Kratki test: Opel Meriva 1.6 CDTi Cosmo

18. 8. 2014
Deli

Oplova Meriva se je rodila leta 2003, torej pred dobrimi desetimi leti. Pred tremi leti je na trg prišla nova generacija, ki so jo letos prenovili.

Po prenovi (oziroma ob njej) je Meriva dobila tudi nov, 1,6-litrski turbodizel. Zanj pa so obljubljali majhno porabo in nizke izpuste. Konec koncev je njegova normna poraba ECE v mešanem ciklu le 4,4 litra, tudi za 100-kilovatno oziroma 136-'konjsko' različico (s sistemom Start & Stop), kakršna je poganjala testno Merivo. Toda v praksi so stvari – to smo ugotovili že tudi pri testu Zafire z enakim motorjem – drugačne, saj motor ni ravno 'šparovček'. Poraba 5,9 litra na normnem krogu je namreč precej večja od pričakovanega, saj je bila celo večja kot pri Zafiri. Tretjo možnost bo ta motor dobil v Astri (ta pride na naš tesni spored septembra), morda bo vsaj tam varčnejši.

Zanimivo je, da je pri tem motorju razlika med tovarniško deklariranimi podatki in našo normno porabo med večjimi na našem seznamu, razlika med porabo na normnem krogu in testno porabo pa med najmanjšimi, le 0,7 litra. Kljub obilici avtocestnih kilometrov je namreč ta Meriva na testu v povprečju popila le 6,6 litra goriva, kar pa je glede na način uporabe ugoden rezultat (koliko nižji bi bil, če bi bilo avtocestnih kilometrov manj, pa je zaradi majhne razlike do porabe na normnem krogu težko oceniti, verjetno za dva do tri decilitre). Očitno ta motor preprosto ne mara varčne vožnje, najbolje pa se počuti pri zmerno živahni.

Po drugi strani se odlikuje z dovolj uglajenim in tihim delovanjem in zadostno prožnostjo. V kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom je, če poraba ne zmoti, odlična izbira za Merivo.

Oznaka Cosmo pomeni tudi, da je oprema bogata – od dvoconske samodejne klimatizacije prek tempomata, volana s komandami avdiosistema, nastavljivih predalov med sedeži (FlexRail) do samodejnih luči (sedaj so tudi odpravili zamujanje pri prižiganju v predoru), senzorja za dež in boljših sedežev. Skupaj z doplačilnima paketoma Premium in Connect, s katerima dobite prostoročno telefoniranje in predvajanje glasbe z mobilnika, parkirni sistem in zatemnjena stekla zadaj, ima takšna Meriva pravzaprav vse, kar potrebujete – za manj kot 21 tisočakov po ceniku.

Da se zadnja vrata odpirajo nazaj, verjetno veste. Meriva je s tem posebnost – nekateri za to sicer ne vidijo prav nobenega smisla, a izkušnje pokažejo, da je takšen način odpiranja vrat prijaznejši do omejeno gibljivih, do staršev z majhnimi otroki in do tistih, ki radi, preden sedejo na prednji sedež, radi kaj na hitro odložijo na zadnjega. Ja, drsna vrata bi bila (na ozkih parkiriščih) še bolj praktična, a so tudi dražja in težja. Merivina rešitev je odličen kompromis. In ker je prtljažnik (za to velikost avtomobila) prijazno velik, ker je na zadnjih sedežih dovolj prostora in ker se tudi za volanom sedi udobno (ko se voznik navadi malce zamaknjenega oziroma po navpični osi poševnega volana), lahko za takšno Merivo zlahka zapišemo: gre za zelo uspešen kompromis med velikostjo in prostornostjo, med opremo in ceno ...

bese­di­lo: Dušan Lukič
foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena osnovnega modela: 24.158 €
Cena testnega modela: 21.408 €
Moč: 100kW (136 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,8 s
Največja hitrost: 197 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 100 kW (136 KM) pri 3.500–4.000/min – največji navor 320 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 V (Michelin Primacy HP).
Zmogljivost: največja hitrost 197 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – poraba goriva (ECE) 4,8/4,2/4,4 l/100 km, izpust CO2 116 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.430 kg – dovoljena skupna masa 2.025 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.290 mm – širina 1.810 mm – višina 1.615 mm – medosna razdalja 2.645 mm –prtljažnik 400–1.500 l – posoda za gorivo 54 l.
Hvalimo in grajamo
uporabnost
prtljažnik
oprema
poraba na normnem krogu
položaj volana