Kratki test: Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi (85 kW) Titanium

Tako bi mu namreč dali ime mi, če bi nam Ford za kak dan zaupal strategijo poslovanja.

Po vseh proporcih bi se vrinil ravno med Forda C-Maxa in S-Maxa. Toda ali je še zmeraj zaznati sorodstvene vezi z dostavniškim Transitom Connect? Težko. Tistega znamenitega hrupa izpod zadnjih koles ni slišati, vibracij skoraj ni in tudi grobih zaključkov pri izdelavi ni videti. Res pa je, da mu primanjkuje prefinjenosti pri detajlih, ki jih lahko opazimo pri sorodnikih C-Maxu in S-Maxu.

V T-Maxu, oprostite, Turneu Connect, se sedi višje in tudi velike steklene površine nam dajejo občutek dobrega nadzora nad vozilom. Volanski obroč je prijetno pokončen (po višini in globini nastavljiv), sedež je prijazne oblike in trdote, le pri vzdolžnem pomiku zmanjka nekoliko centimetrov za visokorasle, kar je nerazumljivo za avtomobil tolikšnih zunanjih in notranjih mer. Zaradi majhnega rajdnega kroga in lahkotno vrtljivega volanskega obroča, podprtega z električnim servom, je avtomobil prijeten za vožnjo v mestu. Tudi ročica šeststopenjskega menjalnika je dovolj natančna in lepo pri roki, in če niste bolj športne sorte, vas lahko zadovolji tudi takšen motor. 1,6-litrski turbodizel s 85 kilovati je popolnoma primeren, ne pričakujte pa, da boste kraljevali na prehitevalnih pasovih. Aerodinamika je neizprosna in velika čelna površina Turnea je razlog, da ima motor precej dela pri večjih hitrostih, kar se posledično pozna pri porabi.

Kot vselej velja pohvaliti dostop do zadnje klopi skozi drsna vrata. Lastniki avtomobilov z drsnimi vrati bodo že vedeli, zakaj vsakič pohvalimo uporabnost takih vrat. Le zapiranje zahteva nekoliko več truda pri začetnem potisku. Različnih predalov je v kabini precej, že kar dostavniško velik pa je prtljažnik. Njegovo dno je obloženo s sintetično tkanino, zaradi česar predmeti v njem med normalno vožnjo mirujejo, manjka pa mu nekaj trikov, kako pripeti manjše kose prtljage. Vrata prtljažnika se odpirajo le do višine strehe, zato je treba paziti na glavo, ko hodimo okrog avtomobila. Tudi zapiranje vrat ni najlažje opravilo, saj so ta težka.

Cena? Šibkejšega dizelskega Turnea Connect z vstopno opremo Ambiente boste dobili po akcijski ceni za dobrih 19 evrskih tisočakov. Če želite močnejši dizel s šeststopenjskim menjalnikom, boste morali poseči po stopničko višji opremi Trend. Ta zajema skoraj vse, kar potrebujete, vključno z ogrevanimi električnimi ogledali, klimatsko napravo in sistemom bluetooth. Testni Titanium pa nas je razvajal še z velikim strešnim oknom, dvopodročno samodejno klimatsko napravo in tempomatom, zaradi česar se je njegova cena dvignila na slabih 24 tisočakov.

Besedilo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.430 €
Cena testnega modela: 24.420 €
Pospešek (0-100 km/h): 12,4 s
Največja hitrost: 160 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 3.600/min – največji navor 270 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 17 V (Continental ContiPremiumContact).
Zmogljivost: največja hitrost 165 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,8 s – poraba goriva (ECE) 5,6/4,6/4,9 l/100 km, izpust CO2 130 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.500 kg – dovoljena skupna masa 2.055 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.420 mm – širina 1.840 mm – višina 1.860 mm – medosna razdalja 2.660 mm –prtljažnik 1.029–2.410 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 19 °C / p = 1.010 mbar / rel. vl. = 58 % / stanje kilometrskega števca: 3.032 km
Pospešek 0-100km: 12,4s
402m z mesta: 18,4s ( 120km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,7/24,2s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 14,2/19,8s (V./VI.)
Največja hitrost: 160km/h (VI.)
poraba na testu: 6,5 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,5m
AM meja: 40m
Ocena
  • Kakovost predelave avtomobila, ki v osnovi služi potrebam dostavljanja, v družinski avtomobil, je dosegla raven, ko takega Turnea Connect z lahkoto postavimo ob bok C-Maxu in S-Maxu.

Hvalimo in grajamo
prostornost
množica predalov
uporabnost drsnih vrat
kakovost izdelave
vzdolžni pomik voznikovega sedeža
težka prtljažna vrata