Kratki test: Opel Meriva 1.4 LPG Active

23. 10. 2013 | Saša Kapetanovič
Deli

Čeprav je naslov bolj šaljiv, je poglavitna zgodba tokratne testne Merive njena predelava na plinski pogon.

Za vse, ki dvomijo o ponudnikih naknadne plinske predelave v obstoječa vozila, so pri Oplu ponudili tovarniško predelano Merivo. Temeljito preizkušena, preverjena in zanesljiva nadgradnja je ob ohranitvi tovarniške garancije vozila dovolj dober razlog, da morebitne kupce že na začetku preusmerijo k 'hišni' predelavi in se tako izognejo morebitnim zapletom v primeru nestrokovne vgradnje nekaterih predelovalcev.

Mislim, da smo že prerasli čase, ko je bil plin v vozilih bavbav. Napredek pri zasnovi in varnostnih elementih je povzročil, da imamo avtomobile na plinski pogon za popolnoma enako varne kot vse druge. Lep pokazatelj je to, da so tudi v podzemnih garažah začeli odpravljati prepovedi vstopa vozilom na plinski pogon.

Testno Merivo je sicer poganjal 1,4-litrski turbobencinar z 88 kilovati moči. Ne glede na izbiro energenta motor deluje popolnoma zadovoljivo pri vseh zadanih nalogah. Opazne izgube moči pri vožnji na plin nismo zaznali, le merilne naprave so zabeležile za odtenek slabše rezultate. Bolj je odstopala poraba, saj plin s svojo manjšo energijsko vrednostjo potrebuje večjo količino za enak učinek. Tako smo pri vožnji na plin namerili porabo 9,2 litra na 100 kilometrov, medtem ko je pri vožnji na bencin Meriva 'pila' 7,8 litra.

Preklop med bencinom in plinom je povsem neopazen med vožnjo. Če se ne zgodi samodejno (kadar zmanjka plina ali pri zagonu motorja, ki je vedno s pomočjo bencina), je na armaturni plošči stikalo, s katerim izbiramo način delovanja. Merilnik količine goriva ima dvojno funkcijo in kaže trenutno stanje količine goriva glede na izbrani način pogonskega energenta. Če potovalni računalnik jemljemo kot standarden pripomoček v skoraj vseh novih avtomobilih, si nikakor ne znamo pojasniti, zakaj ga v Merivi ni. Tako odpade vse 'igranje' z iskanjem najgospodarnejšega načina vožnje.

Ko smo že pri gospodarnosti: pogrešali smo tudi šesto stopnjo prenosa v menjalniku, ki bi olajšala premagovanje avtocestnih kilometrov.

Zdaj že dobro vemo, kaj zaznamuje Merivo. Zadnja vrata, ki se odpirajo v nasprotni smeri in tako omogočajo lahek dostop do zadnje klopi, so dobra pogruntavščina. Sicer smo v uredništvu bolj ljubitelji drsnih vrat na tovrstnih avtomobilih, vendar lahko luknji, ki zazeva, ko odpremo vseh četvero vrat, izkažemo vso čast. Funkcionalnost in prilagajanje zadnje klopi sta bili očitno prednosti pri snovanju avtomobila. Podiranje in premikanje (sicer za hrbet in zadnjico malce pretrde) zadnje klopi v vse možne smeri nam močno olajša izbiro prioritete, naj bo to povečana prostornina prtljažnika ali obilica prostora za sedenje zadaj. Morda je Merive premalo le v širino, saj trije, ki nimajo manekenskih mer 90–60–90, zadaj že težko sedijo.

Merivina različica LPG ima dvojno poslanstvo. Spreobrniti nekoga, ki misli, da je mogoče privarčevati le z dizelskimi motorji, in s tovarniško predelavo na plin vsem nejevernim in boječim dokazati, da je tovrstna tehnologija (s pripadajočo infrastrukturo) napredovala do meje, ko je popolnoma primerna za vsakdan.

opel-meriva-meritve

Besedilo: Saša kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.080 €
Cena testnega modela: 19.690 €
Pospešek (0-100 km/h): 11,8 s
Največja hitrost: 188 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski s predelavo LPG – gibna prostornina 1.364 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 4.800–6.000/min – največji navor 175 Nm pri 1.750–4.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Bridgestone Turanza ER300).
Zmogljivost: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,5 s – poraba goriva (ECE) 8,0/5,3/6,2 l/100 km, izpust CO2 146 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.360 kg – dovoljena skupna masa 1.890 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.288 mm – širina 1.812 mm – višina 1.615 mm – medosna razdalja 2.644 mm –prtljažnik 400–1.500 l – posoda za gorivo 54 l.
Naše meritve
T = 28 °C / p = 1.022 mbar / rel. vl. = 26 % / stanje kilometrskega števca: 2.965 km
Pospešek 0-100km: 11,8s
402m z mesta: 17,8s ( 125km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,8s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 18,8s (V.)
poraba na testu: 7,8 l/100km
Ocena
  • Polna posoda goriva za 30 evrov? Dajte plinu priložnost, sploh če je vse skupaj zapakirano v povsem spodoben avtomobil, ki sliši na ime Meriva.

Hvalimo in grajamo
dostopnost in prilagodljivost zadnje klopi
položaj za volanom
nezahtevno podiranje zadnjih sedežev
motor
neopazen preklop med delovanji
le petstopenjski menjalnik
nima potovalnega računalnika
pretrd sedalni del zadnje klopi