Kratki test: Mazda6 Sport Combi CD129 Takumi

Pri nakupu nekaterih avtomobilov igrajo glavno vlogo čustva, pri nakupu drugih pa je potreben dober premislek. Mazda6 v takšni izvedbi spada med druge.

Mazda6 počasi prihaja v stara leta, navezujoč se seveda na neke avtomobilske standarde. V svoji zadnji generaciji pred novim modelom poskuša privabljati kupce z novimi paketi opreme in osveženim videzom.

Mimoidoči seveda ne pokažejo navdušenja nad njenim videzom, čeprav na podlagi širšega mnenja ugotovimo, da je še vedno eden lepših kombijev na trgu. Dovolj, da ohrani dosedanje lastnike pri tej blagovni znamki, če že ne kaj drugega.

Mazda6 še vedno prepričuje kupce s svojo zanesljivostjo in kakovostjo, čeprav se pri znamki vse bolj trudijo izstopati iz sivine, ki smo je vajeni. Zato se tudi pri Mazdi trudijo, da vsakemu modelu nadenejo 'družinski obraz'.

Notranjost, kot smo pri Mazdi vajeni, ne razočara. Sicer ni oblikovalski presežek, vidi pa se, da so snovalci razumno postavljali elemente ter da so izbrali dobre materiale, lepo zasnovali spoje in dali ambientu enoten videz.

Seveda k temu pripomore izbrana oprema Takumi, ki je precej bogata. Zunanjo podobo lepo zaokrožujejo 17-palčna platišča in zatemnjena zadnja stekla. Delno usnjeno oblazinjenje je odličen kompromis med udobjem in vzdrževanjem notranjosti. Za toplo zadnjico v mrzlih dneh skrbi gretje prednjih sedežev, pred hudobnimi cvetličnimi koriti pa vas opozarjajo parkirna tipala spredaj in zadaj. Slabša stran opreme Takumi pa je zagotovo navigacijski sistem, ki vam bo načel precej živcev, preden boste zadevo obvladali toliko, da boste med vožnjo z lahkoto brskali po izbirnikih.

Oznaka CD129 pomeni prav toliko 'konjev'. Kljub tej ne prav vrhunski moči na papirju Mazda6 ni podhranjen avtomobil. Brez težav boste sledili in tudi prehitevali tok prometa, razveseli pa dejstvo, da motor vleče že od 1.500 vrtljajev. Prožnost tako ne trpi in tudi pri višjih vrtljajih ne pojenja naglo. Motorju težko kaj zamerimo, bolj pa njegovi zvočni izolaciji. V mrzlih jutrih lahko kar lepo zaropota in tudi v višjih vrtljajih je hrupa v potniški kabini preveč. Kot smo vajeni, je v Mazdi6 ročni šeststopenjski menjalnik precej trd in potrebuje odločno roko, je pa zaradi tega bolj natančen. Nekaj težav boste imeli z upiranjem pri pretikanju v vzvratno prestavo.

Podvozje je motorju več kot kos. Posamično obešena kolesa skrbijo za dobro blaženje in skoraj nevtralno lego na cesti. Nekaj trdote prispevajo nizkopresečne gume na 17-palčnih platiščih iz opreme Takumi.

Prostornost je velik argument za nakup Mazde6. Kot nam je znano že od prej, je avtomobil opremljen z ogromnim prtljažnikom, ki ima že v osnovi dovolj prostora za veliko družino. Če k temu dodamo še deljivo zadnjo klop, ki jo pri prevažanju daljših predmetov z lahkoto podremo, nam taka Mazda poteši vse želje po prostornosti.

Torej: z Mazdo6 si ne boste izpolnili mladostniških sanj ali potešili krize srednjih let, boste pa dobili korektnega, zanesljivega sopotnika za dolga leta. Veliko opreme v izbrani akcijski opremi Takumi pa je le dodaten plus. Če želite nekoliko več prepoznavnosti, pa le počakajte na novo šestico z bolj izrazitim 'obrazom'.

 

Besedilo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: MMS d.o.o.
Cena osnovnega modela: 28.290 €
Cena testnega modela: 28.840 €
Pospešek (0-100 km/h): 10,7 s
Največja hitrost: 193 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.183 cm3 – največja moč 95 kW (129 KM) pri 3.500/min – največji navor 340 Nm pri 1.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/50 R 17 V (Continental ContiPremiumContact3).
Zmogljivost: največja hitrost 193 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – poraba goriva (ECE) 6,6/4,4/5,2 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.565 kg – dovoljena skupna masa 2.135 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.785 mm – širina 1.795 mm – višina 1.490 mm – prtljažnik 519–1.751 l – posoda za gorivo 64 l.
Naše meritve
T = 11 °C / p = 999 mbar / rel. vl. = 59 % / Stanje kilometrskega števca: 2.446 km
Pospešek 0-100km: 10,7s
402m z mesta: 17,8s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,3/10,7s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,4/14,0s (V./VI.)
Največja hitrost: 193km/h (VI.)
poraba na testu: 6,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Zelo korekten avtomobil, ki prav zaradi tega izstopa iz povprečja. Če iščete predvsem zanesljivega in prostornega spremljevalca, je Mazda6 odlična izbira.

Hvalimo in grajamo
prostornost
kakovost izdelave
oprema
motorne zmogljivosti
zvočna izolacija
trdota pretikanja menjalnika
upravljanje navigacijskega sistema