Klasična limuzina

Mazda 6 je bila lani stara že šest let, kar pomeni, da je prišel čas za modelno prenovo. A namesto korenite prenove je prišla zgolj osvežitev, ki jo je uskladila z drugimi sodobnejšimi predstavniki te japonske znamke.

In sploh v klasični limuzinski obliki, ki smo jo nazadnje preizkusili, je obdržala tudi vse atribute, ki jih bodo cenili tisti, ki so jim avtomobili s takšno zasnovo všeč: nizko sedenje, prostornost in solidna oprema, čeprav ta ni ravno v koraku s trenutnimi pričakovanji tistih, ki prisegajo na absolutno sodobnost.

Kot se spodobi za pravkar posodobljeni avtomobil, je Mazda 6 dobila digitalizirane elemente na armaturni plošči, ki pa so omejeni zgolj na prikaz pomembnih elementov vožnje ob merilniku hitrosti, in na razmeroma majhen osempalčni zaslon na armaturni plošči, ki med vožnjo izgubi občutljivost za dotik, voznik pa lahko ukaze vanj vnaša le prek regulatorja na osrednji konzoli. Na prvi pogled se takšno upravljanje morda zdi nerodno, a se nazadnje izkaže za povsem intuitivno in celo bolj varno od vnosa prek zaslona.

Limuzinska Mazda 6 tako kot šest let doslej še vedno ostaja daljša od kombija, čeprav se seveda ne more meriti z njegovo praktičnostjo. To velja tudi za preglednost, ki predvsem v smeri proti zadku voznika naredi odvisnega od vzvratne kamere in tipal. Testna Mazda 6 je imela najvišjo stopnjo opreme Takumi Plus, kar je, poleg vsestranske električne nastavljivosti sedežev in pripomočkov za pomoč vozniku, kakršni so tudi učinkoviti samodejni žarometi, nežen sistem za preprečevanje menjave voznega pasu in podobno, med drugim pomenilo tudi to, da je bila notranjost urejena v mehki rjavi tkanini z zelo prijetnim toplim otipom. Mazda je z lansko osvežitvijo izboljšala tudi zvočno izolacijo svoje največje evropske limuzine, ki pride do izraza predvsem v kombinaciji z dizelskimi motorji.

Tokrat je to bil najmočnejši turbodizelski motor, ki je svojo moč 184 'konjev' prek samodejnega menjalnika zgledno in brez zamud prenašal na prednji kolesi, kot se za Mazdo spodobi, pa je z močjo in maso velike limuzinske karoserije primerno opravilo tudi podvozje. Omenimo še porabo, ki se je na krogu ustavila pri ugodnih 5,8 litra na 100 kilometrov, tudi v vsakdanjih razmerah pa ni bila dosti večja.

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 38.600 €
Cena osnovnega modela s popusti: 35.790 €
Cena testnega modela s popusti: 38.600 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.657 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.191 cm3 – največja moč 135 kW (184 KM) pri 4.000/min – največji navor 445 Nm pri 2.000/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/45 R 19 W (Bridgestone Potenza T005A)
Zmogljivost: največja hitrost 220 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,0 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,1 l/100 km, izpust CO2 133 g/km
Mase: prazno vozilo 1.703 kg – dovoljena skupna masa 2.200 kg
Zunanje mere: dolžina 4.870 mm – širina 1.840 mm – višina 1.450 mm – medosna razdalja 2.830 mm – posoda za gorivo 62,2 l
Prtljažnik: 480 l
Naše meritve
T = 14 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 5.757 km
Pospešek 0-100km: 8,4s
402m z mesta: 16,1s ( 142km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Ocena
  • Mazda6 je lani morda doživela le manjšo prenovo, ki pa ji je prinesla toliko izboljšav, da se sveža lahko suvereno odpelje v tretji krog

Hvalimo in grajamo
prostornost in udobje
učinkoviti pripomočki za pomoč vozniku
motor in menjalnik
poraba goriva
podvozje
infozabavni sistem
odvisnost od tipal zaradi nepreglednosti