Preseneča na vsakem koraku

18. 8. 2020 | Tomaž Porekar
Deli

Astra je v sedanji izvedenki na cestah že kar lep čas, a pri Oplu jo tudi pod novim lastništvom redno osvežujejo.

Ena od teh osvežitev se je zgodila lani, ko so predstavili nov dizelski pogonski stroj. Pravzaprav njegovega obstoja sploh niso na veliko predstavljali. A novi 1,5-litrski trivaljni turbodizelski motor je pravzaprav presenečenje. Ne obeta ravno veliko, saj večina tekmecev pridobiva moč in navor iz štirivaljnih vrstnih motorjev, ti pa so sicer lahko tudi zgolj 1,5- ali pa celo dvolitrski. Celo pri sorodnikih, drugih modelih iz koncerna PSA (kamor zdaj spada Opel), ne poznajo takšnega turbodizelskega trivaljnika.

V naši preizkušeni Astri je bil povezan s samodejnim menjalnikom. Ta ima celo devet prestav. Kdor pričakuje, da bo ob teh navedbah pod Astrinim motornim pokrovom naletel na nekako športno nastrojen pogon, se moti. Gre za dober primer dokaj varčnega motorja, ki vse svoje dobre lastnosti razvije, če z njim voznik ne počenja neumnosti oziroma ne vozi s stalnim polnim plinom.

Tudi informacijsko-zabavni sistem je prenovljen, hitrješi, odzivnejši. Sedeži z izrazitejšo bočno oporo in izvlačljivim sedalnim delom pa so gotovo med boljšimi deli avtomobila.

Tedaj se solidno ujame z računalniško podprtim programom samodejnega menjalnika, ki izbira prestavna razmerja tako, da motor skoraj ves čas lahko deluje pri optimalnem številu vrtljajev. Zato je mogoče pri takšnem načinu vožnje opazovati (na prikazovalniku v merilnikih) spreminjanje prestavnega razmerja s preskoki, na primer iz tretje v peto, iz četrte v sedmo itd.

Rezultat se nato vidi v povprečni porabi goriva, na primer na našem normnem krogu, na katerem je Astra dosegla odlično vrednost (skoraj enako povprečje, kot ga tovarna obljublja pri tehničnih podatkih).

Če pogledam še na ceno te Astre, je tu še eno prijetno presenečenje. S primerno bogato opremo Elegance in vsem drugim je sicer v ceniku navedena s ceno 33.748 evrov, a Oplovi trgovci so se sedanjih časov pokoronskih težav lotili s precejšnjim znižanjem, tako da je akcijska cena te Astre zgolj 25.620 evrov.

Za najhitrejše pri odločanju o nakupu bo tako Astra Sports Tourer, torej takšna s podaljšanim zadkom in velikim prtljažnim prostorom, kar dober nakup. Nasploh se zdi prijetna in prilagodljiva notranjost posebno privlačna, zadnja klop pa je dvakrat predeljena in je lahko zgolj s preklopom sredinskega dela prtljažnika ohraniti štiri potniške prostore.

Edino, česar bodočim kupcem takšnih Oplov ne priporočam, je odločitev za črno streho. Ta morda komu res doda videz elegance, a že zmerna sončna svetloba notranjost nesorazmerno ogreje … Dobro, kdor ima črn avto, najbrž zaradi svoje odločitve rad prenaša močnejše ogrevanje notranjosti na soncu, a tisti, ki si izbere belega, kakršen je bil naš, si s temno streho zagotovo doda nekaj slabšega udobja, neodvisno od tega, kako dobro sicer deluje klimatska naprava te Astre.

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena testnega modela: 33.748 €
Cena osnovnega modela s popusti: 25.620 €
Cena testnega modela s popusti: 24.496 €
Moč: 90kW (122 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,1 s
Največja hitrost: 205 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,2l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 472 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.186 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.496 cm3 – največja moč 90 kW (122 KM) pri 3.500/min – največji navor 285 Nm pri 1.500–2.750/min. Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 9-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,2 l/100 km, izpust CO2 112 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.390 kg – dovoljena skupna masa 1.980 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.702 mm – širina 1.809 mm – višina 1.510 mm – medosna razdalja 2.662 mm – posoda za gorivo 48 l.
Prtljažnik: prtljažnik 540–1.630 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 4,8 l/100km
Ocena
  • Tale Astra se zdi, kot da je namenjena varčnim lastnikom, takšnim, ki jih pet ali deset minut dlje trajajoča vožnja do cilja sploh ne bo motila, pa še udobno se bodo do tja pripeljali.

Hvalimo in grajamo
oblika
prostornost in prilagodljivost
kombinacija motorja in menjalnika ter vpliv na porabo goriva
ugodna cena v akciji
preveliko zanimanje okolice
neizrazit zvok