Rekorder z zmogljivim motorjem

26. 3. 2020 | Tomaž Porekar
Deli

Duster je že skoraj sinonim za avtomobil, ki ima primerno opremo za vse tisto, kar takšne vrste avtomobil potrebuje – štirikolesni pogon. Zdaj pa je dobil še zmogljiv bencinski motor.

O tem, da so pri Dacii z Dusterjem iznašli zares sprejemljiv model, ki prepriča, govori tudi naslednji podatek – čeprav je v drugi generaciji na voljo šele leto dni, so jih izdelali že pol milijona. Duster si je pridobil primeren ugled pri kupcih. Osnova je seveda primerna cena, z uporabo preizkušenih rešitev iz zveze med Renaultom in Nissanom pa so ga tudi opremili tako, da je odlično uporaben za vožnjo v zahtevnih razmerah. Za to ima štirikolesni pogon, ki se zdi učinkovit in primeren za vsestransko uporabo.

Z gumbom na sredinski konzoli izbiramo med prednjim pogonom, primernim za vsakdanjo uporabo po običajnih cestah, dve dodatni izbiri pa sta samodejni štirikolesni ali pa tak z zaporo prenosa med prednjimi in zadnjimi kolesi. Tako z Dusterjem dobimo avtomobil, s katerim lahko naskočimo skorajda vsako še tako zdrsljivo cesto ali kolovoz, marsikdo z izkušnjami pa se tudi terenske vožnje ne bo ustrašil.

Dacia je lani v ponudbo dodala opremski paket TechRoad. Z njim označujejo tehnološke dodatke (radar, ki skrbi za pomoč pri ustavljanju v sili, in tudi za samodejni prilagodljivi tempomat, pomoč za nadzor mrtvih kotov, kamero za vzvratno vožnjo z dodatkom za polni nadzor okoli avtomobila pa tudi multimedijski sistem za povezljivost s pametnimi telefonu prek Android Auta ali CarPlaya).

Naš testni avtomobil je imel tudi dodatek, ki ga kupec lahko za doplačilo dobi pri tej opremi: kartico za prostoročno odklepanje in zaklepanje avtomobila. Prav slednja se je izkazala za zelo uporabno in zares omogoča to, kar obljublja, torej vstop v avtomobil s ključem v žepu. Takšnega dodatka v marsikaterem dražjem avtomobilu ni mogoče dobiti za kakršnokoli doplačilo, pri Dacii pa zanj zaračunajo zgolj 230 evrov! Nekaj manj prepričljiva je parkirna pomoč z vzvratno kamero. Pogled na sredinski zaslon, na katerem dobimo sliko z vzvratne kamere, je pregleden zgolj podnevi, za pregledno nočno sliko pa je najbrž premalo svetlobe iz Dusterjeve vzvratne luči.

Največje presenečenje tega novega Dusterja je pod motornim pokrovom. Tam je namreč nameščen nov 1,3-litrski motor, rezultat povezave med Renaultom in Daimlerjem. Ta motor zdaj poznamo že iz kar nekaj drugih modelov Renaulta in Nissana, a je pri Dusterju prvič močnejši s 150 'konji' (110 kilovati) nameščen skupaj z ročnim menjalnikom (v drugih modelih z dvosklopčnim samodejnim). Dusterju doda poskočnost in poveča končno hitrost.

Tokrat tudi prvič ne moremo nergati, da prestavna ročica ni primerno natančna in pretikanje v pravo prestavno razmerje je dovolj zanesljivo in lahkotno. Ob primerni moči je novi motor tudi zadovoljivo skromen pri porabi, sploh pri nežnem pritiskanju na plin. Temu primerna je bila poraba 6,7 litra na 100 kilometrov na našem testnem krogu, kar je bilo celo precej manj od tiste, ki jo predvidevajo tovarniški podatki za uradno normno porabo!

Duster se je izkazal tudi z dokaj solidnim voznim udobjem, tako da je bil v vsem pravzaprav kar veliko pozitivno presenečenje. A to, da je Duster postal upoštevanja vreden avtomobil, ve že veliko kupcev. O tem seveda pričajo že na začetku navedene prodajne številke …

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 21.330 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 20.090 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 21.330 EUR €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,2 s s
Največja hitrost: 195 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,4–7,6 l/100 kl/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 525 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.122 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 130 kW (177 KM) pri 3.750/min – največji navor 400 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (NEDC) 7,4–7,6 l/100 km, izpust CO2 167–173
Mase: prazno vozilo 1.331 kg – dovoljena skupna masa 1.845 kg.
Zunanje mere: 4.341 mm – širina 1.804 mm – višina 1.693 mm – medosna razdalja 2.674 mm – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 445 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 6,7 l l/100km
Hvalimo in grajamo
motor in pogon
oprema
slaba zvočna izolacija
kamera/zaslon za vzvratno parkiranje uporabna le podnevi