Kratki test: Nissan Note 1.5 dCi Acenta Look

1. 5. 2014 | Aljoša Mrak
Deli

Nissanovi strategi pri predstavitvi novih modelov večkrat ustrelijo mimo. Tokrat pa so, kako olimpijsko, zadeli za medaljo.

Se spomnite Nissanovega modela Tiida? Ne vznemirjajte se, če se ga ne, tudi mi ga poskušamo čim prej pozabiti. Skupaj z neizrazito novo Micro ni pritegnil pogledov, zato tudi kupcev ni. Če pa po drugi strani pogledamo Qashqaia ali model GT-R (Nismo), vidimo, da tudi nissanovci znajo in zmorejo. Le srečno roko morajo imeti.

Sreče očitno ni manjkalo pri novem Notu. Ta je zadetek v polno, saj privablja poglede mladine, zadovoljuje družine in se ne otepa pozornosti sivolase populacije. Mlade (po duši) izziva z ostrimi potezami, predvsem svetil, saj prednja žarometa samozavestno obkrožata veliko masko, zadnje luči pa imajo dinamičnosti v prid celo nekaj lukenj. Družine bodo najbolj vesele osrednjega zaslona z zabavno in informativno vsebino, še bolj pa vzdolžno pomične zadnje klopi (16 centimetrov!).

Na žalost se klop ne razdeli v razmerju tretjina – dve tretjini, vendar omogoča nestresno pomikanje in s tem prilagajanje potniškega in tovornega dela tako iz kabine kot prek ročice v prtljažniku. Če ob tem omenimo še poličko, ki prtljažnik razdeli na dva dela, je prilagodljivost res prvi adut tega avtomobila. Še en plus je klasično nadomestno kolo manjše velikosti, če me razumete ...

Sivolasi bodo veseli, da ima Note ogromne gumbe in pregledne merilnike instrumentne plošče, čeprav se zdi, da so oblikovalci pozabili na obliko gumbov levo od volanskega obroča in na vratih. Nekako ne spadajo k tistim, ki kraljujejo na velikem in okroglem sklopu upravljalnih stikal in gumbov za uravnavanje temperature (prezračevanja) ter tistih na volanskem obroču. Dedki in babice bodo zadovoljni tudi s prostornostjo, saj bodo vnuki le stežka umazali naslone prednjih sedežev z blatnimi čevlji, ker je prostora res veliko. Bravo, nissanovci, dobro delo, sploh če upoštevamo, da je novi Note enako dolg in ima enako medosno razdaljo (2,6 metra) kot predhodnik.

Seveda pa ne bi bili avtomagazinovci, če ne bi zavihali nosu nad pomanjkljivostmi. Prva je razmeroma majhen zaslon navigacije, ki je vsaj v sončnem vremenu težje berljiv, potem je tu volanski obroč, ki ni vzdolžno pomičen, pa razmeroma malo odlagalnih površin (ne upoštevajoč zaprtega predala pred sovoznikom) ... Kaj pa mehanika?

Turbodizelski motor 1.5 dCi s 66 kilovati se je kljub zgolj petim stopnjam prenosa menjalnika zelo izkazal na našem normnem krogu, saj smo z uporabo programa ECO (ki z všečno zeleno obarvanostjo nad merilniki in namigi o delovanju 'pametne' stopalke za plin pomaga vozniku do varčnejše vožnje) okoli šestlitrsko porabo zlahka sklatili na 4,3 litra. Celo več: prestavna razmerja so tako dobro izračunana, da se je peta prestava pri avtocestni hitrostni omejitvi približala številki 2.500 na merilniku motornih vrtljajev, zato hrup v potniški kabini ni bil neprijeten. Tudi pri pospeševanju polno naloženega avtomobila ni bilo težav, edina pripomba k mehaniki je bilo čudno delovanje mrzlega motorja, ko takoj po zagonu nisi bil prepričan, ali bo sploh pravilno deloval ali ne. Po nekaj sekundah so težave minile.

Novi Note je torej rojen pod srečno zvezdo, saj smo ga pritaknili najboljšim modelom z Nissanovim znakom na maski. Pa sploh še nismo omenili elektronskih pripomočkov, kot so zadnja kamera, 360-stopinjski pogled okoli avtomobila in pomoč pri zaznavi avtomobilov v mrtvem kotu. Res ima za vsakogar nekaj!

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 10.990 €
Cena testnega modela: 16.900 €
Pospešek (0-100 km/h): 12,0 s
Največja hitrost: 179 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 4.000/min – največji navor 200 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/55 R 16 H (Michelin Alpin).
Zmogljivost: največja hitrost 179 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,9 s – poraba goriva (ECE) 4,2/3,2/3,6 l/100 km, izpust CO2 92 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.129 kg – dovoljena skupna masa 1.615 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.100 mm – širina 1.695 mm – višina 1.530 mm – medosna razdalja 2.600 mm –prtljažnik 195–1.982 l – posoda za gorivo 41 l.
Naše meritve
T = 10 °C / p = 1.017 mbar / rel. vl. = 81 % / stanje kilometrskega števca: 4.791 km
Pospešek 0-100km: 12,0s
402m z mesta: 18,2s ( 122km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,2s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 18,3s (V.)
Največja hitrost: 179km/h (V.)
poraba na testu: 6,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,5m
AM meja: 40m
Ocena
  • Turbodizel temu avtomobilu zelo pristaja, le pri nakupu se ne smete spomniti prijetnejšega vonja bencina in umazane ročke pri dizelski postaji.

Hvalimo in grajamo
uporabnost, prilagodljivost
vzdolžno pomična zadnja klop
sistem ECO (in s tem varčnost motorja)
velike tipke in pregledni instrumenti
dodatna varnostna oprema
razmeroma malo odlagalnih površin
majhen osrednji zaslon
zadnja klop ni deljiva v razmerju tretjina – dve tretjini
volanski obroč ni vzdolžno nastavljiv