Kratek test: Ford Mondeo Titanium Hibrid Karavan

6. 12. 2019
Deli

Fordov za zdaj edini hibridni model je Mondeo. Pred kratkim so ga prenovili in limuzini dodali še karavansko različico.

Pravzaprav je tudi jasno, zakaj hibridni pogon deluje v Mondeu. Zanj so se pri Fordu odločili na drugi strani Atlantika, kjer so hibridno tehnologijo že pred časom pripravili za nekaj modelov, tudi v Mondeovem 'bratu' Fusionu. Za velike evropske trge je bržda pomembna dopolnitev, saj hibridni Mondeo z zelo nizko vsebnostjo CO2 v izpuhu omogoča prihranke plačila dohodnine pri uporabnikih službenih avtomobilov.

Dvolitrski bencinski Fordov motor so dopolnili in ga preuredili za delovanje v Atkinsonovem ciklu (kar v primerjavi z Ottovim omogoča boljši izkoristek pri izgorevanju). Hibridna tehnika je zasnovana po Toyotinem receptu iz Priusa, torej za združevanje pogona bencinskega in elektromotorja ter generatorja skrbi planetno gonilo. Ogromna izboklina pod dnom prtljažnika pri karavanu nam takoj nakaže, kje je nameščena večja baterija za sprotno spravilo elektrike. Hibridni pogon seveda omogoča le hranjenje tistega dela viška pogonske energije, ki ga ustvarimo med vožnjo in ga nato ob zmanjševanju hitrosti lahko 'črpamo' v baterijo.

Toliko torej o tehničnem stanju vozila. Zunanjost je takšna, kot pri drugih različicah, kupec pa se lahko odloča med dvema ravnema različicama opreme, Titanium in Vignale. Naš primerek, ki smo ga preizkušali, je imel manj bogato opremo (za katerega je ob nakupu treba računati na nekaj manj kot 30.000 evrov). Ne verjamem, da je veliko kupcev, ki bi se podpisali kar pod zgolj 'osnovni' hibrid, za bolj uporabno okolje pa poskrbijo različni opremski paketi. Naš Mondeo je imel tri dodatne pakete – poslovni paket 3, paket udobje 2 in tehnološki paket 2 ter še kovinski lošč, sistem šob za pranje žarometov, dodatno zatemnjena stekla in večja kolesa, tako da se je cena dvignila na okroglih 40 tisoč evrov, kupec pa dobi dva tisočaka popusta.

Mondeo hibrid tako nikakor ni avto, ki bi na prvi pogled prepričal s ceno. A njegove siceršnje značilnosti (pogon in povprečna poraba goriva) lahko vztrajnega iskalca nizkih stroškov vendarle pritegneta, sploh če se drugače loti izbire omenjenih paketov, ki avtomobilu za tretjino dvignejo ceno. Za tehnološki paket 2 z dinamičnimi žarometi z LED tehnologijo, električnimi dvižnimi prtljažnimi vrati in opozorilnikom za vozila v mrtvem kotu pri nakupu ni pomislekov, marsikdo pa bi se lahko odpovedal paketu udobje 2, ki vsebuje delno z usnjem prevlečene sedeže ter ogrevanje sedežev in volanskega obroča ter električno na vse strani nastavljive prednje sedeže. Podobno je s poslovnim paketom 3, ko v Monedo namestijo še navigacijski sistem, aktivno pomoč pri parkiranju, radarski tempomat in vzvratno kamero. Oba paketa avtomobil podražita za več kot 5.700 evrov.

Hibridni Mondeo poskrbi, da v kratkem spremenimo pristop k vožnji. Če tega ne bomo zmogli, potem nismo pravi naslovnik zanj! Zadovoljni smo lahko z udobjem in razkošjem prostora za potnike ter s pogonom, ki se zgledno odziva na voznikove želje s pritiskanjem na plinsko stopalko, medtem ko za prestave poskrbi samodejni menjalnik. Manj bodo zadovoljni tisti, ki se hočejo voziti hitro in bolj dinamično, saj so pogonske zmogljivosti prirejene hibridu in znižanju povprečne porabe goriva. Tudi Mondeo ima ob hitrem pospeševanju neprijetno glasen motor.

Popolno nasprotje je zložna vožnja. Tedaj motorja skoraj ne slišimo, izmenjava delovanja električnega in bencinskega motorja pa je povsem neopazna. Čeprav se odlično drži ceste, se za vozilo zdi idealna vožnja po mestih in primestjih, pri čemer smo opazili, da je skoraj polovica vožnje potekala z uporabo rekuperirane električne energije. Najmanj mu ustreza vožnja po avtocestah. S povprečjem na našem normnem krogu 4,9 litra na 100 km in siceršnjo porabo na testu 5,7 litra goriva se je hibridni Mondeo glede varčnosti dobro izkazal.

Ford z njim res lahko nekaj ponudi tudi bolj varčnim in obzirnim do okolja. A hibridni Mondeo je tudi dokaz, da vsa tehnologija cenovno ni in ne more biti najbolj ugodna. Toda Ford jo ponuja, je torej treba prepričati kupce?

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 29.120 EUR €
Cena testnega modela: 40.100 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 38.100 EUR €
Moč: 172kW (234 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,4 s s
Največja hitrost: 187 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,0l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 498 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.206 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.999 cm3 – največja moč 137 kW (187 KM) pri 6.000/min – največji navor 173 Nm pri 4.000/min. Elektromotor: največja moč 88 kW– največji navor 163 Nm.
Baterija: NiMH, 1,4 kWh
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi –menjalnik eCVT – gume 235/50 R 17 H (Continental Sport Contact 5).
Zmogljivost: največja hitrost 187 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – največja hitrost električno n.p. – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,0 l/100 km, izpust CO2 113 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.641 kg – dovoljena skupna masa 2.260 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.869 mm – širina 1.852 mm – višina 1.501 mm – medosna razdalja 2.850 mm
Notranje mere: Posoda za gorivo: 49 l
Prtljažnik: prtljažnik 730–1.605 l
Naše meritve
T = 27 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.147 km
Pospešek 0-100km: 10,0s
402m z mesta: 15,7s ( 137km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 4,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 35,7m
AM meja: 40,0m
Trušč pri 90km/h 57 dbdB
Ocena
  • S hibridnim Mondeom bodo zadovoljni tisti, ki hočejo poskrbeti za svojo 'zeleno zavest', torej manjše onesnaževanje okolja, zlasti če iščejo udoben prevoz. 

Hvalimo in grajamo
info-zabavni sistem in povezljivost
prostornost za potnike
poraba goriva
udobje
vtis kakovosti v kabini
motorni hrup pri hitrem pospeševanju
manjši prtljažnik