predstavlja vrh ponudbe, in to rad pokaže že na zunaj.

Podvozje je predvsem udobno in učinkovito, dolg hod podvozja povsem izkoriščen.

Še več, z zajetnimi nosilci za prevoz prtljage na strehi, aluminijastimi in plastičnimi pragovi ter zaščitnimi dodatki v kombinaciji z živo oranžno barvo deluje celo nekoliko nastopaško – a ne preveč! S strešnim kovčkom, ki je del paketa, je namreč videti kot pravi prijatelj za avanture po brezpotjih.

Za te pa je tudi dobro pripravljen. Čeprav mu poudarjeni stranski pragovi – ki so mi pri zlaganju potapljaške opreme in opreme za kampiraje v strešni kovček prišli še kako prav, kot stopnica – odvzamejo nekaj milimetrov višine, pa se blatnih brezpotij, makadama in grbin, ki se jih z običajnim avtomobilom ne bi lotil, Duster ne ustraši.

Nasprotno, štirikolesni pogon svoje delo opravlja odlično, terenski vožnji pa je prilagojen tudi menjalnik. Ta namreč ponuja izredno kratko prvo prestavo, s katero so učinkovito nadomestili odsotnost reduktorja in pomanjkanje navora pri nižjih motornih vrtljajih, zaradi česar je med mestno vožnjo skorajda nisem uporabljal.

Kljub temu so prestavna razmerja odmerjena dovolj dobro, da se (v nižjih obratih nekoliko anemičen) motor v najvišji prestavi tudi na avtocesti ne napreza preveč. Pri premagovanju ovir – ali pa tudi na ozkih parkirnih mestih – sem bil Dacii hvaležen za vgradnjo kar štirih kamer, med katerimi je mogoče preklapljati kadarkoli.

Armaturna plošča je delno povzeta po Renaultovem Cliu; preprost, a uporaben info-zabavni sistem ponuja enega najbolj dovršenih sistemov glasovnega vodenja navigacijske naprave v slovenskem jeziku na našem trgu.

Kot ustrezno nastavljeno se je pokazalo vzmetenje vozila. Ne spada med najčvrstejše na trgu, kar pomeni, da bo hitra vožnja skozi zavoje v najboljšem primeru vsaj neudobna. Ob normalni vožnji teh težav ni, kakor tudi ne med terensko vožnjo. Strah pred zibanjem kot na trajektu med Krkom in Cresom v slabem vremenu je torej odveč, še vedno pa uspešno blaži neravnine na slabem makadamu, med vožnjo prek korenin in na cestnih neravninah.

Iz tehničnega vidika lahko tako menjalniku zamerim le dve stvari. Še najbolj moteč je tako nenatančen izbirnik prestav, saj se mi je večkrat zgodilo, da sem ga namesto v drugo potisnil v četrto prestavo - sila neprijetno še posebej med pospeševanjem. Poleg tega bodo posamezniki z ostrejšim sluhom hitro opazili glasno delovanje oziroma 'žvižganje' menjalnika.

Motor na drugi strani deluje dovolj tiho, čeprav gre za bencinski štirivaljnik, pa je njegova poraba v mejah normale – tudi na relacijski vožnji in z omenjenim strešnim kovčkom je mogoče doseči porabo dobrih sedmih litrov. Ni malo za nekoga, ki letno naredi veliko kilometrov. Seveda pa vsak sam najbolje ve, kakšne so njegove želje in potrebe.

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 20.500 €
Cena osnovnega modela s popusti: 19.190 €
Cena testnega modela s popusti: 20.500 €
Moč: 96kW (130 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,1 s
Največja hitrost: 188 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,4l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 472 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.100 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.333 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.000/min – največji navor 240 Nm pri 1.600/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,4 l/100 km, izpust CO2 145 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.331 kg – dovoljena skupna masa 1.845 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.341 mm – širina 1.804 mm – višina 1.682 mm – medosna razdalja 2.676 mm – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 467–1.614 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 5,3 l/100km
Ocena
  • Duster v svoji najbolj dovršeni podobi ponuja udobno vožnjo, privlačen videz in pa vsakodnevno uporabnost tudi za bolj zahtevne voznike. Zanimiva izbira v primeru, da prefinjenost ni visoko na listi prioritet.

Hvalimo in grajamo
Preprost, a uporaben info-zabavni sistem
Motor in prestavna razmerja 
Glasen in nenatančen menjalnik
Utesnjenost v prvi vrsti